Ga naar inhoud


Geen signaal meer via rotor SG-2100a


Boerenjong

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb totaal geen signaal meer via de rotor op mijn VU SoloSE. Jaren geen probleem gehad. Rotor draait wel, maar hij vindt totaal geen signalen op bv 19.2 E. Het betreft een Moteck SG-2100a . De fout ligt niet in de lnb. Zit er een printplaatje in de rotor, dat daar allicht de fout zit?

 

Groeten

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijk de solderingen eens na op de print of LNB connectoren.Is al gemeld dat die na een tijd durven brak worden (midden geleider)

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, bellejt zei:

kijk de solderingen eens na op de print of LNB connectoren.Is al gemeld dat die na een tijd durven brak worden (midden geleider)

Heb de connectoren goed nagekeken, die zijn goed. Geen loszittend draadje of zo. Om de print te bekijken zal de rotor natuurlijk open gemaakt moeten worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in verschillende draadjes kom ik tegen dat het middendeel van de connectoren wel eens wil loskomen bij de soldering op de print.Is het nakijken waard alhoewel een nieuwe nou niet echt veel kost maar natuurlijk wel weer afregelen dan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Draai je schotel even naar 19 graden oost en sluit de kabel van je ontvanger rechtstreeks aan op de lnb.

 

Dan weet je of het de rotor is of iets anders.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Boerenjong zei:

Ieder bedankt voor de reactie's . Verwaaid dat was hij zeker, maar ik had hem weer goed gericht ( de instellingen waaronder die voorheen stond)  en totaal geen signaal op 19.2. Ik ga er wee rmee aan de slag

 

Pak wel even de transponder waar rtl lounge opzit en niet de bvn want die is nogal zwak. Als je signaal hebt van rtl lounge dan kijken of je de bvn kunt ontvangen en daar dan op finetunen. Ligt alleen de Astra 1 eruit,  of nog meer satellieten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Boerenjong zei:

Ieder bedankt voor de reactie's . Verwaaid dat was hij zeker, maar ik had hem weer goed gericht ( de instellingen waaronder die voorheen stond)  en totaal geen signaal op 19.2. Ik ga er wee rmee aan de slag

 

Dan vermoed ik toch dat hij niet goed staat.

Maar zoals eerder gezegd, draai naar 19.2 Oost en sluit de lnb rechtstreeks aan.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is gebleken dat de fout in de rotor zit. Hij gaat morgen van de muur af, om te kijken wat er precies loos is. Hij maakt geen verbinding voor signaal, maar wel draaien.

 

Ik had al eens gekeken bij de winkels, maar schijnt dat de rotors bijna niet meer te koop zijn. De mijne is een jaar of 17 18 oud

 

Groet

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Boerenjong zei:

Inmiddels is gebleken dat de fout in de rotor zit. Hij gaat morgen van de muur af, om te kijken wat er precies loos is. Hij maakt geen verbinding voor signaal, maar wel draaien.

 

Ik had al eens gekeken bij de winkels, maar schijnt dat de rotors bijna niet meer te koop zijn. De mijne is een jaar of 17 18 oud

 

Groet

Online zijn ze nog wel te koop. Heb je het nog geprobeerd om de kabel rechtstreeks op de lnb te doen? Controleer dan of je zowel op de horizontale en verticale transponders signaal hebt om een defecte lnb uit te sluiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je wel de kabel getest die tussen rotor en LNB zit.

Die beweegt tenslotte bij elke rotor beweging en dat kan op den duur tot een kabelbreuk leiden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...