Ga naar inhoud


Schotel in de Algarve


Will51
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo, 

ik zit aan de Algarve (omgeving Lagos) met een 130/120 schotel op 23,5 Astra. Werkt prima. Ik kan in deze schotel maar een LNB kwijt. Ik wilde een duoblock zetten voor 19,5/23,5. Lukt voor geen meter. Is er een afwijkende LNB duo nodig voor deze "grotere" schotel? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Will51

 

Welkom op dit forum.

 

Ik begrijp dat het om een offsetschotel gaat die 120cm breed is en 130cm hoog. Tja, daarmee zul je geen problemen hebben om de Astra 23,5 te ontvangen. Dat moet dan zelfs lukken als het honden en katten regent.
Maar een duo-lnb is gemaakt voor een schotel van 60cm en die past natuurlijk niet op een schotel van 120cm.
Zou je me aan kunnen geven welke schotel het precies is, merk en type? Dan kan ik wel voor je uitrekenen welk monoblock je kunt gebruiken om daarmee de Astra 19,2 en 23,5 te kunnen ontvangen. Maak ook even een foto van je schotel met name van de klem waar de lnb in vastgeklemd zit want waarschijnlijk zit de lnb-houder bevestigt aan 3 stangen.

 

it's raining cats and dogs.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Sprietje zei:

Zou je voor mij maat "X" op willen meten, dat is de afstand van het midden van de lnb-klem tot aan de schotel op 40% van de schotelhoogte.

maat X die ik wil weten.PNG

Is 95 mm gemeten op de disk zoals op tekening aangegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dag Will51

 

Ik was je even uit het zicht verloren.

De afstand tussen de 2 lnb's moet 78,5mm zijn, gemeten van kuiltje tot kuiltje in de kap aan de voorzijde van de lnb.

Daar is geen duo-lnb of monoblock voor beschikbaar. Dat kun je dus alleen met 2 losse lnb's doen die je aansluit op een diseqcswitch.

Vanwege de stangen aan de schotel, kun je alleen de Astra 19,2-lnb in de klem zetten en de 23,5-lnb er schuin omhoog bij hangen.

De 23,5-lnb moet onder een hoek van 21 graden staan, zie bijgevoegde hoek.

Als houder kun je de multi 2 lnb-houder nemen.

De skew van de lnb's moet als volgt worden ingesteld:

Astra 19,2 op -24°

Astra 23,5 op -28°

d.w.z. als je achter tegen de lnb's aan kijkt met de wijzers van de klok meegedraaid t.o.v. verticaal.

Als je 2 aansluitingen wilt hebben, zul je ook 2 diseqc-switches nodig hebben.

Multi 2 LNB houder.JPG

hoek van 21 graden.png

hoek van 24 graden.png

hoek van 28 graden.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, bedankt en duidelijk. Degene die ik nu hier heb is 55 mm. Dus dat die niet werkt is duidelijk. Zal, als ik weer in NL ben eens kijken of dat ik die beugel kan vinden. * is goed gesorteerd in dit spul. Anders jammer en helaas. 
maar bedankt voor de moeite, 

 

groet, 

will 

you 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...