Ga naar inhoud


Het sataliet Türksat 5A.


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Op 30-8-2020 om 15:45, HansSurfer zei:

@RickBrouwer

De hd glass17 skin kan je ook alleen downloaden en via een usb stick in openatv 6.3 installeren.

Deze heeft meer opties als de oudere versie. Om de juiste temperatuur op jouw locatie te krijgen, is het alleen nodig om de plaats in te voeren. De weergave voor de temperatuur is een van de opties in die skin. Ook de picons heeft die skin als upload beschikbaar in de verschillende afmetingen.

 

 

Hoi Hans,  de Hd glass v1.7 heb ik gevonden op latest files, een goed betrouwbare site waar je allelei plugins voor Enigma2 ontvangers hebt! (een goede site voor iedereen die plugins wilt downloaden voor zijn Enigma2 Receiver dat je niet kunt vinden op Github) 

 

Na wat gepiel heb ik hem zoals ik het wil! Weerbericht voor Münster wordt goed weergegeven en ook voor de komende dagen! Het hele weerbericht met juiste afbeeldingen wordt goed weergegeven! En Hans jou Skin die ziet echt gelikt uit op mijn tv!!! Dank je wel!! Groetjes Rick 

 

aangepast door RickBrouwer
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 6-9-2020 om 00:36, RickBrouwer zei:

Dank je wel voor de link! 

 

Vraagje he weet jij wanneer Türksat 5A wordt gelanceerd? Op wiki zie ik verschillende datums.. Ene zegt in Oktober 2020 andere zegt op 30 November.... Welke is juist?? 

hoi,

 

 TürkSat 5A  31° East  1 October 2020  Falcon 9
 Block 5
 Cape Canaveral  4C, 16 Ku

 

 de Türksat 5A-satelliet, die op 1 oktober naar de ruimte zal worden gestuurd, zal worden ingezet op 31,3' oost

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, de vrije fries zei:

 de Türksat 5A-satelliet, die op 1 oktober naar de ruimte zal worden gestuurd, zal worden ingezet op 31,3' oost

Interessant en ben benieuwd of dat klopt, dan ziet men blijkbaar toch in dat Arabsat 5A/6A op 30.5° oost te dicht bij hangt (overlappende up/downlink banden en footprints).

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-9-2020 om 00:36, RickBrouwer zei:

Dank je wel voor de link! 

 

Vraagje he weet jij wanneer Türksat 5A wordt gelanceerd? Op wiki zie ik verschillende datums.. Ene zegt in Oktober 2020 andere zegt op 30 November.... Welke is juist?? 

hoi,

 

launch klok loop terug naar 1 oktober October 1st, 2020 - 2:00 AM GMT+0200

https://spacelaunchnow.me/launch/falcon-9-block-5-turksat-5a/

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, usefullaliman zei:

 

Helaas is de lancering van Turksat 5A uitgesteld naar  30 November  2020

hoi,

 

De minister van Transport en Infrastructuur Karaismailoğlu heeft aangekondigd dat de communicatiesatelliet Türksat 5A op 2 oktober zal worden overgenomen en dat de satelliet op 30 november de ruimte in zal worden gelanceerd.

 

Karaismailoğlu verklaarde dat de communicatiesatelliet Türksat 5A op 2 oktober zal worden overgenomen en vervolgde zijn toespraak als volgt:

We gaan dit op 30 november de ruimte in lanceren. We hebben al onze plannen gemaakt. We gaan zo verder. We zijn van plan om onze 5B-satelliet in het tweede kwartaal van 2021 te lanceren. Turksat 6A-satelliet wordt nog steeds volledig lokaal en nationaal geproduceerd in Ankara. Het werk gaat snel door met Turkse en volledig binnenlandse ingenieurs. We streven ernaar om dit in 2022 te lanceren. Zo gaat ons werk verder. Türksat 6A is volledig gemaakt met lokale en nationale middelen. Het zal zijn plaats in de ruimte innemen als een volledig in Turkije gemaakte satelliet. De opwinding van de jonge mensen hier prikkelt en maakt ons trots. Vanaf nu zullen we met onze jeugd blijven werken om een land te worden dat technologie produceert, ontwikkelt en exporteert.

 

https://www.turksat.com.tr/tr/haberler/bakan-karaismailoglu-turksat-5a-haberlesme-uydumuz-30-kasimda-uzaya-firlatilacak

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, de vrije fries zei:

hoi,

 

De minister van Transport en Infrastructuur Karaismailoğlu heeft aangekondigd dat de communicatiesatelliet Türksat 5A op 2 oktober zal worden overgenomen en dat de satelliet op 30 november de ruimte in zal worden gelanceerd.

 

Karaismailoğlu verklaarde dat de communicatiesatelliet Türksat 5A op 2 oktober zal worden overgenomen en vervolgde zijn toespraak als volgt:

We gaan dit op 30 november de ruimte in lanceren. We hebben al onze plannen gemaakt. We gaan zo verder. We zijn van plan om onze 5B-satelliet in het tweede kwartaal van 2021 te lanceren. Turksat 6A-satelliet wordt nog steeds volledig lokaal en nationaal geproduceerd in Ankara. Het werk gaat snel door met Turkse en volledig binnenlandse ingenieurs. We streven ernaar om dit in 2022 te lanceren. Zo gaat ons werk verder. Türksat 6A is volledig gemaakt met lokale en nationale middelen. Het zal zijn plaats in de ruimte innemen als een volledig in Turkije gemaakte satelliet. De opwinding van de jonge mensen hier prikkelt en maakt ons trots. Vanaf nu zullen we met onze jeugd blijven werken om een land te worden dat technologie produceert, ontwikkelt en exporteert.

