Ga naar inhoud


Continous stream data NPO 1 en RTL4


stevenvc19

Aanbevolen berichten

Ik heb er op dit forum nog niets over gelezen, maar ik wil het zeker met jullie delen. 

Sinds enkele dagen blijkt er een feed van NPO 1 en RTL4 in de lucht te zijn, die weer een nieuwe modulatietechniek gebruikt zodat particuliere satellietontvangers deze niet kunnen ontvangen. 

 

Het zou om "Continous stream data" gaan. Flysat geeft dit op zijn website aan. 

 

Ik vraag me af waarvoor deze feeds gebruikt worden. Zou het een test zijn? 
Zo goed als alle feeds gebeuren in Nederland toch met fibre neem ik aan? En niet zoals Frankrijk, italie en Spanje hun DVB-T netwerk via satellietsignaal voeden. 

 

Misschien is het binnen enkele jaren, net zoals bij Multistream, ook te decoderen op de betaalbare huiselijke satellietontvanger.  

 

https://www.flysat.com/telstar11n.php

 

image.png.ae6bee2951b223380c345bdf615795cc.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uren geleden, Zilverhippie zei:

Mijn TBS 6903 PC-kaart vindt dit signaal nu met een FEC van 2/3.

Ik ontvang slechts flarden beeld... misschien is mijn schotel te klein, 90 cm.

 

De flarden beeld die je krijgt zijn te wijten aan de nieuwe uitzendtechniek die gebruikt wordt.
Een grotere schotel zal het beeld niet verbeteren. 

Blijkbaar zouden er nog andere zenders op deze transponder aanwezig zijn, onder andere Discovery. 

Het lijkt me misschien toch een aanvoersignaal voor een of andere provider. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, stevenvc19 zei:

 

De flarden beeld die je krijgt zijn te wijten aan de nieuwe uitzendtechniek die gebruikt wordt.
Een grotere schotel zal het beeld niet verbeteren. 

Blijkbaar zouden er nog andere zenders op deze transponder aanwezig zijn, onder andere Discovery. 

Het lijkt me misschien toch een aanvoersignaal voor een of andere provider. 

Ik had al een vermoeden dat het niet mijn schotelgrootte was aangezien het bovenste stuk beeld wel vaak doorkomt (gelukkig staat daar ook soms het zenderlogo). Ik meende inderdaad al het logo van Discovery te hebben gezien, ook dat van RTL 4. De stream heb ik nog niet kunnen analyseren. Als ik wat tijd heb probeer ik het ook eens met andere ontvangers/software.

 

Wat is MIS: 1 in de frequentietabel van Flysat? Ik zie dat ook op mijn scherm verschijnen na het uitvoeren van een blindscan op die frequentie.

Op andere zenders zie ik MIS: 0

 

Ik dacht zelf aan Multiple Input Stream, maar op de Flysat-tabel van 5°W (waarop veel multistream zit) vind ik de term MIS niet terug...

aangepast door Zilverhippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Zilverhippie zei:

Wat is MIS: 1 in de frequentietabel van Flysat? Ik zie dat ook op mijn scherm verschijnen na het uitvoeren van een blindscan op die frequentie.

Op andere zenders zie ik MIS: 0

 

Ik vermoed dat het de stream is waarop de zenders uitzenden. 
Jouw kaart bekijkt deze zenders als Multistream zenders. 
Zo heb je bij bijvoorbeeld de franse Multistreamzenders ook deze nummers vermeld.

Ik vermoed dat het zo iets zal zijn. 
image.png.0fc2330907b8cea809f1a553e668894c.png
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, de vrije fries zei:

hoi,

 

RTL4.jpg

 

 

fotocredits: dish dx

 

Er lijkt mij weinig buikbaar beeld uit te krijgen. 
Ik zou graag de technische achtergrond (in begrijpbare mensentaal) van die continous stream eens willen weten, maar ik kan er op internet niet meteen iets over vinden. Het is iets vrij nieuw, als je het mij vraagt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...