Ga naar inhoud


Ontvanger voor Netflix


bcw

Aanbevolen berichten


Zou dat in elk geval NIET met een ontvanger doen! Veel instelling-ellende, niet echt stabiel, traag en vaak maar 720p als maximum resolutie… 

Beter een Androïd IPTV kastje, Apple TV of in mindere mate een ChromeCast of FireTV stick..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netflix kan op verschillende apparaten. Telefoon, TV, pC, mediaplayer.

Zoals ik laatst ontdekte zijn de apps voor TV echter niet "everlasting" / eeuwigdurend.

 

Gelukkig heb ik een pC naast de TV staan en daarop draait netflix extreem veel sneller en adequater.

zie afbeelding HP Slice Elite

een NUC is dus ook voor andere toepassingen heel prettig

 

IMG_20200428_105737.jpg

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe het met een raspberry pi3 en pi4, werkt perfect, heeft uiteraard afstandsbediening.

De app voor netflix is zelfs beter dan die van vtm-go, vrt.nu

De pi3 zal wel niet gemakkelijk meer te vinden zijn. Is vervangen door de pi4, die kan 4K streams aan.

Mocht het je interesseren stuur ik je een kleine zelfgemaakte manual op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze informatie. Ik heb zelf een chromecast maar ik vind dat een beetje gedoe. Toegegeven het is een ouder model, misschien is de huidige generatie beter.

Het liefts had ik een doosje wat ik - net als mijn andere tuners - met een remote kan bedienen. Ik heb ooit gespeeld met een Amika A6 - dat ging redelijk. Ik heb ook begrepen dat er een combo variant is A6 combo die ook satelliet ondersteunt.

Ik vroeg mij af of dit een goede keus zou zijn, en of er alternativen bestaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop een Nvidia shield, dan heb je na 5 jaar nog ondersteuning met updates.

Het is een vlug apparaat en is 4K, mits je tv het ook is..

Kost wel wat, maar dan heb je ook wat.

  • Like 1

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een aparte afstandsbediening gekocht bij A… voor een goeie 10€, maar het zou me niet verwonderen dat de afstandsbediening van je TV gewoon je raspberry bedient.

Je kunt ook je PI4 bedienen via een app op je smartphone.

kun je overweg met het configureren van een raspberry ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen eens proberen eea te installeren.
Is dit een app met een grafisch interface op de TV waarmee je series etc kunt kiezen?
Misschien is die handleiding handig.

Ik gebruik al een aantal jaren Raspberry's maar ik benader die altijd met een ssh interface. Veel configuraiie heb ik niet gedaan - timzeon, IP adres, etc.

Ik ga ervan uit dat je dan een infrarood sensor aan de Pi moet koppelen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een app die je via een grafische interface op de pi4 kunt installeren. Ik zal je asap een handleiding maken en een kleine app opsturen waarmee je die grafische interface op je geheugenkaartje kunt schrijven via je PC. Zo zal je dus laatste versie van Librelec (grafische interface zoals je die noemt) kunnen unzippen op je geheugenkaartje. Dan je geheugenkaartje in je pi4 en opstarten. De afstandsbediening werkt via een usb ontvangertje dat je in je pi4 plugt. 
 

9E4370F6-B2F1-4A5C-BD0F-65C76E29B705.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...