 

https://www.turksat.com.tr/tr/haberler/bakan-karaismailoglu-turksat-5a-haberlesme-uydumuz-30-kasimda-uzaya-firlatilacak

Ik snap ze niet waarom zal je een sataliet lanceren als je een lege ongebruikte satalliet hebt, de Türksat4B die actief is op 50 graden oost.... 

Weet meneer de AKP niet dat een satalliet gemiddeld 15 jaar meegaat ofzo??? Ik bedoel de eerst volgende satalliet die aan zijn einde van zijn levenscyclus komt is Turksat3A die sterft in 2023,  nou de rest sterft pas in 2028 als ik mij niet vergis. Dus dat je een satalliet op 30 November lanceert terwijl 1 satalliet klaar voor gebruik al actief in de ruimte is, is raar maar als je de 3 jaren satallieten gaat lanceren is dat gewoon dom! Maar ik snap wel waarom meneer de AKP dit doet, zodat hun populatie toeneemt onder de AKP hersenloze kwallen! Maar dat stukje dom volk zie niet dat AKP hun leegplundert en de economie van dit land gewoon aan het vernieten is, een goede voorbeeld is voor akp was de TL/Euro vergelijking bij 1 nu is 1 euro bijna 9 TL waard! Dankzij akp is de Turkse Lira bijna verwaarloosd! Erg Jammer dat de rest van de bevolking dit niet zit of niks doet om dit tegen te houden en dit allemaal het maar toelaat!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Turksat 4B is juist volop in gebruik, niet omroep maar data diensten.

 

De nog te lanceren Turksat 5A is "all electric", dan zal ingebruikname pas ca. een half jaar na lancering zijn. 

Wat vertraging van de lancering kan er dan ook wel bij! Geduld... 

 

 

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 4 weken later...

hoi,

 

nieuwe lanceer datum : 16 ARALIK 2020 (16 DECEMBER 2020)

 

https://www.turksat5.com/?fbclid=IwAR1_hVBMJxTOPpA_02_Ed65-T-cWwLL1xKyMB_UnNWVwIWaN8R-Tx9kHWAY

 

(wat op valt is als je de site in het turks bekijkt staat de datum op 16-12 schakel je over op de engelse versie dan staat er nog 30-11 als lanceer datum, maar beide keren loopt de klok af op 16 december)

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan heb ik het volgende nieuws de lancering is verplaatst naar 30 december! En zoals iedereen weet zit dan iedereen in de Nieuwjaarsvakantie periode dus op die dag zal ook geen lancering plaatsvinden! En zoals iedereen het al ziet zit meneertje AKP niks anders dan populistische praatjes te maken en zitten ze de zogenaamde lancering van het satalliet maar steeds uit te stellen! Het is net een jojo! Dus doet meneertje en zijn bende niks anders dan leugens vertellen aan die leeghoofd akp zwervers! Ondanks dat dit satalliet en Turksat 5B volledig onnodig is had ik wel van deze nietsnutten verwacht om eerlijk te zijn tegen ons en ook zoals beloofd op de gezegde datum (30 oktober) te lanceren!!!! 

 

Nogmaals dit zijn zoals gewoonlijk populistische praatjes dat totaal geen toegevoegde waarde heeft en alleen om akp zwijnen voor de gek te houden en om de normale bevolking leeg te plunderen! 

 

Waarom ik zeg dat nieuwe satalieten, niet nodig zijn omdat  de leven van Türksat 3A pas in 2023 eindigt, Türksat4A en Türksat4B die eindigen hun leven pas in 2030! Dat is 1!

 

De 2e reden is, ze kunnen makkelijk al die troep zenders opruimen zoals Top Shop tv en Shopping TV etc en al die sd zenders van populaire tv zenders opruimen o.a de sd  zenders van de overheid (TRT)! Je zult zien dat ze behoorlijk ruimte winnen door dit te doen! 

 

3! Ze kunnen heus wel Türksat 4B gebruiken voor zenders, ondanks dat het voor internet wordt gebruikt, iets wat ik mij afvraag waar dat flauwekul vandaan komt want hier op de Europese satallieten heb ik dat nooit gehoord! Ik durf te wedden dat er echt wel ruimte is op dit satalliet voor tv zenders!! 

 

Ik weet niet hoe jullie erover denken maar ik mag die akp clownen voor geen ene cent! Het enige wat ze doen en kunnen is de bevolking in de maling nemen hun leeg plunderen en de hele economie "mishandelen"  en "verkrachten"

 

Meneer erdo is de Turks sprekende versie van Donald Trump! net z'n clown! Om niet op te stappen gaat hij de verkiezingen manipuleren, om zo aan de macht te blijven en dat is erdo netzo alleen het verschil tussen Donald Trump en Tayyip is dat Tayyip dit al 20 jaar doet en dat de oppositiepartijen nutteloze partijen zijn die niet eens samen kunnen werken om van Tayyip af te komen ondanks dat ze meeste stemmers hebben 🤮

aangepast door RickBrouwer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...