Ga naar inhoud


Telenet: storingen in opnames NPO 1


Koen B

Aanbevolen berichten

Dubbele kabeltuner hier, en heel geregeld een gecodeerde zender + VRT, met vaak nog eens een of ander via de satelliettuners erbovenop. Ik weet dat ik bijvoorbeeld best niet bestanden ga uitvoeren als er wordt opgenomen want dat gaat geregeld fout, maar een gecodeerde zender plus andere dingen opnemen leverde tot nu toe in het geval van NPO 1 geen problemen op. Ik kan bij wijze van test weleens een paar uur NPO 1 opnemen in het holst van de nacht... maar dat zou niet echt verklaren waarom dit probleem plots ontstaat, en waarom het bv. niet NPO 2 treft.

Inmiddels ook de herhaling van 'Witteman 75' van vanochtend op 1 uitgevoerd (matig interessant, destijds laten schieten wegens tunertekort) en ook daar weer een signaalprobleem.

 

Tussen haakjes, dit is allemaal met 'live' decoderen, achteraf decoderen kreeg ik niet werkend (en ook niet lang naar gezocht, teveel andere dingen te doen).

aangepast door Koen B

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden, Koen B zei:

Dubbele kabeltuner hier, en heel geregeld een gecodeerde zender + VRT, met vaak nog eens een of ander via de satelliettuners erbovenop. Ik weet dat ik bijvoorbeeld best niet bestanden ga uitvoeren als er wordt opgenomen want dat gaat geregeld fout, maar een gecodeerde zender plus andere dingen opnemen leverde tot nu toe in het geval van NPO 1 geen problemen op. Ik kan bij wijze van test weleens een paar uur NPO 1 opnemen in het holst van de nacht... maar dat zou niet echt verklaren waarom dit probleem plots ontstaat, en waarom het bv. niet NPO 2 treft.

Inmiddels ook de herhaling van 'Witteman 75' van vanochtend op 1 uitgevoerd (matig interessant, destijds laten schieten wegens tunertekort) en ook daar weer een signaalprobleem.

 

Tussen haakjes, dit is allemaal met 'live' decoderen, achteraf decoderen kreeg ik niet werkend (en ook niet lang naar gezocht, teveel andere dingen te doen).

 

moet zeggen, ik heb hier meerdere tuners in de dreambox 920 door de multituner op kabel (kan tot 7 gelijktijdige opnames doen) en heb soms ook voor als ik iets opneem van VRT of VTM SD en een gecodeerde uitzending begint om op te nemen dat de gecodeerde uitzending niet kan worden opgenomen doordat er nog andere opnames bezig zijn, is net of die CI module het niet aan kan en denkt dat elke opname een gecodeerde is.

misschien is dit iets in dit genre dat je ook mee maakt, of heb je dit ook als je enkel 1 opname doet????

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik onlangs had, en dit vond ik heel bizar, een opname van een film van Canvas HD op Telenet kabel, en die was gewoon gecodeerd.
TS Doctor kon er geen weg mee (Encrypted!), en ook Media Player Classic kon hem niet afspelen.

Nochtans zijn de VRT zenders bij Telenet normaal gezien altijd ongecodeerd.

 

Het was "Land of Mine" van 14/08/2021.

 

Aan de PIDs kon ik ook zien dat het effectief van de kabel was, en niet dat ik per ongeluk van TV Vlaanderen opgenomen had.

Heel bizar.

Opnames van de dag ervoor en de dag erna waren niet gecodeerd.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is gek ja. Een of ander vaag foutje bij Telenet? Ik heb die film niet opgenomen dus kan er niet veel over zeggen. Het zevenuurjournaal en een herhaling van de Kampioenen zijn op die avond van het eerste net prima binnengekomen hier, en op de 20ste en de 23ste is Terzake zonder problemen opgepikt. Meest nabije aankoop bij VRT dat ik zo snel kan vinden op mijn schijven is 'La double vie de Véronique' op 12 augustus.

 

De fout die je beschrijft heb ik - denk ik! - nog nooit gekregen bij de VRT via Telenet, en ik maak toch redelijk wat opnames (laat ons zeggen duizend keer VRT per jaar of zo). Ja, met enige regelmaat staat er een gecodeerde opname op de harde schijf maar dat is dan telkens omdat ik weer niet had opgelet en ik twee gecodeerde zenders tegelijkertijd had proberen op te nemen!

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Koen B zei:

Dat is gek ja. Een of ander vaag foutje bij Telenet? Ik heb die film niet opgenomen dus kan er niet veel over zeggen. Het zevenuurjournaal en een herhaling van de Kampioenen zijn op die avond van het eerste net prima binnengekomen hier, en op de 20ste en de 23ste is Terzake zonder problemen opgepikt. Meest nabije aankoop bij VRT dat ik zo snel kan vinden op mijn schijven is 'La double vie de Véronique' op 12 augustus.

 

De fout die je beschrijft heb ik - denk ik! - nog nooit gekregen bij de VRT via Telenet, en ik maak toch redelijk wat opnames (laat ons zeggen duizend keer VRT per jaar of zo). Ja, met enige regelmaat staat er een gecodeerde opname op de harde schijf maar dat is dan telkens omdat ik weer niet had opgelet en ik twee gecodeerde zenders tegelijkertijd had proberen op te nemen!

Ja, mijn ervaringen zijn zeer gelijklopend, het was daarom dat ik stomverbaasd was.

Ik heb ook 'La Double Vie de Véronique' en die was ook gelukt.

Ik vermoed dat de fout toch bij hen zat, mijn VU+ kan toch moeilijk zelf een codering beginnen uitvinden.

En het systeem staat ook zo ingesteld dat hij van één HD en Canvas HD, en andere niet gecodeerde zenders ook niet zal proberen te decoderen, anders is de module misschien nodeloos bezet.


Die film zelf zullen ze nog wel eens herhalen, en is het niet op Canvas HD, dan op BBC Two HD, of op NPO2.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...