Ga naar inhoud


Telenet: storingen in opnames NPO 1


Koen B

Aanbevolen berichten

Iemand anders hier last van? Sinds kort (een week of zo) krijg ik storingen bij opnames van NPO 1. Bij het bekijken via de ontvanger krijg je op een bepaald moment bevroren beeld, blijft even staan en springt dan enkele seconden verder. Bij uitvoer ts krijg je een bestand dat enkele seconden korter is.

 

Dit komt bovenop het gegeven dat sommige zenders om een of andere reden gevoeliger zijn voor storingen dan andere. Opnames van VTM Gold HD hebben heel vaak storingen (terwijl bv. de SD-variant daar geen last van heeft). Gelukkig neem ik meestal op van een, Canvas en NPO 2, en die zijn vooralsnog probleemvrij.

 

Het VTM Gold-probleem is overigens ráár... dat is begonnen na een of andere wijziging onder de motorkap, enkele maanden geleden. Voorheen duurde het uitvoeren van bestanden (ik gebruik daarvoor het programma VideoReDo) behoorlijk lang. Vanaf een bepaald moment ging dat sneller, maar kwamen er dus veel vaker signaalproblemen bij te pas. Ach ja.

 

Dit doet zich dus voor bij Telenet. Ontvanger is VU+ Duo2.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites


Signaal verlies in de buurt of kabel dat ergens niet goed zit, trek alle kabels eens uit en steek ze opnieuw in van de coax kabel, of test met een nieuwe coax kabel, kabeldoosje (als je deze hebt) kan ook verlies geven.

er zijn verschillende opties bij dit verlies op enkele frequenties (muxen) en laatste probleem kan zijn de NIU dat een defect heeft. 
neem hier ook op met de CI+ kaart en heb geen problemen ermee.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het lijkt op een storing van een DECT telefoon of WiFi modem.

Dat het hoofdzakelijk op bepaalde zenders gebeurt versterkt dit vermoeden.

 

Je opname medium / harde schijf kan ook een oorzaak zijn.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, digitaal kijker zei:

Signaal verlies in de buurt of kabel dat ergens niet goed zit, trek alle kabels eens uit en steek ze opnieuw in van de coax kabel, of test met een nieuwe coax kabel, kabeldoosje (als je deze hebt) kan ook verlies geven.

er zijn verschillende opties bij dit verlies op enkele frequenties (muxen) en laatste probleem kan zijn de NIU dat een defect heeft. 
neem hier ook op met de CI+ kaart en heb geen problemen ermee.

 

Dank voor je antwoord. De hele route herbekabelen is niet zomaar mogelijk, desnoods kan ik wel elders in huis een ontvanger plaatsen. Maar goed, zo ver zijn we nog niet.

 

Zou je even kunnen toelichten van NIU is? Ik kom er (ook met Google) niet meteen uit. EDIT: blijkbaar is het dat metaalgrijze ding in de kelder vanwaar de diverse coaxen vertrekken.

aangepast door Koen B

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Het lijkt op een storing van een DECT telefoon of WiFi modem.

Dat het hoofdzakelijk op bepaalde zenders gebeurt versterkt dit vermoeden.

 

Je opname medium / harde schijf kan ook een oorzaak zijn.

 

 

 

Dank voor je antwoord. DECT staat tientallen meters verder, wifi wel vlakbij (halve meter). Dat zou dus problemen kunnen geven? Overigens, om het raadsel wat groter te maken: NPO 1 zit op dezelfde frequentie als NPO 2 (zie ik net). Van 2 neem ik veel op, en dat geeft geen problemen. Gek...

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Koen B zei:

Dit doet zich dus voor bij Telenet. Ontvanger is VU+ Duo2.

 

als er heel rare zaken voorkomen die niet direct verklaarbaar zijn ben ik degene die eens een lekker verse Flash Image uitvoert.

waarbij vooraf de EPG.DAT gewist wordt en indien VTI erop staat ook de VTIDB.DB

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

 

als er heel rare zaken voorkomen die niet direct verklaarbaar zijn ben ik degene die eens een lekker verse Flash Image uitvoert.

waarbij vooraf de EPG.DAT gewist wordt en indien VTI erop staat ook de VTIDB.DB

 

O ja, dat kan ook nog. Niet voor meteen want veel werk enzo maar inderdaad nog een optie, waar ik niet meteen aan gedacht had. Dank je. En er staat inderdaad VTi op.

  • Like 1

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
11 minuten geleden, Koen B zei:

Overigens, om het raadsel wat groter te maken: NPO 1 zit op dezelfde frequentie als NPO 2 (zie ik net).

