Ga naar inhoud


Betreft: Vu+Duo 4K SE / Probleem met beeld zenders Astra 23,5


Toffenof

Aanbevolen berichten

Bij mijn Vu+Duo viel het beeldscherm weg bij alle Astra 23,5 zenders. De zenders van de andere satellieten (Astra 19 en Astra 28) hadden geen problemen. Vu+ Duo 4K SE aangeschaft bij *****. Bij de installatie hiervan kon geen zenderlijst van Astra 23,5 geladen worden. Ook leverde het zoeken naar de zenders van Astra 23,5 geen resultaat op. Nieuwe image geinstalleerd. Nu kon wel een zenderlijst van Astra 23,5 (Canaldigital) geladen worden. Automatisch zoeken leverde alle zenders van de betreffende satellieten op (Astra 19, Astra 23,5 en Astra 28). Beeld bij Astra 19 en Astra 28. Echter geen beeld bij de Astra 23,5 zenders (Wel radiozenders!). Ondanks uitstekend sterkte en kwaliteit van het signaal (Zie ook het bijgevoegde „Screenshot Astra 23,5.jpg). Zowel de ondersteuning van ******als ikzelf begrijpen niet hoe dit mogelijk is. Er er iemand die hier raad weet?

Screenshot Astra 23,5.jpg

aangepast door ceesv
Naam winkel verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom op dit forum!

 

Je gegevens zijn een beetje summier, je schrijft niet of je een kaart of ci module gebruikt.

Ook geef je niet aan op welke software je ontvanger draait en of er een softcam geïnstalleerd is.

 

Bij het fabrieks image kan de actuele transponderlijst voor 23 ontbroken hebben.

 

Heb je wel beeld op het info kanaal van CD?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, dan weet de ontvanger niet wat die met de kaart moet doen.

 

Je zal de softcam eventueel moeten installeren, configureren en starten.

Ik gebruik geen openpli, en  kan niet aangeven op welke knoppen je moet drukken, maar er zijn genoeg onderwerpen op dit forum die dit beschrijven.

 

Bijvoorbeeld hier.

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cees,

 

 Hartelijk dank voor je reactie ben ik heel blij mee helaas is het me nog niet gelukt.

Ik heb er nu Open ATV op gezet maar vandaar uit moet ik weer mipsels gaan installeren wil ik CCcam erop krijgen wat bij Openpli meteen vanuit de plugin mogelijk is.

Wat ik nogal complex vondt is dat je dan( naderhand) erachter komt dat het bestand( bij Openpli) in meerdere mappen staat...dat is lastig wat je nu moet hebben.

Ik wilde namelijk de Cfg bewerken ..ik ben volgens mij heel dicht bij maar het probleem is dat ik de Cfg moet gaan bewerken. Dan moet je je weer in gaan lezen waarom dat kennelijk niet met gewoon wordpad kan maar goed dan moet ik maar Notepad ++ gebruiken.

Als ik nu in de Cfg aan wil geven waar ie de reader moet zoeken zie ik daar meerdere opties voor staan zie onderstaande:

Serial reader config. Add as many as you have attached too your system
# replaces old name 'PHOENIX READER PATH', but still works.
# default is none
# optionally add readertype : phoenix,mouse,uniprog,sc8in1,smartreader+
# (when non readertype given defaults to uniprog (e.g. for mastera))
#
#       SERIAL READER : <device> <type>
#
# example
#
#SERIAL READER : /dev/tts/0

# Serial reader smartcard write delay.
# Setting to finetune smartcard write speed, optimal setting depends on speed of system, and
# speed of card. Default value is calculated, but can overrule by setting.
# Use number of microseconds delay between bytes, 0 = no delay, -1 = calculated default
# Note: huge difference between values 0 and 1, because of schedular overhead
#
#       SMARTCARD WRITE DELAY : <device> <delay>
#
# example, 10ms write delay on smartcard in reader attached to /dev/ttyUSB0
#
#SMARTCARD WRITE DELAY: /dev/ttyUSB0 10000
#
# NOTE on sc8in1; because 8 smartcards are used on the same devicename, use
# devicename_0 .. devicename_7 for settings which require devicename to make
# settings per smartcard. example /dev/ttyS0_0, /dev/ttyS0_1 ..
# example, 8ms write delay between bytes to smartcard on last sc8in1 channel, attached to /dev/tts/0
#
#SMARTCARD WRITE DELAY: /dev/tts/0_7 8000

# Smartcard clock speed override
# Setting override specified speed for smartcard.
# Don't add setting unless you're sure what you're doing.
# In 99% of the cases the reader selects the optimal speed.
# Adding this setting either slows your card down, or might destroy it.
#
#        SMARTCARD CLOCK FREQUENCY : <device> <freq>
#
# example
#
#SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/ttyUSB0 5500000

# if timing should be shown in OSD and debug output
# default is no (turned off)

 

Waar moet je het dan invullen..snap je wat ik bedoel? Op de fora,s zie je wel opties maar ze zeggen niet exact waar en of ik het aantal Mhz voor de Ziggo kaart precies moet aanpassen.

