Ga naar inhoud


Ontvangst Nederlandse tv in Portugal


Deca

Aanbevolen berichten

Helaas Joyne is failliet ! Deze provider was voor mij de perfecte oplossing om [1] thuis TV ontvangst in Nederland en [2] TV ontvangst tot in Zuid Portugal met een Triax 60 cm schotel met een Inverto Black Ultra LNB. Schotel maat is beperkt in formaat, want moet mee in disselkast van de caravan. De ontvanger is een Rebox RE 4220 HD. Na bericht over het verdwijnen van Joyne, (weer) een CD “Rijk” abo genomen en kreeg dus de (nieuwe) CI-module met chip toegestuurd. Dus wederom via de ASTRA 3, de reden dat ik ben geswitched naar Joyne. Vraag is nu :

[1] heeft CD nog aanpassingen gedaan aan het bereik van 28,2 (zou me verbazen)

[2] uitgaande van het uitblijven van verbazing, waarmee kan ik Astra 3 in zuid Portugal ontvangen ( regenbui geen ontvangst is niet erg – regen maakt zo veel herrie op het dak dat eea toch niet te verstaan valt. De beperking is het schotelformaat /ruimte in disselkast. Een kwetsbare schotel van bv B&R ook niet zo lekker.

[3] ben toch al wat flauw over het trage schakelen tussen de zenders van de RE 4220, wat zou een betere (gevoelige) en snelle ontvanger zijn met mogelijkheid van een draadloze verbinding tussen ontvanger en afstandsbediening.. en met mogelijkheid opnemen zender A en gelijktijdig weergeven zender B ( zonder dat ik vast zit aan twee abonnementen CD )

[4] Ben ik bezit van Schweiger SF 9002

Wie wil mij advies geven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
48 minuten geleden, Deca zei:

1] heeft CD nog aanpassingen gedaan aan het bereik van 28,2 (zou me verbazen)

Dat zou mij ook verbazen, 28,2 is Astra 2 voor de Engelse markt.

een satelliet die niet door Canaldigitaal gebruikt wordt.

 

Astra 3, op 23,5 oost is onder meer in gebruik door Canaldigitaal,maar de Astra organisatie heeft de footprint niet aangepast van deze satelliet, in Zuid-West Portugal zit je aan de rand van de footprint.

Dus of de B&R schotel met een beter rendement, of een grotere schotel meenemen.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Zuid-West Portugal heb je normaal gesproken een schotel van 85cm nodig om de zenders van Canal Digitaal te ontvangen. Er is maar 1 schotel van 65cm die er in slaagt Canal Digitaal in de Algarve te ontvangen en dat is de EISS 65. Zie hieronder het verslag van de test in Portugal en bekijk het filmpje:

 

Afgelopen zomer 2015 is onze 65cm EISS uitgebreid met perfecte resultaten getest op Astra 23.5 in de Algarve in Portugal. Op de terugweg is in Burgos in Spanje dit demo filmpje opgenomen als uitleg hoe het systeem werkt. Tegenwoordig wordt op deze schotel de Inverto Black Ultra geleverd die nog een stuk beter presteert dan de Inverto Green.

Last summer 2015 is our EISS 65cm tested in the Algarve Portugal with excellent results. On the road back to Holland in Burgos Spain this movie is made for explanation of the system.

Apparatuur: M7 SAT801met  Inverto Green lnb.
12.187 N =76%     K=76%
11.914 N =78%     K=75/76%
Al met al: stabiele ontvangst van Astra 3B met de B&R 65cm schotelantenne i.c.m. de Inverto Green onder gunstige weersomstandigheden
Goede ontvangst van Astra 3 zal hier in zuid Portugal met de 65cm B&R i.c.m. de Inverto Green derhalve vrijwel altijd gewaarborgd zijn.
Dit filmpje is gemaakt op de terugweg in Burgos Spanje en laat zien hoe snel de Rian 65cm schotel binnen 2 minuten is uitgericht op Astra 23 met bijzonder goed resultaat.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Spriet voor je reactie. De B@R schotel is mij niet onbekend, maar ik zou dan alleen de schotel willen en niet een hele (kwetsbare) inrichting om de elevatie mee in te stellen. Dat is voor mij beslist niet moeilijk met de ervaring van het opzetten van schotels de afgelopen vele jaren op weg van en naar Portugal.  Nav jouw bericht zal ik de fabrikant  vragen of hij een dergelijk kwalitatieve schotel ook kan leveren zonder al die zaken die voor beginnende schotel opzetters noodzaak zijn. Wellicht dat de 65 cm schotel in de disselkast kan / past dus ik zal hem vragen naar de exacte 'buiten' maten.

