Ga naar inhoud


Ontvanger voor Netflix


bcw

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Ik heb vorige week het projekt weer opgepakt. LibreElec en Kodi 19 geinstalleerd op een RPi 4. Daarna een add-on voor NL-Ziet en CanalDigtiaal geinstalleerd. In principe werken die, maar met minder functionaliteit dan het web-interface van de providers zelf.
Ik heb ook het PI OS (desktpop) geinstalleerd en met Chromium de web interfaces van NLZiet en CanalDigitaal geprobeerd. Dat werkt, maar met haperingen.
Daarnaast is het beeld op de TV bleek - veel minder contrast dan bij een normale ontvanger. Kan misschien komen omdat de PI een mini HDMI poort heeft..
Ik ga eens op zoek naar een low end mini PC. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch, misschien domme vraag maar kan dat bovengenoemde kastje de Vu+YAY GO PRO worden gezien als een ontvanger via internet net zoals we nu ontvangers hebben via satelliet?.

Ik vraag dit omdat CD op termijn ingrijpende andere eisen gaat stellen aan de huidige schotel ontvangers, en heb het eigenlijk wel gehad, kijk nu ook regelmatig via de CD app op mijn mobieltje en een Chromecast op de tv.

Dat werkt wel aardig maar dat gepiel op de mobiel vind ik nix.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je hobby-en dan een Raspi kiezen en wil je geen gedoe en iedereen in huis wil het gebruiken dan een smart TV (kost wat meer) of een Shield (nu black friday aanbiedingen) of een AppleTV.  

Zelf ooit begonnen met raspi's maar altijd gedoe (sd kaartjes stuk , afstandsbedieningen chinese kwaliteit , software tja net niet af enzo), daarna een shield (ben niet zo'n android fan maar werkt perfect) en nu een appleTV (had eigenlijk alles van apple maar mijn focus lag bij kodi wat er niet op draait en heb je eigenlijk heul niet nodig, nu plex en tvheadend)

# VU+ duo2, gigablue 4k ue &  VU+ ultimo 4k met OpenPLi # VisioSat dish: 13E + 19.2E + 23.5E + 28.2E quadlnbs  & Triax dish : triple quad lnb # TVheadend voor IPTV , Apple TV 4k  en wat raspberry's  # Domotica via Domoticz # Plex # Synology DS918+ #

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Nog even een update.
Ik heb nog geen mini PC gevonden, maar wel wat andere dingen geprobeerd.
Mijn Samsung TV is een wat oudere smart TV. Ik heb daarop NLZIET geinstalleerd. Werkte OK, maar hield niet over.
Daarna heb ik een Amazon fire TV stick gekocht. Netflix, NLZiet, Molotov (Franse zenders) geinstalleerd. Werkt behoorlijk goed. Enige nadeel, voorlopig, is dat het aantal apps (in de Amazon store) beperkt is. CanalDigitaal en NPOStart , bijvoorbeeld. Ik heb de BVN app kunnen sideloaden, maar die werkt niet.
Gisteren, ter vegelijking, een "ChromeCast with Google TV" gekocht. Meer apps in de store (oa CanalDigitaal, NPOPlus) maar, vreemd genoeg, geen browser. Kun je wel sideloaden heb ik begrepen, maar over het werken met de afsstandsbediening met die browser waren de berichten niet positief.

Voorlopig heb ik  een lichte voorkeur voor de Amazon stick.

 

Een Apple TV is misschien nog beter, maar daarover kan ik niet oordelen. 

 

Gisteren kwam ik overigens een probleem tegen met Netflix. Ik gebruik NordVPN, maar gisteren brak die halverwege een serie af. Netflix vond de VPN niet goed.
Ook is de performance substantieel lager (20 vs 140 Mbps) via de fire TV stick. Op mijn PC is dat verschil veel kleiner. Moet ik nog uitzoeken. 

 

aangepast door bcw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vpn met netflix op mijn shield gaat ook niet goed

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik met een USA ip adres kijk, kan ik Amerikaans content bekijken bij netflix, daar staan betere series dan hier in The Netherlands.

Ik moet regelmatig van server wisselen om toch te kunnen kijken

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een Nederlands Netflix account. maar wij wonen nu in Frankrijk. Ik wil het Nederlandse aanbod blijven behouden. Vroeger veranderde het aanbod na enige tijd als je in het buitenland woonde, maar ik weet niet of dat nu ook nog zo is.

Ik heb de VPN uitgezet, en we konden weer kijken.

aangepast door bcw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ligt er aan waar je je netflix activeert, als je deze bijvoorbeeld in Frankrijk activeert, zul je het meeste frans talige series, of engelse series met alleen franstalig geluid kunnen krijgen, bij een enkele serie kun je dan wel nederlands ondertitel krijgen als je in nederland bent. Net als een engels audio spoor.

Als je een hele tijd in nederland verblijft, dan word netflix na een tijd ook nederlands, en kun je alles hetzelfde kijken zoals mensen hier in nederland voor het eerst netflix hebben geactiveerd.

Dit hebben ze ongeveer een half jaar geleden verscherpt.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...