 

En neem bijv CCcam die met Openpli in het plugin menu meekomt. Is dat wel de juiste? Want dan lees je weer dat de ene CCcam weer zo aangepast is en die weer zo...wat is dan de juiste.

Daarbij moest ik ook gaan uitzoeken waar de Cfg staat bij Openpli..ergens bij Tuxbox, Ini.d zag ik CCcam staan maar toen ik die oversleepte was het weer niet de Cfg.

Na wederom inlezen schijnt dat er 3 verschillende soorten bestanden in verschillende mappen staan in Openpli. Terwijl je zooo graag gewoon de Cfg wil bewerken want zoals gezegd als je Cccam erop hebt staan ben ik dichtbij maar ik zal dan de Juiste Cccam moeten hebben het Cfg bestand vanuit de box naar de pc zetten( lukt me want ik het toegang via FTP) en dan zou ik zooo graag willen weten welke commando,s ik precies moet geven wil het werken en waar ik die moet zetten.

Dan ben ik eruit..

Hopelijk kan iemand me zeggen wat nu de juiste Cccam is en hoe je deze nu precies moet bewerken zodat de softcam weet dat de Smargo erin zit en of ik verder nog iets moet aangeven qua rechten.

Hopelijk wil me iemand een beetje op weg helpen.

 

Zeer bedankt Cees voor je antwoord en dat je me nog wilt helpen..heel fijn!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je pli er had instaan 

had je dan ook eens op de blauwe toets gedrukt

en zag je daar sofcam staan ?

anders moet je naar applicatie gaan en dan groene toets drukken dan naar softcam en ocam  stabel   douwnloaden bij pli 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

9.jpg

10.jpg

aangepast door smetje limb.BE
  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en natuurlijk ook jouw smartcaard met de sim in de juiste richting in de sleuf steken 

denk de chip bovenkant 

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Softcam lukte bij Open pli...maar het probleem( of zie ik het verkeerd) is dan weer of die Cccam 2.3.0 de juiste is want ik lees dat er vele verschillende te vinden zijn.

Daarbij heb ik veel moeten zoeken waar in hemelsnaam in Open pli de Cfg staat..zoeken zoeken..opeens vind ik deze in de Ini.d map..maar dat is dan weer de executable file..er zijn dus 3 verschillende mappen voor  Cccam kennelijk in Openpli en dan moet je dus weer gaan inlezen waar je de Cfg vindt als je er al achter mag komen dat de Cccam in 3 verschillende delen en mappen opgesplitst is.

 

Maar goed stel ik heb de Cfg file gevonden dan is de vraag wat ik precies moet veranderen in de Cfg file.? Mbt deze met de Smargo aan de gang te krijgen. 

Ik heb ergens op het internet een Cccam 2.3.0 gevonden en daar zie je heel wat tekst staan waar je de juiste info in kan zetten maar waar precies wordt op de fora,s vaak niet goed uitgelegd.

Ik zit er denk ik dicht bij om het aan de gang te krijgen maar wat moet ik nu met een Smargo reader precies aanpassen en wat is het wat ik telkens lees mbt rechten 755 wat je ook moet aanpassen.

Laat ik het zo zeggen je kan wel Cccam erin zetten maar als de configuratie niet goed is dan gaat het volgens mij niet werken.

Want als ik bijv Cccam 2.3.0 erin zet vanuit Pli zelf daar is niks aangepast en ik zit dat ie de Ziggo kaart en de Smargo moet herkennen. Ook het aantal Mhz moet goed staan want in zoverre ik begrepen heb is dat als dit niet juist staat de kaart ook niet gelezen wordt.

Jullie mogen me corrigeren hoor maar in mijn optiek is het niet zo dat ik effe Cccam 2.3.0 erop zet de smargo erin( met juiste driver uiteraard geïnstalleerd) en het werkt.

 

Ik zou heel blij zijn als iemand me op weg kan helpen wat je nu precies in moet vullen dan zal ik er alles aan doen om de Cfg goed aan te passen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, smetje limb.BE zei:

en natuurlijk ook jouw smartcaard met de sim in de juiste richting in de sleuf steken 

denk de chip bovenkant 

Ja heb ik gedaan met de Chip aan de bovenkant.

Probleem is _ als ik het juist zie_ dat ik de Cfg van Cccam 2.3.0 aan moet passen met enkele regels. Ik lees iets over rechten 755, de reader moet in de Cfg aangepast worden dus.. :

Welke reader

Aantal mhz en dergelijke...Ik heb dus de Smargo waar je kennelijk Smartreader + ergens moet invullen.

