Jump to content

Iemand bekend met Audacity?

Orgeldandri
 Share
Followers 0

Recommended Posts

Iemand bekend met het programma Audacity?

Ik nam een klassiek concert op met 3 stereo-opnamemicrofoons.

Om tot de juiste balans te komen, plaatste ik de 3 stereo-opnames in 3 tracks van Audacity.

Ik kon een mooie mix maken van de 3 bronnen.

Geen enkele bron is op zich overstuurd opgenomen. Wanneer ik echter de mix van de 3 bronnen exporteer naar een stereo-opname op 2 kanalen, klinkt deze vervormd en is deze ver in het rood uitgestuurd.

Kent iemand de oplossing?

Dank,

Dirk

Edited by Orgeldandri
Foute zin

3 Stereo micro's ?? Probeer eens met 1 stereomicro !!

Volume niet te hoog zetten bij het opnemen of mixen !!

Andere tip ivm opnemen:

Wat ik doe , want soms kan er toch wel eens bug voorkomen:

Elk spoor da' ge opneemt apart & ongemixt als wave of MP3 & .aup opslaan ,

dan kan je die opname later altijd opnieuw gebruiken als er een bug optreedt !!

Ook per gemixt spoor , elk spoor apart opslaan als wav of MP3 & .aup ; want ....

soms komt er wel eens een bug voor (zelden) , en dan ben je alles kwijt !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

• Moderators

Met enig zoeken het volgende gevonden.

zowel op mengpaneel als in audacity stond het veels te hard :-)­ beetje zoeken naar de juiste limieten en heb ze eindelijk gevonden

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Audacity is een geweldige opnameprogramma , je hebt er natuurlijk

ook andere meer uitgebreidere , maar audacity is prima & leesbaar voor mij !!

Opnemen met elektrische gitaar , dan speel ik altijd met externe gitaareffecten !!

Akoestisch gitaar , meestal rechtstreeks inpluggen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Similar Content

• By babba
      Heren !

Ik heb sinds een paar dagen een mutant hd51 Heb hiervoor een Gigablue X3 gebruikt.
      De hd51 is een snelle  goede box maar waar ik me aan stoor is dat er maar dolby/surround wordt doorgegeven op MPEG kanalen en dat is maar een handje vol...
      Op me Gigablue , had ik de optie dat ik controle had over surround   'Controlled by HDMI / Wide / Extra wide'. en een lijst met dolby settings Had echt perfect geluid op me Yamaha 5.1

Zie ik nu iets over het hoofd of mist de hd51 iets?  Als ik surround heb maar op een paar zenders en de rest rest blijft op PCM heeft het kastje geen lang leven
      Is er bv een plugin de meer opties weergeeft voor geluids instellingen

Heb nu getest met de volgende images 

Openatv openatv-6.1-mutant51-20171204_usb + hd51-bolt-v107r19 installed
      Openli
      Openspa
      Media sat
      Openvix

Openatv en Openspa komen voor mij toch het beste uit de test.  ( Maar het is niet dat ik uit mijn stoel val van wow wat een super beeld op me LG Oled B6 4k )  ( tis geen Azbox lol )

Mocht iemand nog een goede image weten met bv Kodi goed werkend dan hoor ik het graag !!

Mijn dank is groot!

Bart

• By akwadraat
      Ik heb telkens geen geluid bij mij opnames. Heeft iemand hier ook problemen mee of weet iemand een oplossing?
    • By Rotterdammer
      Sinds enkele dagen heb ik nu ook de Nova Android hier draaien, maar ik ben tegen een heel apart probleem gelopen. Bij sommige kanalen hapert het geluid.

