Ga naar inhoud


onbereikbare websites


fritsmartfu
Ga naar oplossing Opgelost door fritsmartfu,

Aanbevolen berichten

Met mijn Fritz!box 7530 XD achter mijn Hongaarse Telekom (T-home) glasvezelmodem/router en Linux (Mint) op de laptops van mijn vrouw en mij, had ik onlangs een Hama "smart home" wifi (buiten-)bewakingscamera aangeschaft. Die camera werkt in principe via de smartphone, maar moet via 'n video programma ook op de laptop/PC zichtbaar gemaakt kunnen worden. Het camara IP adres is 86.59.***.***. Na veel pogingen kon ik geen video programma vinden dat werkte of dat ook maar raad wist met het IP adres. Het leek mij vervolgens een logische gedachte om in de Fritzbox een VPN een omweg te proberen. Het gevolg is dat sommige websites inclusief de Fritz!box websites niet meer geopend kunnen worden. Door geen enkele plaats op mijn huisnetwerk. Ik zie vier mogelijke foutplaatsen: de twee routers, geweizigde instellingen bij mijn Hongaarse Telekom Internet provider en mijn laptop. 
Ik ben absoluut geen techneut en echt verstand van zaken heb ik niet. Bij ons in Hongarije is Fritzbox een onbekend fenomeen. Kan iemand bij u aangeven wat ik het beste kan doen?

Dank jullie wel!

aangepast door ceesv
IP adres anoniem gemaakt!
Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens mij is je IP adres een adres dat je modem van de provider heeft gekregen en niet je private IP adres van je camera.

 

Ik vermoed dat je camera een 192.168.?.? adres krijgt.

 

Je zal je IP adres van je camera moeten opzoeken. In je modem moet je dit kunnen terug vinden. 

Door de naam van ja camera in je balk te typen kan het ook wel eens lukken.

Is er geen programma meegeleverd met je camera om dit adres te kunnen terug vinden en om video te kunnen kijken op je pc.

 

Het kan best zijn dat je een account moet aanmaken bij de fabrikant van de camera en dat je via die weg moet kijken als je met het openbare IP adres wil kijken.

 

Wil je van buiten je netwerk naar de beelden van je camera kijken zonder hulp van de leverancier zet je inderdaad best een VPN verbinding op.

Maar dan heb je het private IP adres van je camera ook nodig.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Opgelost!!!

 

Hama is typisch windows georienteerd en windows komt er bij ons, vanwege de zekeheid en veiligheid, niet in. Dat levert, zoals nu,  wel eens probleempjes op maar die neem ik voor lief. In ieder geval bedankt voor je adviezen! Intussen heb ik via mijn telefoon de volgende oplossing gelezen en dat werkt. De fout was kennelijk via mijn laptop ontstaan. De oplossing kwam via het Engelse  "Ask Ubuntu" en was:
 

Resolved: DNS_PROBE_FINISHED_NXDOMAIN in Linux


Step 1. Open terminal and add below command

sudo nano /etc/dhcp/dhclient.conf

Step 2. Now add below line in file

supersede domain-name-servers 8.8.8.8;

Now, save file

Step 3. Restart the network

sudo service network-manager restart

or

sudo systemctl restart NetworkManager.service

Refresh your page and done.🙂🙂🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, fritsmartfu zei:

Hama is typisch windows georienteerd en windows komt er bij ons, vanwege de zekeheid en veiligheid, niet in.

 

Het grootste probleem zit tussen stoel en toetsenbord 🤣

 

20 minuten geleden, fritsmartfu zei:

sudo nano /etc/dhcp/dhclient.conf

 

Hé, een shell. Dat hebben wij bij Windows al jaren niet meer nodig.

 

10 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ja ik dacht al waarom staat dit topic in "hardware" subforum

 

Omdat hij waarschijnlijk nog steeds zijn camera niet kan bereiken.

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...