Ga naar inhoud


afstellen nieuwe schotel 4 lnb.


kees60

Aanbevolen berichten


Dank je dames en heren, ik kijk niet uit over de efteling ik zit bij waspik, bij de hogevaart.

 

Ik heb ook een sab tuner erbij, maar deze is wat moeilijker met disceq dan de oude m7, rollen van de telekekst is er nog steeds

dat ligt dus aan de ontvangst dan.

 

ik ga het eens proberen, en even de sab manual lezen in welke volgorde de lnb aan de disceq moet.

 

vrg kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Beste allemaal

 

 

Ik kreeg de zaak niet oke, telkens problemen met signaal, wat bleek de disceq had en probleem, en omdat ik electronicus ben

durf ik het wel open te maken, schroefjes los, verbindingen gesoldeerd, en voila het werkt.

 

sterkste signaal is 85 procent zwakste 81, en kan volgens mij nog beter, maar de meter die ik heb en de meeste, die werken niet

prima, slechte diodes die niet snel genoeg zijn, chinese troep, eens een keer kijken of ze vervangen kunnen worden door 30 Ghz

diodes.

 

bedankt voor de hulp.

 

kees

aangepast door kees60
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij staan 3 lnb's veel te ver naar voren.
Staan ze op de positie's van de rail zoals in de berekening is aangegeven?
De schotelskew moet op -11 graden staan. Op de foto lijkt het alsof de schotel recht staat. Staat de skew wel goed?
Ook heb ik de indruk dat alle coaxaansluitingen recht omlaag staan, dus lnb-skew op nul. Dat klopt dan ook niet.

Verder zie ik op de eerste foto een Triax Unique op de grond liggen. Heb je die eerst gebruikt? Die is moeilijk af te stellen. Wat was je ervaring met die schotel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

IK was even een tijdje weg, de schotel werkt goed, en alles is ingesteld, wat misschien nog wat beter kan als ik wat meer tijd heb en een goeie meter.

 

Even vraagje, heeft er iemand ervaring met die canaal digitaal tuners?  type M7 want ik vind het verschrikkelijke rotdingen, dikwijls vast met overschakelen zenders, soms bij opstarten geen tv beeld omdat hij de hdmi niet goed aanstuurt, dan moet ik tuner herstarten en voor was me dwars zit is de telekekst, je kan daar niet normaal naar kijken omdat die gewoon steeds door rold, of half beeld of gewoon geen teletekst.

 

bekend verhaal? Canaal digitaal gemeld maar dat help echt niks, dus een keer een nieuwe kopen dan.

 

mijn update firmware is van 2015.

 

Voor de vraag over de schotel die op de grond ligt, deze deed het prima, en afstellen ging ook goed, staat  nu te koop voor 25 euro.

 

vrg kees

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-5-2020 om 23:18, Sprietje zei:

Volgens mij staan 3 lnb's veel te ver naar voren.
Staan ze op de positie's van de rail zoals in de berekening is aangegeven?
De schotelskew moet op -11 graden staan. Op de foto lijkt het alsof de schotel recht staat. Staat de skew wel goed?
Ook heb ik de indruk dat alle coaxaansluitingen recht omlaag staan, dus lnb-skew op nul. Dat klopt dan ook niet.

Verder zie ik op de eerste foto een Triax Unique op de grond liggen. Heb je die eerst gebruikt? Die is moeilijk af te stellen. Wat was je ervaring met die schotel?

 

Ik neem aan dat deze voor mij is bedoeld? ik heb de schotel goed staan, op het aantal graden wat is voorgeschreven,foto lijkt ie wat rec ht maar dat is schijn.  Wat betreft de lnb,s welke moeten dan naar achteren toe? Ik heb overal 82 dB signaal een zelfs hoger zo,n 86dB. Regenbui is geen probleem meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-5-2020 om 00:21, Ventura zei:

 

Vragen naar de bekende weg.

 

 

Ventura vind je dat ik naar de bekende weg vraag?

Je plaatst 2 reacties van mensen die de Triax Unique hebben.

De eerste weet niet hoe hij hem af moet stellen, de tweede schrijft "niet stabiel maar hij werkte.

Kees60 geeft als antwoord: Voor de vraag over de schotel die op de grond ligt, deze deed het prima, en afstellen ging ook goed, staat  nu te koop voor 25 euro

 

Dat is een heel ander antwoord hè? Wat is volgens jou de bekende weg?

Je zou eens wat minder moeten kwallen op dit forum.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

Dat is een heel ander antwoord hè? Wat is volgens jou de bekende weg?

Je zou eens wat minder moeten kwallen op dit forum.

 

Op 1-5-2020 om 23:18, Sprietje zei:

Verder zie ik op de eerste foto een Triax Unique op de grond liggen. Heb je die eerst gebruikt? Die is moeilijk af te stellen. Wat was je ervaring met die schotel?

 

Volgens de forum regels van sat4all.

image.png.38d048413702f83b63f7d05e749639c0.png

 

Wie zit hier nou te kwallen? U vraagt voor informatie en deze heb ik gewoon kunnen vinden op forum.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 2 jaren later...

Ik kreeg een waarschuwing dat ik een spammer ben.

 

Dat is sterk, want ik ben hier al zeker 6 maanden niet meer geweest. 

 

Dus snap het niet, heb maar mijn passwoord aangepast.

 

Ik heb nog wel vraagje, welke sateliettuner is het beste, liefst eentje die ook kan dienen

als een mediaplayer via een harde schijf, .mkv h264 files.

 

en Allemaal nog een fijn nieuwjaar.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...