De Nova is via HDMI aangesloten op een Yamaha RX-V773 versterker. Het geluid staat ingesteld op Raw data, dit omdat PCM alleen 2.0 doorgeeft en ik geen downmix wil.
      Kanalen waar ik dit probleem onder andere ben tegengekomen zijn NPO 1, 2 en 3 HD, RTL4 HD, ITV1 HD. Ik dacht dat het alleen aan HD kanalen ligt, maar bij bijvoorbeeld BBC3 HD en Arte HD ben ik het niet tegen gekomen. Bij SD kanalen heb ik het nog niet gemerkt. Bij kanalen waar het probleem zich voordoet, hebben sommigen een 5.1 signaal, andere kanalen weer 2.0. Het lijkt dus niet specifiek aan het soort audiospoor te liggen.

Als ik naar een kanaal ga, dan gaat het een halve minuut zonder problemen. Daarna valt het geluid elke 2-3 seconden even uit. Mijn versterker laat ook zien dat de audio wegvalt. Het beeld gaat wel door trouwens. Laat ik de Sab het audiosignaal downmixen naar PCM 2.0, dan heb ik geen probleem ondervonden. Maar ja, dan is een deel van de informatie weer verloren.

Omdat ik dacht dat het wel eens aan de firmware zou kunnen liggen, heb ik deze geupdate naar de meest recente versie (die toch al weer een paar maanden oud is). Ook dat heeft niet geholpen.

Herkent iemand dit probleem?
    • By supermilko
      Ik heb een Maxdigital XP1000 aangesloten met SPDIF op de audio installatie en ik heb een geluidsprobleem.

Terwijl het beeld prima is en geen blokken vertoont stopt het geluid soms 1 seconde om vervolgens heel zacht weer op te starten en dan langzaam weer op normaal niveau komt.

Het is echt heel onregelmatig soms 2 keer per minuut maar ook wel 4 of 5 keer per minuut.
      Allerlei instellingen uitgeprobeerd en laatste software erop gezet maar geen verschil, Heeft iemand dezelfde ervaring en wat heb je ermee gedaan ?

Milko
    • By wimhlm
      Mijn Topfield tf 5300k personal recorder (digitenne) heeft sinds een paar dagen een hik in het geluid: ongeveer 30 seconden valt het geluid een halve seconde weg. Niet als je live kijkt: dan is er niets aan de hand. Wel bij terugkijken van opnames of bij vertraagd kijken (timeshift). Het probleem zit niet in de verbinding met de TV, want als ik de audio-out met mijn versterker verbindt, heb ik hetzelfde probleem. Bij 'oude' opnamen waar eerst geen storing in het geluid zat, zit die er nu ook. Bij het herhaald afspelen van een bepaalde passage, zit de hik niet op dezelfde plek in een zin: de hik zit dus niet vastgekoppeld aan de opname, maar wordt er bij het weergeven aan toegevoegd.
      Ik voel er niet veel voor om een update te draaien, gezien de problemen die in de zomer van 2012 met de update waren, zoals op dit forum vermeld.
      Gegevens: System ID: 10436, loader: C4.08, Device: v5.3.24, Software: TF-NPTk 1.71; Hardware: v1.10; Laatste update: 23 juli 2012.
      Gegevens gebruik harddisk: 98.367 MB vrij/ 152.625 MB.
      Benieuwd wie een suggestie heeft!
    • By willyspain
      Zou iemand mij kunnen zeggen of er een geluids/audio-plugin bestaat met wat uitgebreidere toepassingen dan hetgeen in de A/V settings mogelijk is?

Wat ik eigenlijk zoek is het afzonderlijk volume regelen van de 6 kanalen en een equalizer.

Die plugins hebben zulke vreemde namen allemaal.......

Alvast bedankt voor eventuele reakties,
    • By iPadawan
      Beste feestgangers,

Na de laatste VTI update, van 17Dec, heb ik, als ik de VU+ aanzet, geen geluid. Effe wegzappen en weer terug dan is het er weer. Maakt niet uit of van 'uit', deep sleep of standby.

Iemand zelfde probleem? oplossing? Ideeen? Suggesties? Ingeving? Voorstel?
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.