Ga naar inhoud


triax 88cm met 4 LNB's


tommiedepommie

Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

ik heb de schotel zoals ik al zei, helemaal opnieuw geïnstalleerd met de waarden zoals door sprietje zijn berekend. De elevatie van de schotel wijkt nog wel enkele graden af maar dat zal te maken hebben met de paal die dan niet 100% waterpas staat. Ik heb nu de volgende waardes:

 

                                                         SNR    AGC

23,5        11798 H 30000 3/4         99        82

19,2        11464 H 22000 2/3         99        91

28,2        11171 H 22000                90        86

13,0        10727 H 30000 3/4         79        78

 

Niet verkeerd al zeg ik het zelf. (Skew moet ik nog doen) Wat ik alleen nog niet begrijp is waarom op één satelliet zoveel niveau verschil kan zitten op verschillende transponders. 

 

nogmaals, heel erg bedankt iedereen en met name Sprietje.

 

groet tom

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat er veel verschil zit tussen de diverse transponders heeft alles te maken met de parameters van de transponders, met name de fec. Hoe lager die is, des te makkelijker te ontvangen.
Meet bij de Hotbird maar eens op transponder 10992V waar Rai 1-2-3-4 op zitten Dat is een DVB-S, 27.500, fec 2/3 transponder. Die zal wel een stuk sterker doorkomen dat die je nu gemeten hebt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei Sprietje:

Dat er veel verschil zit tussen de diverse transponders heeft alles te maken met de parameters van de transponders, met name de fec. Hoe lager die is, des te makkelijker te ontvangen.
Meet bij de Hotbird maar eens op transponder 10992V waar Rai 1-2-3-4 op zitten Dat is een DVB-S, 27.500, fec 2/3 transponder. Die zal wel een stuk sterker doorkomen dat die je nu gemeten hebt.

 

En hebben jullie leden nog meer wetenswaardigheden voor het uitrichten van een draaibare schotel.

van de fec 2/3 wist is nog niet.

zijn er nog meer van die punten wat het vergemakkelijkt om hem uit te richten.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...