Ga naar inhoud


Langzame opstart ontvanger ???


Gast peterp

Aanbevolen berichten

Ben al jaren in het bezit en gebruik van een dreambox 800 hd pvr , ja is een oudje maar doet het nog prima voor mij , nu komt mijn probleem sinds kort als ik de dream opstart krijg ik een melding op de televisie geen signaal bijna dertig seconden lang en plotseling heb ik signaal en beeld , ik heb een vermoeden dat door de vrieskou de lnb moeite heeft met opstarten , ik vind het te koud om er een andere lnb er in te hangen zo iets is niet in vijf minuten gebeurd , zou zo iets kunnen wat ik vermoed , als alles is opgestart kan ik alles aan en uit zetten en geen problemen meer .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste peterp

 

Je hebt toch toevallig de "uitmodes" van je ontvanger per ongeluk veranderd?

Satellietontvangers kun je namelijk op 3 manieren uit zetten
1 - in de "sleep" stand
2 - in de "deep sleep" stand
3 - echt helemaal uit

 

In de sleep-stand blijft de ontvangst aan zodat de lnb-spanning blijft houden en informatie vanaf de satelliet verwerkt kan blijven voor o.a. de programmagids en eventuele software updates. Hij gebruikt dan ongeveer 20 watt aan stroom. Het opstarten duurt slechts enkele seconden.

 

In de deep sleep stand verbruikt hij minder dan 2 watt zoals al weer ruim 10 jaar wettelijk is voorgeschreven. Hij is dan zo ver uitgeschakeld dat hij enkel nog maar op de afstandsbediening reageert om hem aan- of uit te zetten. Het opstarten duurt tot 20 à 30 seconden.

 

Een ontvanger is pas helemaal uit als je de schakelaar aan de achterzijde van de ontvanger uit zet (indien aanwezig) of de stekker uit de stroom trekt. Dit gebruik je als je bijv. de F-connectors van de coaxkabel los- of vast gaat zetten om kortsluiting te voorkomen.

 

Het uitzetten in "sleep" of "deep sleep" kun je in het menu instellen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat je dit even zou moeten aanpassen op de tuner 

tuner2-1.jpg

tuner3-1.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen gemerkt dat als ik de dream een lange tijd uit heb gehad en de dream weer aanzet op een fta kanaal dat de dream WEL direct beeld geeft , open pli soms ????

Op 13-2-2021 om 15:12, Sprietje zei:

Beste peterp

 

Je hebt toch toevallig de "uitmodes" van je ontvanger per ongeluk veranderd?

Satellietontvangers kun je namelijk op 3 manieren uit zetten
1 - in de "sleep" stand
2 - in de "deep sleep" stand
3 - echt helemaal uit

 

In de sleep-stand blijft de ontvangst aan zodat de lnb-spanning blijft houden en informatie vanaf de satelliet verwerkt kan blijven voor o.a. de programmagids en eventuele software updates. Hij gebruikt dan ongeveer 20 watt aan stroom. Het opstarten duurt slechts enkele seconden.

 

In de deep sleep stand verbruikt hij minder dan 2 watt zoals al weer ruim 10 jaar wettelijk is voorgeschreven. Hij is dan zo ver uitgeschakeld dat hij enkel nog maar op de afstandsbediening reageert om hem aan- of uit te zetten. Het opstarten duurt tot 20 à 30 seconden.

 

Een ontvanger is pas helemaal uit als je de schakelaar aan de achterzijde van de ontvanger uit zet (indien aanwezig) of de stekker uit de stroom trekt. Dit gebruik je als je bijv. de F-connectors van de coaxkabel los- of vast gaat zetten om kortsluiting te voorkomen.

 

Het uitzetten in "sleep" of "deep sleep" kun je in het menu instellen.

 

 

 

Ik zet de dream uit met de ab van de dream , knop rechts boven en de dream gaat uit .

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, peterp zei:

Ik zet de dream uit met de ab van de dream , knop rechts boven en de dream gaat uit .

 

Dan nog kan je ontvanger op 2 manieren uitgezet worden, in "sleep"of "deep sleep".

Maar gezien het feit dat als de ontvanger langere tijd uit staat en hij dan wel direct beeld geeft, geeft aan dat hij op "sleep" staat en dat de condensator waarschijnlijk de oorzaak is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat je voeding van die DM800HD naar de gallemiezen is en/of je insteek tuner met daarop condensatoren, die onderhevig zijn aan slijtage.

Wat je zelf kunt vervangen is een kosten vraagstuk ten opzichte van het laten repareren door een vakman. Mits je zelf verstand hebt van solderen etc.

 

Zo geweldig waren de Dreambox hardware onderdelen niet en bij herhaald in en uitschakelen gaat de slijtage nog sneller. Op een enkel model uitgezonderd.

Na m'n 2e inbouwvoeding voor de DM7020 die +- 80€ kost per stuk had ik het gezien met die Dreambox.

 

Dus wat is wijsheid.

Als je zelf de soldeerbout goed hanteert kun je voor weinig geld het probleem oplossen.

Indien niet dan zoek maar vervanging van het hele toestel.

 

  • Like 1

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...