Ga naar inhoud


herstellen van apparatuur


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

https://nl.hardware.info/nieuws/75561/nieuwe-eu-wet-elektronica-moet-een-decennium-lang-te-repareren-blijven

 

even een korte nieuwskop

Quote

Nieuwe EU-wet: elektronica moet een decennium lang te repareren blijven

Bron Hardware info Björn Meijer 14 maart 2021

 

hoe staat het eigenlijk daarmee?

 

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die bepaling is er al heel lang volgens mij.

Geld voor de apparatuur die wij verkopen in ieder geval wel,10 jaar na de laatste productiedatum zijn de onderdelen nog leverbaar. Maar de alibaba schienees artikelen daar denk is dat je bedrogen uit komt.

Je kunt je ook afvragen of het wel nut heeft om een defect apparaat te repareren meestal is de uitvoer van reparatie duurder dan het te vervangen onderdeel. Dan heb je ook fabrikanten die het onderdeel kunnen leveren maar dat je werkelijk alles betaald zoals de opslag en de productie kosten van het te vervangen onderdeel waardoor dit onderdeel extreem duur wordt. (had ik met een audio probleem op een Flipse tv alleen compleet met moederbord leverbaar, ic niet los niet meer leverbaar) Gevolg de reparatie is duurder dan een vervangende nieuwe.

En dan dat het apparaat sterk verouderd is en niet meer bij de tijd dan overwegen de meeste mensen toch om het apparaat te vervangen.

Het is mooi zo'n wet maar in veel gevallen niet toepasbaar.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, hugogertie zei:

Die bepaling is er al heel lang volgens mij.

Geld voor de apparatuur die wij verkopen in ieder geval wel,10 jaar na de laatste productiedatum zijn de onderdelen nog leverbaar. Maar de alibaba schienees artikelen daar denk is dat je bedrogen uit komt.

Je kunt je ook afvragen of het wel nut heeft om een defect apparaat te repareren meestal is de uitvoer van reparatie duurder dan het te vervangen onderdeel. Dan heb je ook fabrikanten die het onderdeel kunnen leveren maar dat je werkelijk alles betaald zoals de opslag en de productie kosten van het te vervangen onderdeel waardoor dit onderdeel extreem duur wordt. (had ik met een audio probleem op een Flipse tv alleen compleet met moederbord leverbaar, ic niet los niet meer leverbaar) Gevolg de reparatie is duurder dan een vervangende nieuwe.

En dan dat het apparaat sterk verouderd is en niet meer bij de tijd dan overwegen de meeste mensen toch om het apparaat te vervangen.

Het is mooi zo'n wet maar in veel gevallen niet toepasbaar.

Verkopen jullie zeker geen tv

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou 2021 is niet echt al heel lang.

 

Maar ik zag meerdere initiatieven op Televisie gisteravond over die mensen die als gepensioneerden de apparatuur van de getroffenen van die watersnoodramp 2021 repareren, aan kostprijs van dat onderdeel/component. Dat was zoals je weet gisteren op Duitse TV de verjaardag van de tragische Watersnood Ramp.

En ook nu het voor veel mensen economisch en financieel maandelijks rondkomen heel lastig wordt (is geworden) door de inflatie en energie prijs explosie zullen er wel een behoorlijk aantal mensen wel repareren voor ze nieuwe meuk aanschaffen.

 

Ook een "peut" ingegeven over de kostprijs bij sommige webshops en zomaar 100€ rekenen brengen om een firmware op het satelliet receiver apparaat te zetten, denk ik dat werk leveren of woeker winst in rekening brengen wel een verschil is.

 

Een onderdeel van het EU plan is ook dat je bouwdelen en componenten van desbetreffende hardware gewoon als schema en met specificaties ter beschikking gesteld krijgt door de fabrikant.

 

 

 

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Samsung TV draait nu al 12 jaar , maar soms hikt de TV uit/aan !!

Geen grap: De boerenkinkelreparatieservice , drastisch , maar ....

Mijn 40 inch Samsung uit 2012 heeft af & toe hikkuren , mijn oplossing ,

niet een aanra(n)der voor elke TV , gewoon een mep op de rechter zijkant ,

een paar keer gedaan , en nu draait die weer als nieuw , zonder hiks !! 😁

De laatste klap , da's nu werkelijk al heel lang geleden !!

Ik ga niet elke week een nieuwe TV kopen , laat staan wekelijks een nieuwe schoonmoeder !! 🥴

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarmee heb ik in het verleden ook 2 TV's "gerepareerd. Waren nog van die grote Philips bakken. Eerst eentje van mezelf en toen ik wat later bij een vriend kwam had die hetzelfde model met hetzelfde euvel. Ook bij hem werkte de klap rechts achter boven aan de zijkant perfect.😁

  • Bedankt 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, minplus zei:

van die grote Philips bakken

Zo had ik eind jaren 80 een 43cm PAL/Secam TV gekocht ,

Link: 't Is niet dezelfde , want die is maar 37cm & ook de AB was anders:

https://www.p4c.philips.com/files/1/14pt156b_01/14pt156b_01_dfu_nld.pdf

Die deed het goed , na een paar jaar zag ik enkel een horizontale streep ,

licht tikste , alles ok , later grotere tik , alles ok , nog later .... 🤫

ik had genoeg van die tikken , TV-ke mep op de stoel , niks ,

raam open en buiten , het had net geregend .... ik liet die buiten ,

's morgens terug binnen , geheel laten drogen , weer beeld ....

Na een tijdje .... 🤫😲 , geen beeld meer !! En ikke .... 🧨😭

Totdaar mijn TV-studies !! 😁

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...