Heb elders gelezen jouw melding dat er een nieuwe - zeer goede - LNB in de handel is met een gain van 60 - 70 dB de Ultra PLL Single. Ik gebruik de Black Ultra single met een gain van 60 dB. Weet jij of de Ultra PLL al in de handel is : ik kan deze niet vinden met dergelijk specs.

Voor mijn vraag naar een geschikte / snellere  ontvanger begrijp ik dat je dit niet (hier) kunt beantwoorden ivm de beperkingen van dit board in zake reclame

Link naar reactie
Delen op andere sites

De schotel is ook los verkrijgbaar als de B&R65 schotel.
Ik vraag me af waarom je schrijft dat de planetaire elevatie-instelling kwetsbaar is. Heb jij daar ervaring mee dat die kwetsbaar is? Ik heb dat nog niet gehoord.
Deze elevatie instelling werkt heel nauwkeurig en mede daardoor krijg je ook een prima ontvangst.

Ik heb nog niet gezien dat de nieuwe Ultra PLL-lnb waar ook ter wereld al ergens wordt aangeboden, ook geen test er van. Ik denk dat deze nieuwe lnb nog steeds wordt uitgeleverd aan de importeurs maar nog niet in het verkoopcircuit is beland.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen Sprietje ( en anderen ) Ik ga op zoek naar de B&R 65. Zoals gezegd reizen we minstens 15 jaar heen en weer naar Portugal met een (flinke) caravan. Omdat we ook al weer jaren minimaal 3 maanden daar blijven, moeten er nou eenmaal flink wat dingen worden meegenomen. Nee ... niet de zakken met aardappels maar wel (bv) 20kg meel en een fikse broodbakmachine. Waar wij vaak kleinere plaatsen opzoeken, is alleen keihard witbrood beschikbaar ... Kortom door een veelheid van spullen en dingen. De schotel heeft tijdens verplaatsen als plek de ruimte in de disselbak direct voor het reservewiel van de caravan. Dat is krap maar het kan net. Een beetje 'persen' moet dan. Ik stel me voor dat een zo fijn mechanische schijven instelling van de B&R daar niet beter van wordt en dus een risico vormt. In een disselkast gebeurd van alles tijdens het vervoer (alles wat nat mag worden kan in die ruimte ; er komt ook water met wegvuil naar binnen. De horizontale afstelling is niet echt een probleem. Te meer omdat ik in mijn schotel opstel routine een waterpas op het schotelstatief klem, dat de horizon naar alle kanten aangeeft. Met allerlei keggetjes wordt dus eerst het statief horizontaal gezet. Dan kijk ik op de app Satfinder en stel ik op de Triax de elevatie in. Daarna komt de Schweiger SF 9002 mij helpen om de juiste satelliet te vinden. Hoe moeilijk kan het zijn. Een schotel moet voor ons dus kunnen 'ingeklapt' tot een klein formaat dwz de LNB arm naar binnen tegen de schotel inklappen. Een zoektocht naar deze schotel dus in het Brabantse dus.( denk in het najaar, want Portugal zit er ook dit jaar niet in )

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Deca zei:

Met allerlei keggetjes wordt dus eerst het statief horizontaal gezet.

Ja, dat is met het EISS-statief niet nodig omdat de middenbuis niet met stangen gekoppeld zit aan de 3 poten. Je zet eerst de 3 poten vast met pennen en dan steek je de middenbuis in de grond m.b.v. het waterpasje dat boven in de buis zit. Voorwaarde is wel dat de grond niet zo hard mag zijn dat je de middenpen niet in de grond krijgt.

Ik denk niet dat de planetaire elevatie instelling kwetsbaar is. Als er zo gepropt moet worden zoals je aangeeft, denk ik eerder dat je de schotel vervormt. Dat gaat met een aluminium schotel een stuk makkelijker dan met een stalen schotel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...