Ga naar inhoud


Afstellen Latitude Rotor


Kurt65

Aanbevolen berichten


Locatie Wevelgem is Latitude is 50,81

is het streepje het merkteken die ik op 50,8 moet plaatsen?

 

Sorry voor de Stuppid questions hi

IMG_6498.jpeg

Volgens de motor DM3800 dien ik op 22,7 ° Dish bracket angle te gaan zetten maar dan nergens Signaal te vinden, er moet nog ergens een fout in de setup zitten

IMG_6497.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

31,8 ° zet je schotel daar eens op 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, smetje limb.BE zei:

31,8 ° zet je schotel daar eens op 

 

Maar waarom?

Ik zie daar het nut niet van in, gezien de hoeken die Kurt zelf, en op zich correct, gevonden heeft.

Dus kun je uitleggen, waar dit goed voor zou zijn?

 

 

@Kurt65 :

Motor- en schotelhoek lijken in principe OK, en ook goed afgesteld.

(Ik zou zelf de iets betere "modified" hoeken 51.5 en ( 35 - 6.7 = ) 28.3 nemen, ipv 50.8 en (35 - 7.4 = ) 27.6, maar dat is nu niet het belangrijkste.)

 

Als dit tot nu toe geen effect heeft, is het de vraag:

- of de mast wel helemaal in het lood staat

- of de motor en schotel wel goed in één lijn zijn gezet, met de motor op nul, toen je begon, en je daar vervolgens ook afgebleven bent

- hoe je vervolgens je eerste satelliet bent gaan zoeken.

 

Een motorinstallatie moet stapsgewijs, vrij nauwkeurig gebeuren. Dus ik denk dat we ook systematisch dingen moeten checken.

 

Ik zie dat je inmiddels een aantal topics hebt lopen, over deze situatie. Op mij werkt dat nogal verwarrend, als ik overzicht wil houden over wat er allemaal aan de hand is en wat je al geprobeerd hebt. Ik heb ook je andere topics nu niet meer teruggelezen, dus ik kan nu de plank geheel misslaan....

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wevelgem ligt op 3,12 oost. De Eutelsat 3B satelliet die het dichtst bij staat, staat op 3,1 oost. Dat is dus precies zuid. Ik denk dat je Europa beam wel kunt ontvangen. Die satelliet heeft een elevatie van 31,8 graden.
Daar moet de schotel dus zeker niet op afgesteld worden want die waarde geldt als de mast precies verticaal staat en de rotorbuis staat zeker niet verticaal. Het antwoord van Smetje is dus onjuist.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat de LAT en de hoek van de schotel redelijk staan , zal inderdaad moeten de rechtlijnigheid van schotel en rotor bekijken.

Maar dan zet je toch de Signaal zoeker van de ontvanger in mijn geval op Eutelsat 3B waardoor de Rotor eerst die richting uitgaat en dan via de klembeugels van de rotor het ganse geheel gaat verdraaien tot je signaal hebt?

 

grtn,

Kurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Kurt65 zei:

Denk dat de LAT en de hoek van de schotel redelijk staan , zal inderdaad moeten de rechtlijnigheid van schotel en rotor bekijken.

Maar dan zet je toch de Signaal zoeker van de ontvanger in mijn geval op Eutelsat 3B waardoor de Rotor eerst die richting uitgaat en dan via de klembeugels van de rotor het ganse geheel gaat verdraaien tot je signaal hebt?

 

Als je via USALS uitricht, hoef je zelfs niet uit te gaan van 3 oost, maar kun je willekeurig welke satelliet nemen om uit te richten (inderdaad: dan hele constructie om de mast draaien, om de goede 'azimuth' te vinden).

 

Even checken van tevoren: gaat de motor precies naar de nul-stand, als je de Goto0 of GotoReference opdracht geeft vanuit je receiver? Anders werkt USALS namelijk niet goed.

 

Groet,

A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, a33 zei:

 

Als je via USALS uitricht, hoef je zelfs niet uit te gaan van 3 oost, maar kun je willekeurig welke satelliet nemen om uit te richten (inderdaad: dan hele constructie om de mast draaien, om de goede 'azimuth' te vinden).

 

Even checken van tevoren: gaat de motor precies naar de nul-stand, als je de Goto0 of GotoReference opdracht geeft vanuit je receiver? Anders werkt USALS namelijk niet goed.

 

Groet,

A33

Hallo,

 

Niet verder gezocht, deze ochtend opgestaan ferme verkoudheid pff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beterschap!

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...