Ga naar inhoud


Vraagje over datasignalen op satelliet


zanco48

Aanbevolen berichten

Wellicht een vraag die hier niet thuis hoort, alleen weet ik niet zo gauw waar hij dan wel zou moeten.

 

Recent heb ik een TBS 5927 USB ontvanger aangeschaft mede omdat hij allerlei modes ondersteunt die niet standaard in reguliere ontvangers zitten. Een van de achterliggende gedachtes was dat ik daardoor wellicht andere / interessante signalen zou kunnen oppikken.

 

Alleen dan vindt SmartDVB wel allerlei signalen die hij niet herkent als regulier radio of tv signaal maar dan kan ik daar vervolgens eigenlijk weinig mee. Is er nou software (uiteraard bij voorkeur gratis :) ) waarmee ik dat soort signalen zou kunnen 'bekijken' ? Ook zie ik op diverse satellieten datasignalen waarvan ik me afvraag of die date ook te 'bekijken' is.

 

Alle tips/adviezen zijn welkom.

 

Jos

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 6-1-2022 om 10:13, zanco48 zei:

Is er nou software (uiteraard bij voorkeur gratis :) ) waarmee ik dat soort signalen zou kunnen 'bekijken' ? Ook zie ik op diverse satellieten datasignalen waarvan ik me afvraag of die date ook te 'bekijken' is.

 

Misschien is decontis SAMcorder iets voor je? Niet gratis, maar wel een maand uit te proberen.

SAMcorder maakt een verbinding met je tuner (mits ondersteund) en zend de ontvangen DVB stream naar een op te geven IP adres.

Meer ondersteuning kan ik je helaas niet bieden.  Het ontvangen en analyseren van datastreams is niet mijn hobby.

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En de hoofdmoot van die data signalen is internet via satelliet.

Een stream bevat dan de informatie van de downlink van een groot aantal internet verbindingen, wanneer je dat wit verwerken en analyseren ben je wel even bezig.

Veel van die informatie zal versleuteld zijn, nog afgezien of je blij wordt van de inhoud van al die fragmenten tekst, beeld en data.

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...