Ga naar inhoud


dab+ autoset


timmerman_606

Aanbevolen berichten

Na aanschaf van een android radio met bijbehorende DAB+ usb set kwam ik tot de conclusie dat ik geen of weinig ontvangst had. Volledig geplaatst volgens het boekje met bijbehorende ruit antenne. Dat ding werkte voor geen meter dus bestellen we na veel gevloek en gesakker na enkele maanden een nieuwe. Nadat mijn chinese vriend mij een nieuwe toestuurde en ik die uit probeerde kwam ik tot de conclusie dat ik vol uit ontvangst had als ik de bijgeleverde voorruit antenne uit het raam stak. Dus bestelde ik een klein dab+ magneet dakantenne voor de auto en zowaar het werkte !!!!! ....even. Geen flauw idee wat er is maar de app vind geen "service". Weet iemand waar je een usb dab+ ontvangertje met bijbehoren ( dit belangrijk) magneetje voor het dak kan kopen. Ik verdenk mijn vorige setje ervan dat de usb module 5v naar de antenne stuurde en daarom naar de eeuwige... gegaan is maar ik vind het raar 2 dagen werkte het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat wordt googlen, je mag hier sowieso geen link plaatsen. 

 

Wat betreft de DAB-antenne. Die ruitantennes werken veel minder goed dan een speciale DAB-antenne die bovenop je dak wordt geplaatst. Een wereld van verschil. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Mooi dat dat werkt. Alles beter dan zo'n plakantenne. Zo frusterend als na een paar kilometer rijden de zenders wegvallen....  

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Op 2-10-2021 om 18:34, timmerman_606 zei:

Nadat mijn chinese vriend mij een nieuwe toestuurde

 

Daar gaat het fout 🤣

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...