Ga naar inhoud


Quad LNB op draaibare schotel


tommiedepommie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben bang dat ik het antwoord al weet maar zal het nooit zeker weten als ik het niet vraag. Ik heb een draaibare schotel gemonteerd en een quad LNB erop gezet. Uitgang 1 van de LNB is doorgelusd via de motor en die gaat vervolgens naar mijn hoofd satelliet ontvanger.

Uitgang 2 heb ik verbonden met een 2de ontvanger.

Zou het technisch mogelijk zijn om de rotor met beide ontvangers aan te sturen? Zo niet, jammer maar is geen probleem. Zou het wel kunnen en het zou niet teveel kosten, overweeg ik het altijd.

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

Groet Tom 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Da' zou wel knap lastig worden , mocht dit gaan , eerlijk gezegd niet handig !!

Je kan sowieso maar naar 1 (dezelfde) satelliet kijken !!

Wat je wel kan doen & handig is:

- Een draadloze IR repeater / Wireless IR Remote Extender

- Of een draadloze 2,4GHz video :) 2dehands kosten die niet zoveel !!

Die kan je ook als IR-extender gebruiken !!

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, tommiedepommie zei:

Zou het technisch mogelijk zijn om de rotor met beide ontvangers aan te sturen?

 

Jawel, maar niet tegelijkertijd natuurlijk.

 

Een opzetje staat hier: https://www.sat4all.com/forums/topic/369102-rotor-installeren/?do=findComment&comment=2572886

(hele draadje lezen natuurlijk!)

 

 citaat daaruit:

Op 27-1-2020 om 02:00, a33 zei:

Wil je wel tegelijkertijd met twee receivers kijken naar één satelliet, maar met maar één receiver tegelijk in de motor-control, dan is eventueel ook een setup met een twin-LNB mogelijk.

Beide receivers moeten dan met een power pass both ways splitter (of dus een reverse power pass splitter, of een Spaun UniTap) motor- en LNB pad splitsen. De twee motor-paden dan via een priority switch naar de motor. En de twee LNB-paden naar de twee uitgangen van de twin LNB.

Dan kan je dus ook met de 'slave'-ontvanger naar de motor-satelliet kijken, ook bijvoorbeeld een ander kwadrant dan de 'master'. En als de 'master' uit is, heeft de slave weer volledige motor-control. 

 

Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd.

Ik vermoed dat het motor-circuit fungeert als voldoende 'afsluitweerstand'. Anders zou eventueel nog een power-blocked afsluitweerstand nodig zijn op de motor. (Bij mijn motor heb ik dat niet, en nog nooit problemen gemerkt.)

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedendag allen,

 

Bedankt voor de reacties. 

Ik heb voorlopig zelf een oplossing bedacht namelijk op mijn telefoon heb ik dreamdroid geïnstalleerd. Die staat via mijn wifi netwerk in contact met de receiver in de woonkamer.

Via Dreamdroid kies ik de zender op de primaire ontvanger en de schotel draait.

En op het moment dat de schotel op de juiste locatie staat, krijg ik beeld op de tweede ontvanger.

Het is alleen jammer dat 'Dreamdroid' niet de mogelijkheid heeft om een satelliet te kiezen maar alleen via een kanaal.

Mocht iemand daar nog een oplossing voor hebben? 🙂

Voorlopig kan ik in elk geval vooruit.

 

Groetjes tom

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een uncommitted switch er tussen om de motor aan te sturen vanuit 2 ontvangers moet denk ik een mogelijkheid zijn. Die switch werkt als een wisselschakelaar min of meer. De tuners met elkaar doorlussen kan ook maar dan moet er altijd 1 ontvanger uitgezet worden om de ander te kunnen gebruiken.

aangepast door grondstof
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, grondstof zei:

Een uncommitted switch er tussen om de motor aan te sturen vanuit 2 ontvangers moet denk ik een mogelijkheid zijn.

Dat gaat nooit lukken, niet vergeten dat er dan nog altijd met spanningen gewerkt wordt van 2 ontvangers, die gelijktijdig op de ingangen van de diseqc terecht komen. 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...