Ga naar inhoud


geen oplossing zit vast


dx44

Aanbevolen berichten

Ik gebruik vele jaren een motor sat installatie deze ontvangt geen signaal meer

De electrische gedeelte van de installaie werkt.

Zodra tv aan staat kan ik de sat sturen vanuit de tv of vanaf de motor. Wat ik ook doe ik ontvang geen signaal.

Zo te zien is de installatie niet verschoven.

Ik ben tot de conclusie gekomen dat er een aantal problemen kunnen zijn

1) de LBN is kapot.

2) de HF geleiding in de Motor is defect.

3) de  Sat ingang van mijn tv is defect.

Ik weet niet hoe ik vast kan stellen hoe ik een van bovenstaande mogelijkheden kan uitsluiten of hoe ik verder kan gaan.

 

Emile

Link naar reactie
Delen op andere sites


welke tv heb je 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze installatie heeft eerder al wel goed gefunctioneerd?

Is er iets veranderd?

En is het defect plotseling opgetreden. of was er een geleidelijke verslechtering?

 

Ik zou beginnen met een Goto-0 oftewel Goto-Reference commando vanuit je ontvanger, om de motor eens precies naar het 0-punt te sturen.

Vervolgens even checken, of de motor inderdaad op 0 staat.

 

Gebruik je USALS, of 'gewone' diseqc 1.2 Goto-Nn commando's om je motor aan te sturen?

Bij USALS: staan nog steeds de goede coördinaten in je ontvanger?

 

Als je de motor op een bepaalde sat-positie hebt gezet, kan je de kabel van de motor eens direct op de LNB aansluiten, en kijken of je dan ontvangst hebt. Zo ja, dan is er kennelijk iets mis met de huidige verbinding motor - LNB, wat je als mogelijkheid aangaf.

 

Overigens kan een mount ook verschuiven, zonder dat dat meteen zichtbaar is. Dus ik zou die mogelijkheid zeker niet bij voorbaat uitsluiten...

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Meten is weten,

 

Met een voltmeter kijken of je 13 of 18 volt aan de LNB kabel voorhanden hebt.\

Indien ja, kan of je schotel LNB voedinspanning, heb je of een kabelbreuk of een defecte tv.

 

In de tv staat de LNB voedingspanning in het menu toch wel ingeschakeld?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...