Ga naar inhoud


Dab+ radio die meeschakelt met het lichtnet


hugogertie

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een kleine dab+ radio (draagbaar type) dat inschakelt wanneer er netspanning op komt.

Zo moet hij dan inschakelen wanneer het licht wordt aan gezet. 

Op de meeste draagbare dab+ of kleine dab+ keuken radio's zit een aan/uit knop die niet ingeschakeld blijft, bij netuitval moet je de radio dan weer handmatig inschakelen op de radio zelf. 

  • Like 1

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tja er zijn inderdaad dus geen radio's die een aan/uit schakelaar hebben.

De oplossing is wel gevonden:

Ben naar een  Media verkoopbedrijfje gegaan met tig van die radiotjes en daar de goedkoopste gekocht.

Ding uit elkaar gehaald en zelf een schakelaartje over de power button gemonteerd. Probleem opgelost, wanneer er spanning op de wandcontactdoos komt gaat de radio aan en wanneer de spanning wegvalt natuurlijk geen radio meer. Je moet wel zorgen in mijn geval dat je de schakelaar ook kunt uitschakelen omdat je anders de instellingen niet meer kan veranderen en de radio daardoor altijd op dezelfde zender blijft staan.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je helemaal !

"Even" iets aanzetten is er niet meer bij in deze "moderne" tijd.

Daarom ben ik zuinig op mijn oude maar trouwe spullen.

Maarrr, wbt DAB radio's, ik heb een quantis QE 330, die komt terug op dezelfde stand bij spanning er af en weer er terug op.

Dit gaat om een losse ontvanger, zonder versterker, maar toch, ter info.

In mijn schuur maak ik alles met een schakelaar spannings loos en omgekeerd, dus vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...