Ga naar inhoud


Rotor stuk?


EwOk

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

na 17 jaar geen beeld op mijn beide satelliet ontvangers. Ik krijg de rotor ook niet meer ‘handmatig’ gedraaid in het menu. Klopt het als de rotor stuk is dat de lnb die via de rotor loopt niet meer werkt? Ik had gehoopt nog gewoon beeld te krijgen op 23.5 waar de rotor nu op staat. 
 

alvast dank!

 

 

>>>>> May the Force Be With You <<<<<

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kabelbreuk?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank! Merk kan ik helaas niet meer achterhalen. De Rotor is niet verdraaid. Hij draait ook niet meer naar oost of west. 
 

als de rotor kapot is, heb ik dan ook geen beeld via de lnb? Als dat zo is, dan is de rotor stuk. 

>>>>> May the Force Be With You <<<<<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan aan heel veel oorzaken liggen. Ik heb lang geleden een rotor gehad daar zat een heel klein lampje op groen als ik me goed herinner als die van jouw een lampje heeft kijk eens of deze oplicht. De rotor krijgt spanning van de ontvanger. Misschien domme vraag maar heb je de box al eens opnieuw opgestart?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sluit de kabel rechtstreeks aan op de lnb, dan weet je het.

 

In de rotor wordt de kabel doorgelust naar de lnb.

Op die print kan een sluiting of onderbreking zitten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...