Ga naar inhoud


Nieuwe Installatie van LNB, Multiswitch tot ...


Schracked

Aanbevolen berichten

Beste,

 

In onze nieuwe woning gaan wij een schotel voorzien, wij gaan verhuizen naar Wallonie en zouden graag de vlaamse commerciele zenders ook ontvangen. 

 

Ik ben nieuw in het sateliet gegeven en had graag van jullie nog wat advies gekregen.

 

Dus het idee in mijn hoofd is nu als volgt:

 

Ik plaats een schotel van 80cm diameter met 3x een quattro LNB, vanop elke LNB ga ik met 4 coax kabels naar mijn multiswitch 17 in 8 uit (SPU170809 van axing)

Het idee is dat ik vervolgens van de uitgangen op de multiswitch naar een patchpaneel ga in de 19" datakast.

Van in de datakast gaat dan 1 coax kabel naar een 1-voudig coax wanddoos. (dit 6x)

De coaxkabel voor buiten zou ik een PE kabel nemen, is dit aan te raden of wordt dit niet gedaan en is LSOH of PVC ook voldoende?

 

-Ook zou ik op de antenne ingang van de multiswitch de coax die van belgacom binnenkomt aansluiten. Kan dit? Zie ik dan de kanalen die in het straat beschikbaar zijn ook? (via dezelfde kabel)

 

Verdere vragen: Kan ik onmiddelijk op mijn coax wanddoos een tv aansluiten? en wat ontvang ik dan?

In de zithoek zou ik dan een dreambox of iets dergelijks plaatsen. Maar dan in de andere ruimtes wat plaats ik daar best? (enkel tv kijken)

Is het nuttig om een QEW 17-10 ovespanning te voorzien voor de Multiswitch?

 

 

Het is een hele boterham, en ik hoop dat alles een beetje duidelijk is.

 

Alvast bedankt,

 

 

aangepast door Schracked
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Schracked

 

Welkom op dit forum.

 

Welke 3 satellieten wil je gaan ontvangen?

 

Neem 3-voudig afgeschermde coaxkabel bijv. Kathrein LCD 115, Koka 9 TS of Eca, of Belden H125D00.

 

Ja je kunt op de terrestrial ingang van de multiswitch de kabel van Belgacom aansluiten.

 

Je hebt wandcontactdozen nodig met 3 aansluitingen: Satelliet, TV en Radio, zie bijlage.