Ga naar inhoud


VTI 15, laatste update veel streaming storingen


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Met de laatste (online) update van VTI op de Vu+ Uno 4K SE veel storingen bij het streamen van TV zenders. De storingen zijn enorm vervelend want ze duren zomaar 10-20 seconden of tot je een keer op/neer zapt.

 

Voor streaming gebruik ik Dream Player op mijn Nvidia shield TV, maar daar zijn geen updates geweest. Het is echt begonnen na de update via het menu van VTI.

 

Iemand anders hier last van en een eventuele oplossing?

 

De versie die ik nu draai is:

Systeem OE:
openvuplus 3.0
Firmware versie:
VTi 15.0.0 (2020-09-21-vti-master (8207afb95))
Kernel versie / stuurprogramma datum:
4.1.20 / 4.1.20-20190424.r0

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan je met een Nvidia shield ervaring niet helpen omdat ik die niet heb.

 

Maar heb je eens een "niet online" flash van VTI 15 uitgevoerd wegens die vreemde symptomen?

Dat zou ik je als eerste willen adviseren. Backup een paar essentiële instellingen en/of softcam configuraties vooraf.

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Dat wilde ik even tot het laatst bewaren. De kans dat dit afwijkt van een oudere versie 15 die je gewoon in menu update naar de versie van 21-9 is niet zo groot en het is wel een hoop gedoe.

 

Kan iemand met een uno 4k se en de laatste vti 15 eens proberen te streamen naar een tablet of telefoon en kijken of dat 15 min goed blijft gaan? Het gaat namelijk niet specifiek op de shield fout, alle streaming gaat fout.

 

Mvg,

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Ultimo4K en VTi 15. Ik stream al de halve dag probleemloos naar een VU+Zero4K (lekker in bed TV kijken boven)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net eens via vuplayerhd app de aflevering van de slimste mens gestreamed van de Uno 4k se naar mijn pocophone F1 en heb geen hapering opgemerkt.

 

Nadien ben ik even naar iets anders beginnen kijken en daar was er reclame en dan meende ik heel even een kleine hickup te zien maar was zo snel voorbij dat ik het bijna niet gemerkt had 

aangepast door wolverine
Schrijffout correctie

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten ook nog steeds kleine haperingen in de uitzendingen zelf...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Michel zei:

Het gaat namelijk niet specifiek op de shield fout, alle streaming gaat fout.

oké dat is gelukkig meer informatie dan je eerste bericht met vraag.

ik heb zelf na overstap van VTI 14.x op VTI 15.x + updates geen merkbare stream haperingen gezien (maar dat is op de ZERO4K FTA in standby en Ultimo4K Joyne CI+ in standby)

Zondag is met F1 slappe dag voor forumleden.

Dan zullen er nog wel wat reactie komen vandaag van mensen die UNO4K SE hebben en trouw upgraden naar nieuwe versies.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...