Ga naar inhoud


Raspberry Pi 3 met Oscam problemen


Jim87

Aanbevolen berichten

Goedeavond,

 

Ik draai al een paar maanden oscam (r11534)  op een Raspberry Pi 3 icm een Maxdigital (Smargo) Smartreader, dit lijkt allemaal goed te werken maar zodra er meer dan 2 boxen hier in huis aan staan (toevallig altijd met de avond) dan heb ik vaak last van haperingen... 10 sec beeld, 10 sec stil.

de ECM tijd is gemiddeld zo rond de 360ms maar wil soms wel met 3 streams af en toe wel uitschieten tot de 800ms...

 

Onderstaande is mijn configuratie:
 

[reader]
label                         = Canal_Digitaal
protocol                      = mouse
device                        = /dev/ttyUSB0
services                      = canal_digitaal
detect                        = cd
mhz                           = 450
cardmhz                       = 2700
group                         = 1
emmcache                      = 1,3,15,0

 

Ik heb hier expres de ratelimit uit verwijderd omdat ik dacht dat daar het probleem in zat maar blijkbaar is dat het probleem dus ook niet.

 

2 streams/zenders tegelijk gaat dus probleemloos maar vanaf 3 zenders tegelijk begint het gedonder.

 

Overdag als ik wat tijd had al eens geprobeerd om 4 zenders tegelijk te laten spelen en dat kan dan gewoon uren probleemloos doorgaan.

 

Deze avond hadden we 3 zenders tegelijk aan (NPO 1, RTL 8 en Comedy Central), NPO 1 bleef zonder problemen spelen en RTL 8 en CC om de 10 seconden beeld/stil staand beeld.

 

Heeft iemand hier nog meer dit probleem? of is er iets in mijn configuratie niet goed?

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen :) 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uur geleden zei Jim87:

Deze avond hadden we 3 zenders tegelijk aan (NPO 1, RTL 8 en Comedy Central), NPO 1 bleef zonder problemen spelen en RTL 8 en CC om de 10 seconden beeld/stil staand beeld.

dat trekt je kaart toch niet met maar 2SID's

dat is gewoon het probleem

welk protocol gebruik je? cs357X of 378

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Comedy Central doet i.d.d. maar 2 SIDs per 10 seconden. De kaart gaat in strafmodus.. Hoe langer die situatie voortduurt, hoe langer de strafmodus... 

Ik kijk die zender niet meer, de kinderen zijn ze inmiddels ontgroeid en de series voor de volwassenen boeien me niet.. Maar dat is uiteraard persoonlijk..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik cs378.

 

Daar was ik al bang voor dat icm comedy central maar 2 sids tegelijk kunnen, wel erg raar dat als ik het overdag test met 4 zenders tegelijk (inclusief comedy central) dat het dan uren goed gaat en met de avond altijd vrijwel meteen mis gaat... maargoed dan maar combineren met Ziggo want die mogelijkheid heb ik ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, ik heb zo'n beetje dezelfde setup :)

Raspberry Pi 3B+ met een Triple Reader én losse Smargo v1. Kaarten voor CDS/TVV/Ziggo en HD+. Werkt als een kanarie..

 

Gebruik voor de meeste opnames inderdaad de Ziggo en HD+ kaart. Via de Canal Digitaal kaart altijd óf kijken óf opnemen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja idd alleen heb ik de HD+ kaart niet haha :P

Verder werkt het hier ook super goed via de Raspberry.

Maar ik ga hier ook maar wat meer gebruik maken van Ziggo ipv Canal Digitaal.
Wel jammer dat ze steeds meer van 4 naar 2 gaan, dan is het waarschijnlijk voor mij wel mijn laatste jaar bij Canal Digitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zijn alleen de zenders vam MTV/Viacomm.....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om hier nog even op terug te komen,

Ik heb dus ook mijn Ziggo kaart via de raspberry lopen (ook een Maxdigital (Smargo) Smartreader).

Nu merk ik dat als ik de kaart in de Vu+ zelf heb zitten de ecm tijd rond de 235ms zit, maar via de raspberry rond de 180ms.. een heel stuk lager dus.

Ik kan verder ook geen instellingen wijzigen en de instellingen in de raspberry zijn exact hetzelfde als bij de  Vu+.

Klopt dit? en hoef ik me verder geen zorgen te maken om de kaart? omdat de ecm veel sneller gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor.. Persoonlijk vind ik het nog traag.. Ik heb met Ziggo rond de 178 msec.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ben er achter gekomen wat waarschijnlijk het hele verschil is waarom ik met de smartreader een lagere ecm tijd heb als met de interne lezer van de vu+.

De smartreader kan ik met oscam netjes instellen op 600mhz en bij de Vu+ Uno 4K (interne reader) kan ik doen wat ik wil maar die blijft op 450mhz.... ook al verander ik dit in de config.
Als ik de smartreader namelijk rechtstreeks op de Vu+ aansluit dan draait die ook gewoon op 600mhz met een veel lagere ecm tijd.

Kan ik daar met de interne reader nog wat aan veranderen of is dit een hardware beperking van de Vu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...