Ga naar inhoud


Storingen op een reeks zenders, maar pas een tijdje na opstarten


TiVe

Aanbevolen berichten

Mijn ouders hebben de standaard TV Vlaanderen installatie: triax 65, duo lnb, philips dsr8121 ontvanger.

Als ze alles net opgestart hebben is er geen probleem en hebben ze goed beeld op alle zenders.

Na een tijdje (pakweg 15-30 minuten) komen er zware storingen op een heel deel zenders: VTM, vier, q2, vitaya, vijf, zes, caz, vtm kids, nat geo,...

Op een aantal andere zenders is er geen enkel probleem: een, canvas, npo 1/2/3, discovery channel,...

 

Wat is hier mis? Probleem in de ontvanger, of misschien de LNB?

De schotel en de kabels zullen wel OK zijn veronderstel ik, want direct na het opstarten is er nog goed beeld op alle zenders.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat ik het weet maar dan moet jij wel een fout in de opgave van de zenders hebben gemaakt. Volgens mij heb je problemen met zenders die verticaal gepolariseerd zijn.
VTM, vier, q2, vitaya, vijf, zes, caz, vtm kids, nat geo,... zijn allemaal verticaal gepolariseerd.
Een, canvas, npo 1/3, discovery channel,... zijn horizontaal gepolariseerd.
Maar jij hebt er ook bij staat NPO 2 en die past niet in het rijtje want die is verticaal gepolariseerd.
Kijk het nog eens na want ik denk dat je NPO 2 ook niet kunt ontvangen.

Controleer aan de hand van deze lijst of het klopt dat je wel de horizontaal gepolariseerde zenders kunt ontvangen en niet de verticaal gepolariseerde zenders.
http://i3.satexpat.com/tv-vlaanderen/Zenderlijst_TV_VLAANDEREN.pdf

Klopt dan mijn stelling, dan zou ik de duo-lnb maar vervangen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lijst klopte wel degelijk (Discovery (niet 'Discovery Showcase HD') is ook dezelfde freq als NPO2, verticaal gepolariseerd).

Probleem was toch de ontvanger (Philips DSR 8121).

Met een andere ontvanger geen problemen meer.

Triax TDS-80, TVV duo LNB, Xtrend ET6500 (OpenPLi 4), SAB Titan Micro SE, VU+ Uno 4K SE (OpenPLi 7.2)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...