Ga naar inhoud


Origineel of clone


j.w.w.

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ongetwijfeld zal er al een topic van zijn maar ik kan (behalve iets op buitenlandse sites) niet echt duidelijkheid krijgen met foto's van een moederbord ofzo. Mijn vraag: Is er een eenvoudige manier om in 1 oogopslag duidelijk het verschil te zien tussen een originele DM900UHD 4k en een clone? Ik heb namelijk problemen met flashen. En als het een clone is, is dat een nadeel? Daar lees ik ook verschillende berichten over.

 

Vast bedankt

Jw

aangepast door j.w.w.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Eigenlijk is er nog nooit melding gemaakt van clones van de DM9x0.. Maar ja, wat niet is kan altijd komen.. Een (originele) Dreambox wordt geleverd met de officiële DreamOS 2.2 of 2.5. Na een startup wizard kun je via Applicaties de standaard plugin Genuine Dreambox starten.. Met de gegenereerde code kun je bij Dream de MAC en serial controleren....

 

Heb je de box nieuw gekocht of 2de hands?

 

Woon je in de buurt van Haarlem?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Dank voor de reactie.  Inmiddels heb ik bericht terug gehad van de leverancier en die bevestigd dat het direct van dream multimedia Duitsland afkomstig is, dus origineel moet zijn. Maar ja....

Hij is geheel nieuw. Ik wilde een ander image erop maar dat ging mis (verschillende probeert). Gelukkig kon ik op een gegeven moment weer in de box en heb ik origineel image terug geplaatst. Maar daarom ging ik twijfelen, De meeste clone boxen gaan niet goed op een origineel image, vandaar. Ik probeer het later nog wel eens. Ik woon om de hoek zeg maar. 

Vr gr jw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor problemen met flashen heb je ?  Het hoeft niet altijd aan de box te liggen, kan ook de browser zijn.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Codx,

Dank voor de reactie!

Ik heb eerst geprobeerd: openpli-enigma2-7.3star-dm900_Original_GStreamer_1.17.0.1_20200909.rootfs.tar.bz2 te flashen. Tijdens installatie al wat fouten in het log bestand wat je realtime ziet (ik weet niet of en hoe je die achteraf nog kan zien). En na installatie bleef de box hangen met opstarten. Ook kwam ik niet meer in rescue-mode. Box ging ongeacht of ik de power knop ingedrukt hield verder met opstarten en liep dan vast. Ik vond toen deze commando's op internet:

Try flashing in telnet.

 

open telnet/ssh session and type:

  1. wget http://www.dreamboxupdate.com/opendreambox/2.5/unstable/images/dm900/zImage-rescue-3.14-r0-dm900-20170113.bin
  2. flash-rescue zImage-rescue-3.14-r0-dm900-20170113.bin

Daarna kon ik weer in rescue-mode en had ik weer LAN contact met de box. Vervolgens heb ik een wat oudere image geprobeerd:openpli-enigma2-7.3star-dm900_Original_GStreamer_1.17.0.1_20200626.rootfs.tar.bz2

Tijdens het flashen ook weer fouten te lezen, maar de box startte wel op. Echter crashte die versie van openpli telkens als ik in netwerkbeheer wilde om contact te krijgen via LAN.

Toen het vreemde. ik kwam weer niet in rescue-mode, van alles geprobeerd. Maar na het loshalen van de LAN kabel ging dit plots wel. Ik heb direct toen ik weer contact had de box via de flash pagina een dreamboxupdate laten doen. Nu werkt ie gelukkig weer maar met de normale image.

Ik zal m vanavond eens proberen te flashen met een andere image. Ik zal dan tevens het flashen even direct doen met een oude modem die ik nog heb liggen. Dreambox is wel met LAN kabel maar laptop niet. Misschien dat t helpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens is het sterk af te raden om een nep OpenPli te installeren! De herkomst en vooral de inhoud is niet bekend. In elk geval niet de meest stabiele oplossing. Er bestaan wel NOpenPli versies die werken op de DM9x0. Met originele images ben je veel beter geholpen. Als je OpenPli 'eist' zou je kunnen overschakelen op OpenVision 10..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoeft niet perse openpli te zijn. Ik vindt die wel heel gebruiksvriendelijk. Ik weet verder niet welke images er allemaal zijn voor dit type. Ik heb ook nog een zgemma h9 met openatv erop gehad (nu ook openpli). Op zich was openatv ook prima alleen weet ik niet of die er ook is voor de dm900uhd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk bepaal je dit zelf. Wát wil je minimaal met de box doen en wat wil je als extra erop (niet omdat het moet, maar omdat het kan!). Wat ga je kijken met de box en vooral hoe.. Satelliet, Kabel of wellicht zelfs een mix ervan?

In elk geval heb je een image nodig met een ondersteuning voor een softcam (om je smartcard te kunnen gebruiken).

 

DreamOS 2.5

NewNigma2

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En met welke smartcard?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat met OScam zeer zeker lukken. Je zegt 'je woont om de hoek'.. Was dat letterlijk? Anders kan ik je wel assisteren met je box..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Woonplaats is Noordwijk. Super bedankt dat je wil helpen maar ik vindt het ook wel leuk om zelf door te krijgen hoe het bij deze box moet gebeuren. (had hiervoor een dm800hd se, en daar ging flashen gemakkelijk. ik had verwacht dat dit ook een eitje was tot het vastliep). Maar volgens mij moet het nagenoeg hetzelfde. Ik denk echt dat ik inderdaad een verkeerde image heb geprobeerd. Zou het wel heel erg op prijs stellen als we, mocht het mis gaan en de box is van slag, het probleem met jou hulp samen op kunnen lossen. Dan rij ik gewoon even naar Haarlem. Maar welke image heeft jou voorkeur? Ik heb als softcam zowel cccam als oscam gebruikt in het verleden

aangepast door j.w.w.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zeg. Hangt ervan af wat JIJ mooi/makkelijk vind. Kwestie van smaak. Wat ik mooi vind, hoef jij niet mooi te vinden.

Ik heb op mijn Dreamboxen (ooit) altijd de officiële firmware gehad. Zo was je zeker van de meest stabiele drivers. Op mijn DM525-Combo draait OS 2.5 met een aantal plugins van Gutemine. Ook OScam uiteraard. Zelfs ondersteuning voor CI+ zodat de Ziggo CI's ook werken (if need be). De DM9x0 stond lang op mijn verlanglijstje. Vond alleen dat daar veel te veel uitval in zat en heb de VU+Ultimo4K BTE gekocht. Daar nu de beschikking over 20 tuners..

Verder heb ik de DM7000, DM800, DM800se, DM8000 en de DM525-Combo..

De DM8000 staat nu werkloos in zijn doos en de DM525-Combo gebruik ik voor testdoeleinden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...