Op satelliet zit NPO 1 op 12.187 H, NPO 2 zit op 11.739 V

Zie nu dat je in het kabel tv gedeelte gepost hebt, in dat geval is dit niet van toepassing.

 

Storing van DECT of WiFi is dan ook niet waarschijnlijk.

War Tonskidutch zegt, probeer eens tijdelijk een kabel van je abonnee overgave punt (meterkast?) rechtstreeks aan te sluiten op je ontvanger als test.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ceesv zei:

Op satelliet zit NPO 1 op 12.187 H, NPO 2 zit op 11.739 V

 

Daar misschien wel, maar mijn probleem betreft de kabelontvangst via (de Belgische kabel van) Telenet. 🙂 Die heeft 1/2/3 op dezelfde frequentie zitten.

 

Algemeen gesproken heb ik minder problemen met satellietzenders (waarbij ik voornamelijk de Britse gebruik) dan bij zenders die via de kabel binnenkomen.

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik had mijn bericht al aangepast, het kan te maken hebben met je kabel signaal sterkte of reflecties op je interne kabelnet.

Zoals gezegd, leg als test eens een nieuwe antennekabel rechtstreeks naar het abonnee overgave punt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je het daar nog eens over hebt, dat heb ik ook bij kabel Unitymedia in Aken gezien en in Maasmechelen bij kabel Telenet. Daarom had ik een veel betere kwaliteit en afgeschermde Coax laten aanbrengen toen ik in dit appartement trok.

Alsook de switch in de meterkast tussen modem en TV kabel was door de Ziggo monteur op -xdB vervangen om de receiver meer signaal te geven dan de router geloof dat was 4dB (zal het straks nog eens checken)

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Koen B zei:

 

Daar misschien wel, maar mijn probleem betreft de kabelontvangst via (de Belgische kabel van) Telenet. 🙂 Die heeft 1/2/3 op dezelfde frequentie zitten.

 

Algemeen gesproken heb ik minder problemen met satellietzenders (waarbij ik voornamelijk de Britse gebruik) dan bij zenders die via de kabel binnenkomen.

Helaas kijk ik regelmatig NPO2 en soms NPO3, maar haast nooit NPO1, anders zou ik al kunnen zeggen of ik het ook heb.

Het kan ook aan iets anders dan een locaal probleem liggen, natuurlijk.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, zzzzzz zei:

Helaas kijk ik regelmatig NPO2 en soms NPO3, maar haast nooit NPO1, anders zou ik al kunnen zeggen of ik het ook heb.

Het kan ook aan iets anders dan een locaal probleem liggen, natuurlijk.

 

Hier hetzelfde. Ik had het probleem bij Matthijs op oudejaarsavond, bij de herhaling van datzelfde programma (die ik had opgenomen omdat de eerste uitzending niet goed was binnengekomen...) en nu weer bij 'Denkend aan Holland'. Drie opnames achter elkaar van dezelfde zender, dat is toch een patroon... terwijl bijvoorbeeld Trijntje Oosterhuis en Tito van het tweede net prima zijn binnengelopen (enfin, afgezien van de belabberde geluidskwaliteit waarmee je het via Telenet al jaren moet doen).

 

Anderzijds, de preek van Pannekoek op 1 is wel goed opgenomen.

aangepast door Koen B

VU+ Duo2 + Wave Frontier T90 + Draaibaar 45 oost tot 15 west + hele zooi achterhaalde ontvangers 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Koen B zei:

Anderzijds, de preek van Pannekoek op 1 is wel goed opgenomen.

die privé opnames bovenop die datacenters zo als in Zeewolde moeten komen?

waar zijn we mee bezig? een complex probleem voor onze energie verzorging en milieu!

streamen voor de grap

 

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Koen B zei:

 

Hier hetzelfde. Ik had het probleem bij Matthijs op oudejaarsavond, bij de herhaling van datzelfde programma (die ik had opgenomen omdat de eerste uitzending niet goed was binnengekomen...) en nu weer bij 'Denkend aan Holland'. Drie opnames achter elkaar van dezelfde zender, dat is toch een patroon... terwijl bijvoorbeeld Trijntje Oosterhuis en Tito van het tweede net prima zijn binnengelopen (enfin, afgezien van de belabberde geluidskwaliteit waarmee je het via Telenet al jaren moet doen).

 

Anderzijds, de preek van Pannekoek op 1 is wel goed opgenomen.

 

toevallig geen 2de opname bezig tijdens de eerste of heb je maar 1 tuner???? (probeer mee te denken wat het kan zijn)

of de zender die niet goed gedecodeerd wordt door je CI+ module (als het over de HD versie gaat).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...