Geen idee of je ook de Key en Camdata hoeft in te vullen. Volgens mij staat dat meteen in Cccam 2.3.0 goed.

Maar dan dus weer niet het aantal Mhz, De reader enz.. als je dat niet goed hebt staan gaat het in zoverre ik nu weet niet werken.

Dan blijft ie naar de interne readers zoeken,aantal mhz staat niet goed enz.

Als iemand me wat op weg kan helpen heel graag.

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

cccam zal niet werken in jouw 4K ontvanger de softcam moet arm zijn en niet mispxxx

je moet oscam nemen 

maar ik denk al je pli laad dat die er normaal standaard in zit 

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, smetje limb.BE zei:

cccam zal niet werken in jouw 4K ontvanger de softcam moet arm zijn en niet mispxxx

je moet oscam nemen 

maar ik denk al je pli laad dat die er normaal standaard in zit 

Hoe bedoel je?

Ik heb een Xtrend E9500..

Even ter info wat ik eerder zei over de Cccam dat die echt in verschillende folders staat ..heb hebt geloof ik een executable file een bin file en dan ook nog eens de Config file.

Ga je in de map etc,Init.d dan zie je de Cccam staan maar dan ga je als beginneling weer het verkeerde naar binnen halen want dan kom je erachter dat het niet de Cfg is.

Maar goed na enig zoeken kom je erachter dat die dan weer in een andere map zit.

Dan zit je weer in twijfel of vanuit de Plugin van Open pli daar wel de juiste Cccam 2.3.0 aangeboden wordt. Immers ook op het internet zijn er vele te vinden en dan zou zou je dus moeten gaan uitzoeken of die niet op een bepaalde manier niet goed geconfigureerd is.

 

Maar goed stel nu ..dit is de juiste...dan nog zal ik ergens zoals ik het lees de rechten naar 755 aan moeten passen maar zeer zeker bij het USB reader gedeelte een en ander in moeten vullen en dat moet goed zijn anders werkt het niet.

Ook als het aantal Mhz daar niet goed staat( stel 8 Mhz) dan gaat het niet werken.

De vraag is dan weer wat moet je invullen en waar precies.. Zie hieronder mbt een Cccam die ik ergens van het internet geplukt heb. Dit is het gedeelte van de USB reader.

Waar het om gaat is dat je wel Cccam erop kan zetten maar de Configuratie moet goed staan voor de Ziggo kaart en hoe je deze gebruikt(Via Smargo reader).

 


#       SERIAL READER : <device> <type>
#
# example
#
#SERIAL READER : /dev/tts/0

# Serial reader smartcard write delay.
# Setting to finetune smartcard write speed, optimal setting depends on speed of system, and
# speed of card. Default value is calculated, but can overrule by setting.
# Use number of microseconds delay between bytes, 0 = no delay, -1 = calculated default
# Note: huge difference between values 0 and 1, because of schedular overhead
#
#       SMARTCARD WRITE DELAY : <device> <delay>
#
# example, 10ms write delay on smartcard in reader attached to /dev/ttyUSB0
#
#SMARTCARD WRITE DELAY: /dev/ttyUSB0 10000
#
# NOTE on sc8in1; because 8 smartcards are used on the same devicename, use
# devicename_0 .. devicename_7 for settings which require devicename to make
# settings per smartcard. example /dev/ttyS0_0, /dev/ttyS0_1 ..
# example, 8ms write delay between bytes to smartcard on last sc8in1 channel, attached to /dev/tts/0
#
#SMARTCARD WRITE DELAY: /dev/tts/0_7 8000

# Smartcard clock speed override
# Setting override specified speed for smartcard.
# Don't add setting unless you're sure what you're doing.
# In 99% of the cases the reader selects the optimal speed.
# Adding this setting either slows your card down, or might destroy it.
#
#        SMARTCARD CLOCK FREQUENCY : <device> <freq>
#
# example
#
#SMARTCARD CLOCK FREQUENCY: /dev/ttyUSB0 5500000

# if timing should be shown in OSD and debug output
# default is no (turned off)
#
#SHOW TIMING : yes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 OSCAM voor vuplus zero 4K/ solo 4k/ultimo 4k/uno 4k, mutant hd51/52, AX 51/52, Xtrend, ET11000/120000, Spycat 4K, Edision 4k, Octagon 4k, DM900, DM920, Vu+ solo, Uno, Duo, Ultimo, Nul (IPK)

OpenATV, BlackHole, OpenBH, OpenLD, OpenPLi, OpenHDF, OpenVix, VTI, SatDreamGr, OpenDroid...

deze mag je erin laden 

 

enigma2-plugin-softcams-oscam_11.704-emu-r798_all.rar

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...