Ga naar inhoud


Probleem 2x Zero 4k, 1°is ok en 2° alleen maar klank.


Wimo01
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Terug uit Spanje en had mijn Zero 4K meegebracht om hier via Webif even alles te verwijderen en met nieuwe fastscan opnieuw te beginnen. Waren een paar zenders met problemen.

Had ginder problemen om verbinding te maken. Kon Webif maar  niet openen. (heeft vroeger wel gewerkt). Kreeg wel verbinding op de Zero

Hier de kabels van de Zero aan die van Spanje aangesloten .

Heb alleen maar klank en GEEN beeld. Er is geen verbinding met TV. Andere HDMI dan maar helaas, nog niets. Ook andere HDMI poort maar niets.

Ik kan wel zappen en schakelen tussen TV en Radio maar allen maar klank. Instellingen van TV zijn niet veranderd.

Deze heeft tot de laatste dag ginder gewerkt.

Iemand een idee hoe verbinding met TV te maken?

Heb dan terug die van hier aangesloten en geen probleem.

 

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vermoed een resolutie-probleem… TV nog 2K en VU+Zero 4K in 4K modus?

Even via de WebIF de resolutie instellen die je TV maximaal ondersteunt.. Sommige 2K TV’s doen alleen 1080i en géén 1080p.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die TV hier is Full HD. Die in spanje is 4K

Ik vermoed nu dat die instelling van Spanje nog op 4K staat (is 2160 geloof ik)

Maar ja zonder beeld kan ik niets veranderen he.

Zal morgen proberen verbinding te maken maar hier ook, zonder beeld IP adres verkrijgen?

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ip adres kan je ook in je router terug vinden.

En dan zoals aangegeven in de webif de resolutie terug zetten.

 

Zie je bij een koude start wel het boot plaatje, dat isnamelijk 720p

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij opstarten is alleen maar een zwart scherm. Maar zal in de router eens op zoek gaan oor dat ip adres.

Maar volgende week gaan we terug naar Spanje ( vrouwtje moest hier zijn voor haar 3° prik)

Zal dan ginder nog maar proberen om verbinding te krijgen via Webif. Indien dat niet lukt breng ik hem de volgende keer maar mee terug nadat de resolutie is aangepast.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer bij het opstarten het beeld zwart blijft (deep sleep) is er wat anders aan de hand.

Het boot logo wordt weergegeven in een lagere resolutie.

Zet die ontvanger dan eens op de plek van de andere ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die staat op dezelfde plek als die andere. Anders moet ik de kabels verplaatsen. Nu is het gewoon in de plaats zetten.

Maar ik ga straks nog eens veranderen. We zien dan wel.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Inderdaad,ik zie wel het boot logo+ het 1°scherm van PLI en daarna is het zwart scherm.

Via de Fritz box heb ik het IP adres van de box gevonden en ben in Webif.

Maar waar ik de resolutie zou kunnen aanpassen zie ik niet.

Heb wel instellingen, diverse instel. , gebruikersinterface.

Iemand een idee?

 

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In VTI Menu - instellingen - systeem - audio/ video

Dan modus 2160p op 1080i zetten

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met Pli maar is bijna hetzelfde .

Maar ik zie dit niet    "audio/ video "

dus ik kan niets veranderen.

 

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Oplossing

Op je open webif klik je op het camera symbool waarmee je een screenshot maakt.

 

elke keer wanneer je een screenshot maakt zie je wat je met je ab aan het doen bent.

 

 

Op je afstand bediening kies je menu en daarna instellingen - systeem - audio/ video

 

afbeelding.png

 

afbeelding.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oef,opgelost.Inderdaad met een screenshot te volgen.

Bedankt ceesv. terug beeld.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Fijn dat het opgelost is!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...