Ga naar inhoud


Welke lnb voor 75cm schotel


sedo5760

Aanbevolen berichten

Beste mensen

 

Ik heb een Maxview schotel van 75 cm doorsnee. Er zit een single lnb (universeel) op. Wat ik ook doe qua uitrichten, ik blijf steeds regelmatig 'blokjes' op mijn tv krijgen. Ik ben uitgericht op de Astra 3 en heb een Nikkei NLD24MSMART tv. Ik heb vrij zicht naar de satelliet

Zou het kunnen dat de lnb niet geweldig is? Welke raden jullie dan aan? 

Alvast dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zit standaard een witte lnb op zie ik. Welk merk en type is dat?
Een Inverto Black Ultra Single is natuurlijk de beste lnb.
Heb je de skew van de lnb in Oosterhout 7 graden schuin staan, d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je achter tegen de lnb kijkt? Of sta je momenteel ergens anders?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Sprietje:

Er zit standaard een witte lnb op zie ik. Welk merk en type is dat?
Een Inverto Black Ultra Single is natuurlijk de beste lnb.
Heb je de skew van de lnb in Oosterhout 7 graden schuin staan, d.w.z. met de wijzers van de klok meegedraaid als je achter tegen de lnb kijkt? Of sta je momenteel ergens anders?

 

Ik sta nu in Groede, bij Breskens. Maar het aanpassen van de Skew heeft tot op heden niet echt geholpen. Maar, al het toch nog eens proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diit is de lnb die erop zit. 

4 minuten geleden zei sedo5760:

Ik sta nu in Groede, bij Breskens. Maar het aanpassen van de Skew heeft tot op heden niet echt geholpen. Maar, al het toch nog eens proberen

 

20190826_192544.jpg

aangepast door sedo5760
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Sprietje:

Nou nog nooit van een INPAX-lnb gehoord. De Inverto Black Ultra Single zal wel beter presteren. Die koop je al voor €9,95.
In Groede moet de lnb op -8 graden staan voor de ontvangst van de Astra 23,5.

 

hoek van 8 graden.PNG

Bedankt voor je input, sprietje. Ik zal eens een inverto gaan bestellen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als u alleen de astra 3 ontvangt binnen Europa volstaat een gerenommeerd A merk lnb icm deze schotel grote. Het hoeft niet perse een Inverto te zijn. Helaas weet ik niet hoeveel u wilt uitgeven. Lnb van het merk DUR-line Ultra en Opticum worden ook zeer aanbevolen door onze oosten buren. Echter lastig te verkrijgen binnen Nederland. Keuze genoeg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gebruik van de blauwe Maxview flexibele camping coax.

 

Het betreft een coax die zeer buigzaam is dus makkelijk voor op de camping.
Hoe hebben ze die coax zo soepel gekregen?
1- door de coax dunner te maken dan normale coax die satelliet-tv gebruikt wordt, 5,6mm i.p.v 6,9mm
2- door een middenader te gebruiken die uit vele dunne draadje bestaat i.p.v. een massieve middenader. Dit wordt "stranded conductor" genoemd
3- door geen folieafscherming te gebruiken, alleen een vlechtmantel.

 

Coax zonder folieafscherming is tegenwoordig helemaal uit den boze. Vooral door 4G is de kans op instraling erg groot. Voordat 4G bestond, voldeed een folielaag en een vlechtmantel goed, zoals bijv. de Koka 799.
Vanaf dat 4G gebruikt wordt, is een betere afscherming vereist en wordt geadviseerd coax te gebruiken met een dubbele folieafscherming, dus over de middenisolatie eerst een folie, dan de vlechtmantel en dan weer folie.
Dit ontbreekt dus bij de Maxview coax. De afscherming van deze kabel is dan ook slechts 50dB terwijl een goede afgeschermde coax meer dan 110dB heeft.
Een slechtere afscherming leidt ook tot meer verlies in de coax.
Ook doordat de kabel een stuk dunner is, 5,6mm i.p.v. 6,9mm, geeft dit meer verlies. Al met al geeft deze blauwe coax ruim 2,5x meer verlies dan een normale goede coax.
Vooral als je een lengte gebruikt van 10 of 20 meter, ga je dat merken. Ik zie dat er ook een haakse F-connector is gebruikt. Die geeft ook iets meer verlies dan een rechte F-connector.
Als de problemen zich blijven voor doen met een Inverto Black Ultra, adviseer ik je eens een gewone goede witte coax te gebruiken zoals bijv. de Koka 9TS of de Koka 9Eca.

 

Camping coaxkabel.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...