Jump to content

Beeld van HD uitzendingen via satelliet bevriest elke seconden (stroboscopisch effect)

stevy77
 Share
Followers 1

Recommended Posts

Hallo, sinds 2 weken hebben we problemen met het ontvangen van verschillende HD-zenders 8PSK(DVB-S2) QPSK(DVB-S2) met de TechniSat TechniStar S2 HD-DVR Sat-Receiver.
Het beeld speelt niet vloeiend af, maar het bevriest elke seconde (stroboscopisch effect), terwijl de geluiden zonder vertraging vloeiend worden afgespeeld.
Voordat dit probleem zich voordeed hadden we dit jarenlang nooit met dezelfde ontvanger voorgehad.
Heeft dit te maken met slijtage van het apparaat of iets met verkeerde instellingen of kabel?
Heeft iemand daar een oplossing voor?
Bij voorbaat bedankt.

P.S. Ik draai parallel eenTechniSat TechniStar S2+ HD-DVR satellietontvanger, wanneer deze geswitcht wordt  met de andere problematische ontvanger wordt het beeld prima (vloeiend) weergegeven en S2-problemen blijven bestaan op beide tv-systemen : beeld wordt telkens bevroren gedurende een seconde. En enkel probleem met HD uitzendingen !!

Ga jij hierover nu nog een topic openen?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Hallo, ik heb de titel aangepast zodat mensen met hetzelfde probleem dit makkelijker kunnen terugvinden. Sorry dat het nu 2x in het forum voorkomt maar ik heb tot nu toe nog geen oplossing gevonden voor mijn probleem.

• ceesv locked this topic
  • Moderators

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800, HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.