Ga naar inhoud


Betreft: Vu+Duo 4K SE / Probleem met beeld zenders Astra 23,5


Toffenof

Aanbevolen berichten

  • Moderator
48 minuten geleden, Toffenof zei:

Krijg ook geen melding dat de kaart in de gleuf moet worden gestoken.

Die melding is mij onbekend, of er zo een melding bestaat?

Kaart in de lezer, chip aan de onderkant en aan de achterkant van de lezer steken.

Je kan in het oscam menu zien of de kaart gelezen wordt.

 

afbeelding.png

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp werkelijks niets van alle goed bedoelde adviezen. Vergeet niet dat wij hier overduidelijk te maken hebben met een leek. Voor een leek is m.i. PLi net de eenvoudigste image omdat er standaard een CD + lijst tijdens de setup te plaatsen is. Als de gebruiker dan ook nog even Oscam download, de juiste reader activeert (CD gebaseerd), deze zit standaard in de Oscam van Pli. Ervan uitgaande dat jij ook Engels begrijpt hier de link naar de setup van Pli via de WIKI. https://wiki.openpli.org/Installation
Als je vergeten mocht zijn om een softcam te installeren tijdens de setup dan kan je dit achteraf nog doen via Menu - Applicaties - groene toets (even wachten) - softcams en daar Oscam kiezen.

Als dat gebeurd is kan je simpel de juiste reader activeren in de Oscam webinterface. Achterhaal eerst het IPadres van jouw box via Menu - Informatie - Uw ontvanger. Helemaal onderaan staat het IPadres. Vaak begint dit met 192.168….

Open nu je browser en voer dat ipadres in. De webinterface van de Duo 4K opent. Kies links onderin de zijkant nu voor Oscam webinterface. Het volgende scherm opent.

 

7AA1F418-4A5C-4826-8340-35C5D7B93E05.thumb.jpeg.b27e6ad65ca454fdabb1c3211d4e4d1c.jpeg

 

Kies nu bovenaan voor Readers en het volgende scherm opent.

 

850BDBF3-46D4-4851-BADA-98134BB0E550.thumb.jpeg.e8af2abef7e8935dc62e746dd48df41b.jpeg

 

Activeer nu één van beide readers of allebei als dat zou kunnen bovenaan, door op het icoontje te klikken.

Nu kan je via livelog zien of jouw kaart juist in de kaartlezer zit. Je kunt, als de kaart wél zichtbaar is maar geen beeld geeft via ‘i’ in bovenstaand scherm de datum uitlezen. Als deze in het verleden ligt dan een heractivatie aanvragen.

 

Hopelijk kan je hier iets mee.

 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Met Openpli kwam hij ook niet verder, VTi met oscam is ook voor een leek simpel te doen.

4 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Als de gebruiker dan ook nog even Oscam download, de juiste reader activeert (CD gebaseerd), deze zit standaard in de Oscam van Pli.

Daar gaat het al mis.

 

Dat het niet werkt met VTi, betekent dat er iets anders aan de hand is, vandaar het foutzoeken.

 

Ontvangt hij wel Astra 3? vandaar de vraag naar het info kanaal.

Is de kaart heel, vandaar de tip te controleren of de kaartlezer de kaart leest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, ceesv zei:

Dat het niet werkt met VTi, betekent dat er iets anders aan de hand is, vandaar het fout zoeken.

Heel waarschijnlijk, TS had al eerder problemen met Astra 23.5

"Bij mijn Vu+Duo viel het beeldscherm weg bij alle Astra 23,5 zenders. De zenders van de andere satellieten (Astra 19 en Astra 28) hadden geen problemen. Vu+ Duo 4K SE aangeschaft......."

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het wachten is op de topic starter, dan kan die ons laten weten of hij wel fta ontvangst heeft van CD, het info kanaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wie weet is zijn kaart niet actief, en moet er een heractivering plaats vinden.

Zijn oude ontvanger zal dan ook gewoon werken.

 

Het ziet ernaar uit, dat hij geen beeld meer had, concludeerde dat de ontvanger defect was en toen maar een nieuwe ontvanger in het buitenland besteld heeft.

 

Die was niet geconfigureerd, en probeert hij nu de nieuwe ontvanger aan het werk te krijgen.

Maar wanneer de kaart de oorzaak is, zullen we nooit beeld krijgen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Klik eens op het I symbool om de entitlements van de kaart zichtbaar te maken, daar staat de geldigheid van de kaart.

 

afbeelding.png

 

afbeelding.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie de loadbalance statistics, maar die bedoelde ik niet, ik bedoelde de entitlements info!

afbeelding.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Toffenof zei:

Informatiekanaal van Canaldigitaal is gewoon zichtbaar. VTi met OSCam is voor mij overzichtelijk.

OpenPli had ik al geinstalleerd. Werkte nogal lastig..

dat is wel voor nederlands en belgische ontvangst die oscam dat daar inzit 

of als er iemand jou zou kunnen helpen met teamvieuwer

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...