Ga naar inhoud


Hulp met harde schijf gevraagd


Geertz@delta

Aanbevolen berichten

Nu wil ik niet lullig doen, maar een klein beetje eigeninitiatief kan geen kwaad. Het gaat om hobby boxen. Het is wel handig om een beetje basale kennis te hebben van de apparatuur die je gebruikt… En niet voor ieder dingetje “hoe moet dit?”, en “wat dan?” 
Met Google kun je zo een hoop zelf uitzoeken. Uiteindelijk leer je daar zelf meer van…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je motiverende woorden, normaal doe ik dat ook maar tijdgebrek kort na verhuizing en verbouwen snoept meer van mijn tijd af dan dat ik zou willen. Dit had je wellicht in mijn start post van dit topic al kunnen beluisteren tussen de regels door.

Daarbij,  pc's zijn wel inbegrepen in mijn hobby venster maar satelliet ontvangers toch wel heel wat minder en dat zal ook geen hobby worden want ik heb geen schotel meer maar nu kabel. Het is dus geen onwil en zeker ook geen desinteresse maar een forum dient naar mijn idee ook om anderen die minder alwetend zijn op dit gebied te helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je gedacht aan de mogelijkheid om een USB tuner aan je Solo2 te knopen? Kost €60 en die werkt gewoon op je Solo2. Kabelscan en klaar… Hoef je niets uit te bouwen, geen bestanden over te zetten en je kunt je gewende ontvanger blijven gebruiken…

1626FB57-4092-4F9C-89AE-67A22E2DD65A.jpeg

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je een VU+Duo gekocht gekocht hebt met DVB-C dan doe je daar toch even die harddisk in? Waarom dan zoveel moeite?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo het is weer weekend, dus tijd voor leuke dingen(-:

Mimisiku, je hebt helemaal gelijk maar zoals ik eerder al schreef inmiddels heb ik het voor elkaar dat de bestanden bekeken kunnen worden p de tv.

Wat echter nog steeds een probleem is, is het feit dat ik zowel de VU+2 als de VU+duo niet in mijn netwerk kan zien en dus ook niet benaderen om bestanden weg te schrijven naar mijn NAS.

 

Op het niveau van de router zie ik ze beiden maar niet in het netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 10 heeft Samba v1 om veiligheidsredenen uitgezet… Die kun je desgewenst weer activeren… Bij OpenPli en VTi is samba standaard geactiveerd… Enig vereiste is dat de IP van de beide boxen in dezelfde range ligt als die van je router..

De samba.conf vind je in /etc/samba. Deze aanpassen aan je bestaande netwerk. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwe versies van OpenPli werken al tijden met een hogere versie van Samba, dus daar ligt het niet aan als je ze niet op de pC ziet in de netwerkomgeving.

Als je naar de NAS wilt kunnen schrijven ga je niet via de pC, dan mount je de NAS direct aan de Vu+.

Je opent de netwerkbrowser op de Vu+ met OpenPli en moet eigenlijk alle apparaten zien die in de netwerkomgeving getoond mogen worden.

Als de NAS een gedeelde map heeft voor alle netwerkgebruikers zie je het pad naar die map. (gedeelde mappen regel je via het webinterface van de NAS)

 

dus zodra je die map hebt ingesteld op je NAS en voor de gebruiker "everyone" machtigt om te schrijven ben je er al bijna.

Op de NAS moet je nog de IP-adressen van beide Vu+ toevoegen aan de security dan kun je per NFS mounten.

 

En uiteindelijk zie je ook die NAS movie map op je pC

 

 

 

 

Screenshot_42.jpg

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...