Ga naar inhoud


Hulp met harde schijf gevraagd


Geertz@delta

Aanbevolen berichten

Een vraag over een harde schijf waar ik zelf niet uitkom.

Onlangs ben ik verhuisd van een huis met schotel naar een huis met kabel.

Op mijn VU+ solo2 stonden op de SSD veel bestanden die ik graag wil saven naar mijn PC of naar mijn NAS.

Dat lukt niet en ik ben inmiddels al 3 dagen op internet aan het zoeken om hier iets over te vinden.

De SSD is een WD blue van 2Tb. Is er bij jullie een conversieprogramma bekend of moet ik andere maatregelen nemen?

Natuurlijk kan ik de schijf formatteren maar dan zijn de bestanden ook weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je de Solo2 gewoon aangesloten op het netwerk, of de harde schijf eruit gepeuterd en in je PC gestopt? Windows kan geen Linux formaat lezen (of je moet er extra programma’s op installeren…..

Simpelste is om de SSD in je Solo2 terug te plaatsen. Dan aan te sluiten op je netwerk. Dan gewoon via de Verkenner of FTP je bestanden naar je PC hengelen….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet om hoeveel GB’s het gaat wat je wilt kopiëren / verplaatsen maar houdt er rekening mee dat het kopiëren wellicht dagen kan duren.

Natuurlijk afhankelijk van de snelheid van je lokale netwerk en het medium waar je naartoe kopieert.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de gein heb ik eens de SSD met sata-USB connector aan de NAS gehangen en de "one touch copy" knop gedrukt. Dat is de echt allersnelste manier een EXt 3 of 4 schijf naar de NAS te kopieren.

Je moet wel nadien even die movie bestanden naar de juiste gedeelde map schuiven met de NAS eigen file manager in het webinterface, maar dat gaat ook razend snel.

 

Dan ben je binnen twee uurtjes klaar.

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ssd heb ik terug gezet in de VU, maar niet terug te zien in de windows verkenner, wel in schijfbeheer maar daar kan ik er niets mee.

Via de modem/ router kan ik wel op basis van het IP adres in het netwerk de schijfbestanden zien in Openwebif.

Alleen schiet ik daar niet veel mee op want dan moet ik alle bestanden individueel downloaden, ik zie geen manier om alles te selecteren en in eens te downloaden.

 

Ik zoek nog verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En in je netwerk van Windows zie je geen SOLO2 staan? Zo nee; netwerkverbindingsfout, zo ja: gewoon op SOLO2 klikken. Er verschijnt dan minimaal ‘Harddisk’. Erop klikken en naar de directory ‘movie’… Leef je uit…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe wil je de Open WebIF dan bediend hebben? Zal hij toch een verbinding gehad moeten hebben.. Maak eens een screenshot van je Windows netwerk..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Openwebif was zichtbaar in de instellingen van de router; daar kon/kan ik de afzonderlijke files bekijken, aanklikken en vervolgens op mijn PC weergeven.

Inmiddels heb ik de VU+2 aan de praat via de tv, daar kan ik op de oude vertrouwde wijze in de mediaspeler een eerder opgenomen programma weergeven.

 

Mijn probleem is in zoverre opgelost dat ik de opgenomen programma's wel kan terugkijken maar wat ik nog niet kan is de VU+2 in het netwerk zien en op die manier dus files saven naar mijn ( Synology ) NAS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan klopt waarschijnlijk je Samba versie niet (VU+ versie 1.0) en Windows wil minimaal 2.0.. Optie 2. Verkeerde werkgroep in Samba configuratie bestand op je VU+.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Openwebif was zichtbaar in de instellingen van de router; daar kon/kan ik de afzonderlijke files bekijken, aanklikken en vervolgens op mijn PC weergeven.

Inmiddels heb ik de VU+2 aan de praat via de tv, daar kan ik op de oude vertrouwde wijze in de mediaspeler een eerder opgenomen programma weergeven.

 

Mijn probleem is in zoverre opgelost dat ik de opgenomen programma's wel kan terugkijken maar wat ik nog niet kan is de VU+2 in het netwerk zien en op die manier dus files saven naar mijn ( Synology ) NAS.

Enig idee hoe ik die Samba configuratie kan veranderen want daar heb ik geen enkele ervaring mee?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de Synology te mounten (aankoppelen) op die Vu+ opdat je er kan opnemen en afspelen zijn meerdere mogelijkheden.

Die werden al eerder gevraagd en beantwoord op sat4all EN er zijn best aardige instructie filmpjes op youtube over.

 

Indien je dat gaat doen dan kies NFS (native file system) als mount protocol en is daarmee eenvoudiger in te richten, mits je de veiligheid/security op de Synology hebt aangepast zodat het IP adres van de Vu+ mag aankoppelen. Er zijn zelfs PDF's op sat4all over die mount methode.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...