Ga naar inhoud


Hoe SNR verbeteren, of wat heeft invloed op de SNR


oliver

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,

 

We hebben hier wat problemen met regelmatig af en toe heel kort wat blokjes. Met name op NPO1 tijdens het Journaal. Na wat onderzoek viel me op dat de SNR enorm laag is, 23 - 27%. Gelukkig is de BER wel 0, al verwacht ik dat als er een korte hapering is, er vast wat errors waren. De signal strength is echter wel okee op 80%. Door de lage SNR krijg ik op de Astra 1 eigenlijk bijna niets ontvangen ...

 

Wat info van de setup, het gaat om een Triax 88 met een 4 LNB's (Astra 1, 2, 3 en hotbird); de twin inverto black's ultra's naar 2 4 kanaals diseq switches met 2x een meter of 10 hirschman kabel die naar een digital devices dualflex als ontvanger gaat.

 

Wat ook op valt, dat de SNR even 'slecht' is op beide tuners, wat naar mijn idee dan eigenlijk de hardware uitsluit. Als het de connectors of kabels of diseqs was geweest, was het natuurlijk goed op een van de tuners.

 

De vorige keer dat ik de schotel ging uit richten moet ik wel bekennen dat ik met name naar een zo hoog mogelijke signal strength heb gezocht, maar heeft het zin om opnieuw de ladder op te gaan om opnieuw uit te richten? Of zijn er andere factoren waar nog naar kan kijken? Toch iets kapot?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
3 minuten geleden, oliver zei:

De vorige keer dat ik de schotel ging uit richten moet ik wel bekennen dat ik met name naar een zo hoog mogelijke signal strength heb gezocht,

Hallo Oliver,

 

Je geeft het zelf al aan, uitrichten op maximale snr!

Staat de skew van je lnb's wel goed, de hoek van de lnb met de horizon?

Ook de afstand van de lnb in de klem tot de schotel speelt een rol.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 hours ago, moonchild said:

Worden je tuners door crazycat/crazyscan ondersteund? Dan kun je meer preciese waardes zien en tevens een constelation scan maken.

Het gaat om een Linux server, dus crazycat gaat niet lukken, maar ik heb vrij preciese waardes.

 

Maar het verbaast me dat de SNR en singal strenght so onafhankelijk van elkaar kunnen zijn, ik weet natuurlijk dat het verschillende dingen zijn, maar je zou verwachten als je een sterk signaal hebt, je ook 'makkelijker' een hogere SNR ...

 

Eens binnen kort met de schotel spelen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...