Jump to content

geluidsprobleem android philips tv


 Share
Followers 0

Recommended Posts

Heb een philips tv.heeft altijd naar behoren gewerkt.Op deze tv is een Vu duo 2 en een ziggo box next aangesloten via Hdmi kabels.Tevens is een Sonos soundbar aangesloten, om het blikkerig geluid te verbeteren.Deze combinatie werkt al zeker 1.5 jaar naar tevredenheid.

 

Sinds eergisteren heb ik nu het probleem dat het geluid ineens erg hol cq met een echo klinkt.

Als ik de tv terugzet naar fabrieksinstellingen, is het geluid weer als vanouds.

Als ik dan de volgende dag de tv weer inschakel, klinkt het geluid weer hol/echo.

 

Dit is zowel bij de Vuduo als de ziggo box.

 

Jullie zullen begrijpen dat ik niet telkens terug ga naar fabriekinstelling om vervolgens de instellingen( alleen beeld instellingen ) weer goed te zetten

 

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit kan zijn.

Link to post
Share on other sites

Weet je zeker dat er ook geen geluid uit je TV komt?

Dat kan de oorzaak zijn van dit echo effect. 

Het geluid uit je TV komt iets later dan het geluid van de soundbar. En dan krijg je een echo.

 

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.

Dat zou kunnen zoals Old Satterhand schrijft, maar dan hebben andere mensen het ook geconstateerd en op het beroemde Philipsforum is gemeld. :grin:

De audio default instelling is dus middels die update gewijzigd op de TV en zou eigenlijk de interne luidsprekers op mute moeten staan voor het geval externe luidsprekers zijn aangesloten.

Dat kan een bug in de firmware zijn die men moet aanpassen in de firmware.

Groovy Feeling

Fluke

Link to post
Share on other sites

Ik heb alle stekkers opnieuw aangesloten, ben terug gegaan naar fabrieksinstellingen, heb alles opnieuw geinstalleerd.

 

Tot heden ondervindt ik geen probleem meer.

 

oorzaak ???????

Link to post
Share on other sites
20 uren geleden, blitz10 zei:

 

 

oorzaak ???????

Stroom van de TV gehad ?

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.
13 uren geleden, Tonskidutch zei:

Dat is inderdaad raar, zeker een verkeerde zender opgezet gehad... :grin:

 

P***hub met een vette echo 🤣

 

6 uren geleden, blitz10 zei:

Ja SBS 6

 

hoofdzaak het euvel is verholpen

 

Nou verholpen? Dat is pas als je de oorzaak hebt achterhaald.

Rozen verwelken en schepen vergaan

dus lig niet te melken en doe er wat aan.

 

Drs. P.

Link to post
Share on other sites
  • V.I.P.
Posted (edited)

Denk dat je het moet zoeken in de HDMI-ARC uit de Next en dan naar die Sonos die even de weg kwijt is geraakt nadat de Philips TV met de nieuwe firmware opgestart is. Soms heb ik zelf ook problemen met die meerdere toestellen aangesloten via de AVreceiver omdat een ervan iets nieuws bevat, zoals laatst de Next met firmware 5.30 waardoor de TV niet tegelijk mee inschakeld als ik de Ziggo Next van standby afhaal. Terwijl alles voordien perfect op knopdruk inschakelde.

 

 

Edited by Tonskidutch

Groovy Feeling

Fluke

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.