Ga naar inhoud


Probleem met inladen zenderlijst met Dreamset


Christiaan71

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Ik gebruik al jaren (voor de schotel) lang Dreamset om zenderlijsten te bewerken en terug te plaatsen etc.

Nu gebruik ik dit voor de Ziggo kanalen lijst.

Ik loop tegen voor mij iets vreemds aan.

Ik heb een maand geleden van de transponder een Ziggo zenderlijst gedownload en deze aangepast naar eigen "smaak" en deze naar de VU Duo 4k weggeschreven, tevens ook als backup opgeslagen op mijn laptop, dit heb ik toe ik satelliet had altijd zo gedaan.

Nu wil ik de zenderlijst inlezen vanuit de VU Duo 4K maar wat ik ook doe ik zie mijn zelf gemaakte zenderlijst niet terug in Dreamset komen, terwijl die wel in de VU zit, ik zie hem in de zenderlijst staan met de door mij gegeven naam op de tv.

Ook als ik het bestand wat ik opgeslagen heb als backup open in Dreamset is mijn eigen gemaakte lijst niet zichtbaar alsof hij niet bestaat.

Hoe kan dit nu??

Alle andere bouquetten zijn wel zichtbaar, behalve die van mij, maar deze werkt wel.

aangepast door Christiaan71
Toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de Ultimo 4K (net iets anders als de Duo 4K). Ik had een Ziggo lijst uit mijn oude (nog steeds werkende) DM8000 opgeslagen. Deze in mijn splinternieuwe VU+Ultimo4K overgezet via DreamSet. Dit werkte niet omdat de tunerconfiguratie niet klopte. Dan gewoon een kabelscan uitgevoerd en deze via DreamSet bewaard. Het terugzetten werkt dan wel...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd. Ik wist niet dat het met de tuner config te maken zou kunnen hebben. 

Ik dacht dat het ook misschien een Dreamset instelling zou kunnen zijn maar ik krijg geen foutmeldingen. Of dat  mijn lijstje misschien niet gekoppeld of op een andere plaats zou kunnen staan waardoor deze niet gezien wordt.

Ik ga het eens proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp het niet.

(Heb altijd satelliet gehad, geen kabel zoals nu.)

 

1*Heb alle kabel tuners het juist net id, land, Ziggo distributeur gegeven.

Ik ga via "zenders zoeken" / "Automatisch zoeken" er worden maar 22 zenders gevonden.

Ik kies toch opslaan. Maar nergens bij bouqetten komt een bouquet "las scanned" te staan.

 

Ik dacht dan moet ik de optie "kabelscan gebruiken in het "zenderszoeken".

Hier worden een paar honderd zenders gevonden. Maar als dit klaar is is ook hier niks van terug te vinden in bouquetten.

Wat doe ik fout?

 

2*Overigens kan ik bij het laden in Dreamset nog steeds mijn zelfgemaakte bouquet niet vinden.

Zou het kunnen dat er op 2 locaties bouquetten zijn opgeslagen door een eerdere fout met verkeerd wegschrijven met Dreamset?

aangepast door Christiaan71
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb eindelijk het probleem gevonden.

Of eigenlijk geen probleem maar domme fout.

Zoals Mebo870 al schreef, kwam ik er net achter waarom ik niks kon terug vinden met Dreamset, ik zocht op alle bestanden en niet zoals ik gewend was op alleen lamedb bestanden.

Het zoeken/scan naar zenders lukt nu ook.

Dank je wel Mebo870!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...