Ga naar inhoud


Noob vraag, ontvangst Astra 2 en 3


Robrt

Aanbevolen berichten

Goededag.Ik ben Rob en ben helemaal niet bekend met sattelietontvangst. Ik heb een schotel (Triax 88 met enkele lnb) die op mijn  oude adres door een buurman was geïnstalleerd. Deze werd gebruikt voor ontvangst van de Engelse zenders.

Is het mogelijke om deze schotel voor zowel Canaldigitaal (is dat Astra 3 of 1?) als de Engelse zenders (Astra 2) te gebruiken? Welke lnb heb ik nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Robrt, er zijn zogenaamde Triple LNB's voor drie satellietposities dus in jouw geval astra 1 2 en 3, nu moet je wel nog even aangeven of je in je satelliet receiver een of meerdere tuners hebt zitten, alsook of je meerdere receivers gaat opstellen opdat we je kunnen adviseren inzake single, twin of quad LNB.

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je snelle reactie. 👍

Voorheen deed ik de ontvangst direct via mijn Samsung tv. Als het mogelijk is zou ik dit zo willen behouden.

Alle drie de satellieten hoeft in principe niet. Alleen de satellieten die canaldigitaal en de engelse free to air zenders doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dan heb je de derde positie 19,2 (astra1)  er bijna gratis bij want een duo LNB astra 3 en astra 2 is eerder zeer zeldzaam.

en een ander alternatief voor een LNB multi mount houder met twee losse LNB's is duurder

 

maar voor we heel precies worden is het toch wel aardige te weten wat de buurman erop had, een foto spreekt vaak boekdelen voor ons

indien je dat zo hebt overgenomen als complete set

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Op 19-5-2013 om 11:56 zei Sprietje:

Bij een duo-lnb voor 80-85cm schotels zoals o.a. de Maximum 24 duo quad staan de koppen 53mm uit elkaar. Dat is een afwijking van 4,5mm. Dat verschil levert geen enkel probleem op. Wel is het zo dat je door die afwijking de schotel het beste op de Astra 23,5 kunt uitrichten zoals die monteur ook gedaan heeft.

die zoekopdracht had ik wel gevonden en gelezen waar het voor 88cm betrof als vraag, maar als die niet de juiste is dan excuus Sprietje

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een duo-lnb is wat anders dan een triple-lnb. Met een triple-lnb gaat het echt niet. Je zult er een lnb er naast moeten plaatsen.

Ik heb uitgerekend dat de twee lnb's 61mm van elkaar af moeten staan aan de voorzijde gemeten van kuiltje tot kuiltje in de kap.

Als lnb-houder zou ik de A.S.SAT houder gebruiken.

Neem lnb's met een voldoende lange hals zoals bijv. de Inverto black Ultra. Hoeveel aansluitingen wil je hebben?

Verder zul je een 2/1-diseqc-switch nodig hebben.

con-multifeed.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels meer info gekregen. Geen Triax 88 zoals ik zei/dacht maar een Triax 78. Mijn excuses. :(   https://bigsat.nl/inverto-black-ultra#ProductReviewText

LNB is deze Inverto BLACK Ultra Single

Features • Zeer lage ruis getal • DVB-S2 (HDTV) compliant • Low power gebruik • High Cross-Pole performance... https://bigsat.nl/inverto-black-ultra#ProductReviewText
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...