Ga naar inhoud


Dreambox 8000. Rotor draait niet meer.


janneke

Aanbevolen berichten

Goeiemiddag,

Sinds een week draait mijn Digipower motor SG 2100 A niet meer. Als ik een zender selecteer met de afstandsbediening verschijnt niet het icoontje met draaiende schotel meer op het scherm en de rotor draait ook werkelijk niet. Ik heb de coaxkabel vervangen, maar dat leidde niet tot een positief resultaat.
Aan de rotor zelf ben ik in staat geweest die met een drukknopje te draaien in een richting, zodat ik nog wel de betreffende satelliet kan ontvangen gelukkig. Meer is niet mogelijk vanuit de huiskamer.
Kan dit wijzen op een haperende voeding van de Dreambox 8000?
Ik hou me aanbevolen voor tips om een en ander op te lossen.
Alvast erg bedankt!

janneke

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk eerst is of die goed contact maakt tussen de dm8000 en de SG 2100 want dat kan een reden zijn dat die niet draait en wel met de hand. 

 

Als je de mogelijkheid hebt test ook met een andere ontvanger. Dan weet je of het aan de DM8000 ligt of aan de SG 2100.  En als laatste optie flash de DM8000 is opnieuw, het kan ook nog aan de image liggen. 

 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe heb jij je schotel instellingen staan 

usals.jpg

usals1.jpg

usals2.jpg

usals3.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smetje limb.BE dank voor je zeer uitvoerige beschrijving. Kennelijk staat het in het menu van de 920UHD anders genoteerd dan in het menu van de 8000. Daar heet usals "advanced" maar het komt op hetzelfde neer. Zoals jij aangeeft, heb ik ook alles ingesteld. Ik begin steeds meer te denken aan een voedingprobeleem in mijn 8000. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het moet aan je instellingen liggen, als de rotor wel draait als je de knoppen bij de motor bediend is de voeding in orde.

Die komt namelijk uit je dreambox 8000 vandaan, via de kabel welke tussen de ontvanger en rotor zit.

In je menu heb je een instelling staan waarbij het draaien van de schotel in beeld wordt aangegeven, staat dat wel goed allemaal? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mebo870 Dank voor je bemoeienis! Ik heb het al jaren zo geïnstalleerd zonder problemen (tot voor kort dan :mad:):
DiSEqC switch port 1 naar lnb 1 (rotor), port 2 lnb2 Astra 1 (19.2), port 3 lnb 3 Astra 3 (23.5) en port 4 lnb 4 Astra 2 (28.2).
Ik ben dus genoodzaakt geweest om iedere satelliet apart aan te geven in de instellingen om conflicten te voorkomen als ik "alle satellieten" had ingevuld.

Ik hoop dat je me kunt volgen.
Het icoontje zie ik nog steeds niet draaien hoewel ik dat wel ingesteld heb het te willen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, janneke zei:

@smetje limb.BE dank voor je zeer uitvoerige beschrijving. Kennelijk staat het in het menu van de 920UHD anders genoteerd dan in het menu van de 8000. Daar heet usals "advanced" maar het komt op hetzelfde neer. Zoals jij aangeeft, heb ik ook alles ingesteld. Ik begin steeds meer te denken aan een voedingprobeleem in mijn 8000. :rolleyes:

op welke tuner heb je de coax hangen van je dreambox 8000

en wat is jouw locatie

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...