Ga naar inhoud


snipe 3


ceje

Aanbevolen berichten


Een Snipe 3 is een automatische antenne die normaal voor een camper of caravan gebruikt wordt. Als de camper of caravan stil staat, kun je hem opdracht geven een satelliet te zoeken. Dat doet hij totdat hij hem gevonden heeft. Daarna is hij klaar.

Een boot is meestal constant in beweging. Zodra je je verplaatst op de boot, staat de schotel al niet goed meer op de satelliet gericht. Voor een boot heb je een "Marine schotel" nodig. Dit systeem blijft continue de satelliet volgen meestal m.b.v een gyroscoop en heeft daarom geen last van deining en golven. Alleen zijn deze marine-systemen wel 10x zo duur.
Ik neem aan dat je een vaste ligplaats hebt in Torrevieja. Heb je toevallig geen meerpaal naast je boot? Dan kun je daar een gewone schotel aan bevestigen.
Heb ik een paar jaar geleden ook voor iemand op dit forum gedaan in de haven van Cartagena. Hij had een beugel met flinke degelijke spanbanden aan een meerpaal vastgemaakt. Tja iets anders mag niet want je mag geen gaten boren of schroeven in een meerpaal draaien. Ik heb de schotel toen voor hem uitgericht en hij had prima beeld.

 

schotel aan meerpaal.jpg

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...