Ga naar inhoud


Datum windows backup


marcow

Aanbevolen berichten

Ik heb de instelling voor een backup op automatisch staan en zie ook dat de laatste  gisteren gemaakt is; maar als ik nu op de HD zelf kijk waar de backup  wordt gezet staat daar de datum van de 1e backup die ik gemaakt hebt namelijk:      19   jan 2020  Windowsimagebackup

Hoe weeti k nu zeker of er daadwerkelijk een backup is gemaakt 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je daarop klikt komen die andere dan niet tevoorschijn?

 

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo iets dus =>

 

Screenshot_36.png.9c1998c3f4a6257618c593edef75f35e.png

 

in dit geval een incremental backup die de oudere niet overschrijft

de plek waar de Windowsbackup heen geschreven wordt is afhankelijk van het gebruikte backup software

 

die extra gegevens op een medium kun je pas zien als je de explorer instelt met bestandsnaamextenties en verborgen bestanden aangevinkt zie afbeelding

 

Screenshot_37.png.e44fee75068363de07fbf84d72e58cac.png

 

dan kom je der wel uit.

aangepast door Tonskidutch
extenties

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vinkjes aangezet en nu zie ik een datum staan 1 nov 2020 alhoewel de backup volgens het systeem eergisteren nog gemaakt is .

Ik had gisteren een opstart probleem met mijn PC  hij kwam telkens op  een scherm  Aptio setup utility en er links onder stond  Bios information

Na vele pogingen opstarten kreeg ik ineens een melding op het scherm dat de computer niet goed was opgestart met twee keuzes : opnieuw opstarten of geavanceerd .
Ik heb gekozen voor de 1e optie en zowaar hij funtioneerde weer
Maar ik durf hem nu niet meer uit te zetten

Ik schrijf de backup naar een extra HD die in de SWAP is geplaatst  maar  wat heb ik dan aan deze backup als mijn PC niet goed opstart 

Ik las wel op internet dat je een USB opstart kan aanmaken zou dit de oplossing zijn als de PC niet goed opstart  

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja een backup hoort nooit in de swap of tmp / temp.

Misschien heb je daarom het probleem die is VOL gelopen met data.

Die partitie heeft maar een beperkte grootte.

 

Herstarten met geavanceerde opties zou geen kwaad kunnen, als jij weet waar dat heen gaat => =>

 

backup stoppen

bestand van de backup welke te groot is wissen

herstarten en andere backuplocatie kiezen (met genoeg capaciteit)

nogmaals een backup maken

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, marcow zei:

Maar ik durf hem nu niet meer uit te zetten

Ik schrijf de backup naar een extra HD die in de SWAP is geplaatst  maar  wat heb ik dan aan deze backup als mijn PC niet goed opstart 

Ik las wel op internet dat je een USB opstart kan aanmaken zou dit de oplossing zijn als de PC niet goed opstart  

Ik neem aan dat je over een back-up of image van je C: schijf praat.

Kijk eens naar Macrium Reflect, een veel gebruikt vrij beschikbaar programma. Eerste activiteit daarmee is het maken van een opstartschijf of USB stick. Je maakt verder een image van je C: schijf en slaat deze op waar je maar wilt (niet op C: natuurlijk). Bij een recovery start je de PC op met het opstartmedium, waarna je een eerder gemaakte image terugzet. Heb ik al paar maal gedaan, en goed om achter de hand te hebben bij een grote Windows update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HD die ik in de swap heb zitten is 500 GB  en heeft nog ruimte genoeg

Ik kreeg gisteren ook al  het advies om een USB opstart aan te maken met Media Creation TOOL 

Dat heb ik uitgevoerd  , maar na beeindiging van de procedure op de website van Microsoft  moet je nog ergens het station aangeven als  je vanaf de USB wil starten 

Ik dacht ergens in de BIOS  

Maar hoe kom ik in de Bios en kan ik daar niets om zeep helpen

Mvg Hans  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Als je met media creation tool in de weer bent zet je windows er helemaal op nieuw op. Zonder persoonlijke data.

ik begrijp je niet helemaal wat dat met het schrijven van een backup te maken heeft op datzelfde media creation tool usb.

 

 

Het is niet de bedoeling om windows opnieuw te installeren maar ik kreeg van een kennis dit advies om de computer weer te kunnen opstarten  als  ik weer een opstart probleem heb.

Vanavond kwam hij weer op het  Aptio setup utility scherm alhoewel de computer aan stond . Toen ik ctrl/alt/del ingaf kon ik hem weer gebruiken .Ik zag wel een melding dat Cache niet reageerde

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, boudeman zei:

Ik heb bovenstaand info gelezen maar als ik het goed begrepen heb werkt dit ook niet 100% en bij het laatst bericht las ik dat de werking van HD de oorzaak kan zijn .

De PC werkt vandaag wel maar nu krijg ik constant een melding dat er schadelijk virussen actief kunnen zijn en de pc niet beschermd is

ik heb een virusscan uitgevoerd en deze geeft aan dat er geen schadelijke virussen zijn . Ik gebruik Mcafee en alle instellingen zijn groen ( beveiligd )

Ik heb heb een foto bijgevoegd 

Mvg Hans  

P1100028.JPG

ik kon niet alle foto,s gelijk sturen 

P1100030.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vragen / meldingen zijn redelijk chaotisch.

1) tijd backup verandert niet

2) opstartprobleem: aptio scherm

3) ik durf PC niet meer uit te zetten (geldt dat nog steeds?)

4) hoe kom ik in de bios

5) de cache reageert niet

6) melding: schadelijke virussen kunnen actief zijn.

Voor zinvolle antwoorden moet er meer lijn in komen. Als eerste misschien een controle van je geheugen gezie punt 5). Type in zoek window: Windows Memory Diagnostic.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste , allereerst ik ben A technisch en op zich een leek op computergebied . Ik heb aanmaak  van een backup op dagelijks  ingesteld; deze wordt op een extra HD schijf 500 GB gezet die in de SWAP lade is geplaatst.   Als ik bij Bijwerken en Veiligheid kijk geeft hij aan dat de backup is gemaakt , alleen als ik op de SWAP HD kijk staat er een datum van jan 2020.

Op advies heb ik vinkjes gezet bij Hidden Files maar dan zie ik nog steeds de recente datum niet .

Omdat de PC als ik hem uitzet niet goed opstart en op het scherm   Aptio setup utility komt laat ik hem nu aanstaan en dan werkt hij op zich goed ( op 1 maal na want alhoewel hij aanstond  sprong hij naar het Optio scherm maar na het ingeven van ctrl /alt / del   startte hij zowaar goed op . 

Op advies van een kennis heb ik een USB start aangemaakt om eventueel de PC weer te kunnen opstarten .( Nog niet gebruikt ) en  gecontroleerd over er een backup is aangemaakt .

Door de afwijkende datum ging ik twijfelen of dit daadwerkelijk plaats vond .

Ik heb diverse scans uitgevoerd en deze gaven geen schadelijke virus aan .

Ik heb wel verkeerd gekeken welke virusscanner op de PC zit dit is F secure van XS4ALL en daar staan alle vinkjes op groen.

Gisteren kreeg ik opeens constant meldingen dat er mogelijk een schadelijke virus actief is maar kan dit geen Spam zijn .   

De vraag over de BIOS had ik gesteld omdat ik had gelezen dat je na het aanmaken van de USB start daar nog het station moet aangeven voor de opstart van USB   

Mvg Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...