Ga naar inhoud


videograbber


Wijn

Aanbevolen berichten

Ben bezig om vhs-videoband over te zetten naar pc en daarna op dvd.

Ik gebruik hiervoor arcsoft showbizz.

Dit lukt me wel na veel gepuzzel. Ik ben daar maar een leek in.

Nu zou ik vanuit die opnames afbeeldingen willen halen. Bv een portret van iemand die op de video/dvd staat.

Heb van alles geprobeerd in die arcsoft showbizz maar dat lukt me niet. Ook niet na veel googlen.

Maar uit dat googlen krijg ik het idee dat ik daar een ander programma voor nodig heb. Of heb ik het verkeerd?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer je vlc media player gebruikt voor de weergave kan je daarin screenshots grabben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Arcsoft showbizz heb ik gebruikt om al mijn VHS banden over te zetten naar PC.

Dit is al wel een paar jaar geleden.

Daarna gebruikte ik Any Video Converter. Kun je overzetten naar bv.Avi of iets anders naar keuze. Ook nog andere settings zijn aan te passen..

Heeft voor mij altijd goed gewerkt.

Maar zoals ceesv daar aangeeft is VLC de meest geschikte voor hetgeen je zou willen doen. Had die wel willen gebruiken maar uiteindelijk was dit voor mij niet nodig.

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Wijn zei:

Ben bezig om vhs-videoband over te zetten naar pc en daarna op dvd.

Ik gebruik hiervoor arcsoft showbizz.

Dit lukt me wel na veel gepuzzel. Ik ben daar maar een leek in.

Nu zou ik vanuit die opnames afbeeldingen willen halen. Bv een portret van iemand die op de video/dvd staat.

Heb van alles geprobeerd in die arcsoft showbizz maar dat lukt me niet. Ook niet na veel googlen.

Maar uit dat googlen krijg ik het idee dat ik daar een ander programma voor nodig heb. Of heb ik het verkeerd?

 

 

dat kan natuurlijk ook in arcsoft middels de windows 10 eigen schermknipsel of een andere die nog eenvoudiger te bedienen is zoals LightShot die in de appstore van windows te vinden is.

 

want zodra ik op de PrtScn toets druk (de printscreen toets) dan stopt het afspelen en kan ik doodsimpel een venster trekken om het beeldgedeelte welk ik wil vastleggen als JPG

 

zoals ook dit schermknipsel is gemaakt hieronder

Screenshot_30.jpg

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...