Ga naar inhoud

merkwaardig probleem met de CD App


greydutch
 Delen
Volgers 0

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een nogal merkwaardig probleem met de Canal Digitaal App. Ik heb deze net geinstalleerd op mijn nieuwe HiMedia Player (met puur Android 7.0, dus niet Android TV), die per kabel met mijn router is verbonden. Het installeren van de App was geen probleem, maar als ik hem op de HiMedia Player start krijg ik (in het Engels) de informatie dat het door mij geselecteerde kanaal (NPO2) niet via een mobiele verbinding beschikbaar is. Ik dien daarom de Wi-Fi aan te zetten. Nu heeft de HiMedia weliswaar Wi-Fi, maar die heb ik gedeactiveerd, want LAN heeft uiteraard mijn voorkeur.

 

Blijkbaar denkt de Canal Digitaal app dat de LAN verbinding een mobiele verbinding (zoals 3G, LTE?) is en weigert daarom zijn dienst. Met de Apps van bv Netflix en Amazon Video heb ik dit probleem niet.

 

Herkent iemand dit? Is er een oplossing (behalve dan van LAN naar Wi-Fi over te schakelen)?

 

Hartelijk dank.

cd fout.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Of je voor NPO persee op wifi moet zitten weet ik niet wel weet ik dat tussen de app onder Android en de app onder Android TV een kwaliteits verschil zit. Android TV is meer bedoeld voor het grotere scherm dan de app voor Android die meer bedoeld is voor mobiele apparaten. Daarom ziet het beeld er onder Android TV ook veel beter uit.

 

Maar om te testen of NPO werkt kun je toch schakelen tussen lan en wifi, heb ik zelf ook moeten doen toen ik een ander kastje had met Android erop, de app Tunein wilde dan enkel werken als ik via wifi zat terwijl ik standaard de boel via lan verbonden had. Naar wifi schakelen lost dat probleem dan op.

SAB Titan 4 Combo
Movie Cube S850H - Full HD Recorder/Mediaplayer + Dual digital HD tuner + 2TB HDD
Xiaomi Mi Box 3  -  Panasonic TX-P42UT30E

Link naar bericht
Delen op andere sites
3 uren geleden, greydutch zei:

...

Herkent iemand dit? Is er een oplossing (behalve dan van LAN naar Wi-Fi over te schakelen)?

...

 

Ik herken dit probleem. Toen dit probleem zich voordeed op mijn MINIX Neo U9-H bleek er een instelling te zijn die een WIFI verbinding kon faken.

Dat was toen voldoende om het probleem op te lossen. Of dat nog steeds zo is weet ik niet want ik gebruik dat ding al jaren niet meer.

 

De apps voor Android en Android TV zijn nogal verschillend. Maar het belangrijkste verschil zit hem in de gebruikte stream.

De Android versie maakt verbinding met een 30p stream. terwijl de Android TV app een 25p stream gebruikt.

Dat heeft te maken met de frequentie van de beeld verversing. 30p is nodig voor computerschermen en mobiele apparaten.

TV werkt met 50i maar dat reserveert CDNL voor zijn Set Top Boxen. Voor de Android TV app gebruikt CDNL 25p.

 

Die keuze is een foute. Maar daar zijn andere topics en fora voor.

 

p = progressive      i = interlaced         

Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik heb net getest op mijn android foon zonder wifi gewoon beeld, dus denk dat je box een of andere melding geeft aan de app.

Je kunt misschien wat met de rechten doen, maar bij mij wil de app alleen toestemming tot mijn camera, en dat heb ik niet toegestaan natuurlijk

Vu+duo 4K  openatv 6.4 1TB HDD sat&kabel + Vu+duo2 openatv 6.4 1TB HDD sat&kabel 

Zgemma H9.2H 4K openatv 6.4 sat&kabel
Wavefrontier T90. Titanium TQS Universal quad LNB's

Nvidia Shield Android 9 + H96 PRO 4K android 7

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen
  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.