Ga naar inhoud


Rc20 programmeren


michaelangelo

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Kan iemand mij vertellen hoe ik een rc20 remote programmeer voor een tv. Ik lees namelijk dat je de Mode + Help toets 3 sec. ingedrukt moet houden. Vervolgens moet de mode toets groen gaan oplichten. Ik krijg het niet voor elkaar. Alvast bedankt.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kan iemand mij toch nog helpen. Het programmeren van mijn LG smart tv is gelukt. Maar niet alle functies werken op de rc 20. Aangezien ik van de beknopte handleiding niets wijzer wordt vraag ik mij af of bepaalde functie toetsen extra aangeleerd kunnen worden. Zou te gek zijn als iemand mij een zetje in de goede richting kan geven.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Remote ontrol ken ik niet, ik heb vroeger een andere gehad (merk weet ik niet meer), ik kan je dus alleen proberen te helpen van uit mijn geheugen en de acties die ik nam van een andere RM.

 

Op die universele RC zaten drie (of vier) knopjes: 1 voor TV, de andere voor Sat, en een nog voor een ander apparaat.

 

Ik kreeg ook een lijst mee met 4 cijferige codes, voor mijn TV was het direct gepiept (omdat ie op die lijst stond);

voor mijn sat ontvanger werkte die codes niet (stond niet op die lijst).

 

Ik schakelde eerst over op het knopje SAT (zodat mijn ingestelde functies van de TV niet in de war kwam).

 

Dan plaatste ik zowel de originele afstandbediening alsmede de universele RC naar elkaar toe op een afstand van 1 centimeter.

 

(De universele RC stond al op de knop SAT)

 

Nou komt het belangrijkste: op de universele RC zit een knop "LEARN".

 

Je geeft een commando met de originele afstandbediening bv "Aan" en tegelijkertijd ga je de Learn knop op de universele afstandbediening indrukken.

 

Dan gaat er een groen lampje knipperen.

 

Meteen daarna druk je op een voorkeuzeknop (bv1).

 

En zo ga je door totdat je bijna alle functies van je ontvanger hebt gezet onder de knop SAT van je universele afstandbediening.

 

Ik schrijf bijna alle functies omdat niet alle functies zullen werken.

 

Mijn teletext kreeg ik nooit te pakken met die universele RC.

 

Succes!

 

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan plaatste ik zowel de originele afstandbediening alsmede de universele RC naar elkaar toe op een afstand van 1 centimeter.

 

Ik bedoel dat ze elkaar "aankijken" met het infra red oog.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, michaelangelo zei:

Kan iemand mij toch nog helpen. Het programmeren van mijn LG smart tv is gelukt. Maar niet alle functies werken op de rc 20. Aangezien ik van de beknopte handleiding niets wijzer wordt vraag ik mij af of bepaalde functie toetsen extra aangeleerd kunnen worden. Zou te gek zijn als iemand mij een zetje in de goede richting kan geven.

Nee, het werkt met een ingebouwde codelijst. Ofwel de correcte code invoeren ofwel de optie 2. Leren met de OK toets….. Andere opties zijn er niet….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Op 13-7-2021 om 17:31, michaelangelo zei:

Kan iemand mij toch nog helpen. Het programmeren van mijn LG smart tv is gelukt. Maar niet alle functies werken op de rc 20. Aangezien ik van de beknopte handleiding niets wijzer wordt vraag ik mij af of bepaalde functie toetsen extra aangeleerd kunnen worden. Zou te gek zijn als iemand mij een zetje in de goede richting kan geven.

Hoe heb je dit, toch nog voor elkaar gekregen, kan drukken wat ik wil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...