Ga naar inhoud


welk programma voor de Mac om met Enigma2 te communiceren


RaveMaus

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds een goed half jaar in het bezit van een Apple computer. Ik blijf het zonde vinden dat ik die beslissing nooit eerder genomen heb.

Omdat iDreamX sinds MacOS catalina niet meer kan gebruikt worden, ben ik verplicht naast de Mac nog een Windows 10 computer te gebruiken. Asus laptopje wat op zich prima werkt, maar je hebt de typische Windows dingen. Elke keer ik die opstart zit ik een kwartier te vloeken op al die Windows dingen die me mateloos ergeren en dat jaren ervoor ook gedaan hebben.

 

Wat ik nu enkel nog gebruik is Dreamset om mijn zenderlijsten te managen op de Vu+ en Vu+ control icm FileZilla om bestanden van de computer naar de Vu+ te verschepen.

 

Bestaat er voor bovenstaande twee progjes nu nog geen enkel Mac 64 bit alternatief? iDreamX was natuurlijk een droom op dat punt, maar goed, dat werkt niet meer en blijkbaar zal dat nooit meer werken.

Ik zou maar wat graag die laptop inruilen voor een MacBook. Ben niet zinnes om daar een Windows emulator oid op te laten draaien, want dan kan ik evengoed de Asus laptop houden voor die dingen.

 

Hopelijk komt er wat uit de bus ;) 

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, Tonskidutch zei:

DreamBoxEdit is er voor je Mac

 

 

Ook in 64bit versie? We draaien inmiddels Catalina. Wellicht zoek ik op de foutieve plek, maar kan er zo direct geen 64bit versie van vinden.

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, sinds dat de laatste versie Catalina door Mac in gebruik is genomen kun je geen 32-bits software meet op jouw Mac gebruiken, dus ook geen programma zoals jij dit in jouw topic vraagt.

Ik heb zo lang mogelijk Mojave gehandhaaft maar ben uiteindelijk toch maar naar Catalina overgestapt en heb er geen spijt van net zo als ik geen spijt van heb dat ik jaren geleden van Windows ben overgestapt naar Mac.

Consequenties was dat de door mij gebruikte 32-bits programma's iet meer bruikbaar waren zoals o.a. DreamBoxEdit e.d.

 

Omdat ik nog een aantal andere 32-bits programma's in gebruik had ben ik op zoek gegeven naar een passende oplossing zoals o.a. gebruik van Bootcamp maar na vele testen kwam ik uiteindelijk uit bij Paralles. Kost wel iets maar werkt als een tierelier zonder problemen

 

Het is maar wat je wilt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het toeval weer wil lukken...

Sinds lange tijd nog eens tijd over om met die ontvanger goed bezig te kunnen zijn. Zo ben ik nog steeds zoekende om die stomme picons goed werkend te krijgen (zie mijn andere topic binnen Vu+ sectie)

 

Voor ik dit las, zat ik op mijn Windows 10 laptopje gisteren bezig. VU+ control opent steeds FileZilla om bestandsbewerking mogelijk te maken (meer fan van dan van DCC)

Van die FileZilla (wat een opensource programma lijkt te zijn en dus gratis) kreeg ik een melding dat er een update was, MAAR ook een macOS update. Net geprobeerd; werkt prima!

 

(Wat Tonski in zijn eerste post zei, daar weet ik niet goed van hoe ermee te beginnen... In die diepere regionen van macOS ben ik nog niet zo thuis...😔)

 

Nu enkel nog iets vinden om mijn zenderlijsten mee te kunnen bewerken en mijn verlangens zijn ingewilligd. Iemand die hier wat voor weet?

 

Het idee van die Parallels is inderdaad een laatste redmiddel. 

Zolang er de Windows 10 laptop is, hoeft dat niet. Ik hou windows zo lang mogelijk van mijn Mac af. Hij werkt nu goed en stabiel; eindelijk eens een computer in huis waar het niet elke maand wat mee is. 😜

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...