Ga naar inhoud


Astra 1 & 3 LNB-frequentie & transponder instellingen Canarische eilanden


Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Dag, na de aanschaf van een nieuwe TV met ingebouwde satelliet-tuner moet ik enkele ingewikkelde instellingen doen (itt tot mijn vorige automatische scanner). Omdat het me na al het online zoeken nog steeds duizelt de vraag:

Wat stel ik in bij

LNB-frequentie (voor Astra 1, 19.2E) ?

Transponder (voor Astra 1, 19.2E) ?

&

LNB-frequentie (voor Astra 3, 23.5) ?

Transponder (voor Astra 3, 23.5) ?

 

(Locatie: Santa Cruz de la Palma, ± Latitude: 28.7° Longitude: -17.7°

ik heb een 120/135 cm schotel en Inverto single monobock met Astra1 op 42 graden waardoor ontvangst van Astra 3 ook goed gaat)

 

Bij voorbaat dank!

sat.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


PS.. en ik kan zowel 'DiSEqC' als 'Unicable' op 'aan' of 'uit' zetten.

DiSEqC moet denk ik op 'uit' omdat er geen active switch nodig is, toch?

En wb 'Unicable' heb ik ook opgezocht wat dat betekent, maar ook daar wordt ik door alle verschillende uitleg niet wijzer van.

 

Dus een beetje hulp voor deze satelliet-dummy aub ;) Bij voorbaat veel dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de lnb en de afstelling daarvan.
Ik ben toch benieuwd welk monoblock jij hebt om de Astra 19,2 en 23,5 te kunnen ontvangen op een schotel van 120x135cm. Zou je mij het typenummer eens door kunnen geven.
Verder is het een goede zaak de zwakste satelliet in de klem te zetten, in jou geval dus de Astra 23,5. Dan moet het monoblock 50 graden schuin gezet worden, de kop van de Astra 19,2 lager. Dit lijkt me onmogelijk omdat de vrij hangende kop dan al lang tegen de lnb-klem aan staat.
Heb je misschien de kop van de Astra 19,2 in de klem staan?
Zou je eens een foto van het monoblock willen plaatsen?

Diseqc moet aan staan want in een monoblock zit een diseqc-switch.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welkom,

 

Afhankelijk van welke lnb je gebruikt is de frequentie doorgaans 9.750 / 10.600, zowel voor Astra 1 als Astra 3

De diseqc funktie moet je aanzetten, er zit een schakelaar in de LNB ingebouwd.

Afhankelijk van het model is Astra 1 Diseqc 1 en Astra 3 Diseqc 2, maar bij sommige modellen is dat precies andersom.

 

Transponder frequenties kan je hier vinden.

https://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

 

 

 

 

 

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Sprietje zei:

Wat betreft de lnb en de afstelling daarvan.
Ik ben toch benieuwd welk monoblock jij hebt om de Astra 19,2 en 23,5 te kunnen ontvangen op een schotel van 120x135cm. Zou je mij het typenummer eens door kunnen geven.
Verder is het een goede zaak de zwakste satelliet in de klem te zetten, in jou geval dus de Astra 23,5. Dan moet het monoblock 50 graden schuin gezet worden, de kop van de Astra 19,2 lager. Dit lijkt me onmogelijk omdat de vrij hangende kop dan al lang tegen de lnb-klem aan staat.
Heb je misschien de kop van de Astra 19,2 in de klem staan?
Zou je eens een foto van het monoblock willen plaatsen?

Diseqc moet aan staan want in een monoblock zit een diseqc-switch.

 

Dankje Sprietje, je hebt me qua instellen van aanschaf, instellen van schotel en blok enkele jaren geleden enorm geholpen. Ik heb gedaan wat je zei en het werkte, in dit topic:

Nu gaat het me om de juiste LNB/Transponder instellingen aangezein mijn nieuwe TV geen automatische fastscan heeft maar ik alle sat-instellingen handmatig kan kiezen.

1 minuut geleden, jebe68 zei:

Dankje Sprietje, je hebt me qua instellen van aanschaf, instellen van schotel en blok enkele jaren geleden enorm geholpen. Ik heb gedaan wat je zei en het werkte, in dit topic:

Nu gaat het me om de juiste LNB/Transponder instellingen aangezein mijn nieuwe TV geen automatische fastscan heeft maar ik alle sat-instellingen handmatig kan kiezen.

 En het is dit monoblock:

https://www.conrad.nl/p/inverto-idlb-sinm25-dopo4-8pp-single-lnb-monoblock-feed-opname-23-mm-incl-diseqc-omschakelaar-1399688

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Welkom,

 

Afhankelijk van welke lnb je gebruikt is de frequentie doorgaans 9.750 / 10.600, zowel voor Astra 1 als Astra 3

De diseqc funktie moet je aanzetten, er zit een schakelaar in de LNB ingebouwd.

Afhankelijk van het model is Astra 1 Diseqc 1 en Astra 3 Diseqc 2, maar bij sommige modellen is dat precies andersom.

 

Transponder frequenties kan je hier vinden.

https://nl.kingofsat.net/pack-canaldigitaal.php

 

Of je Astra 3 kunt ontvangen betwijfel ik, je zit ver buiten de footprint.

 

 

 

Dank voor dit bericht, in DiSEqC kan ik kiezen tussen A, B, C, D Tone A, Tone B.... mijn LNB op advies van Sprietje is deze:

inverto idlb sinm25-dopo4-8pp-single-lnb-monoblock-feed-opname-23-mm-incl-diseqc-omschakelaar-

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Sprietje zei:

Bij dit monoblock is de Astra 23,5 diseqc-positie 1 en Astra 19,2 diseqc-positie 2, dus juist andersom dan bij een gangbare duo-lnb.

Let dus goed op bij de diseqc-instellingen in je tv.

Dankje, dus in mijn diseqc-instellingen betekent dat voor Astra 1 'diseqc B' en voor Astra 3 'disecq A' wellicht?

(heb alleen letters A tm D, en 'Tone A of Tone B', geen diseqc-cijfers....lekker standaard allemaal ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...