Ga naar inhoud


Welke ontvanger heeft een zenderlijst per satelliet?


Ehes

Aanbevolen berichten

Bij mijn oude Xtreme ontvanger was dat mogelijk. Dus hieronder een klein voorbeeld:

 

Astra1 - 1-BVN

               2-RTL 

               3-  enz

Astra2 - 1-BBC1

               2-BBC2

               3- enz

 Astra3- 1-NPO1

               2-NPO2

               3- enz

 

Dit was erg handig ivm het onnodig draaien van de motor bij het zenderkiezen. Wie weet welke moderne 2022 ontvanger(s) dit kunnen?

Wil graag de sat. hobby weer oppakken 🙂. (had deze vraag al een keer gesteld in 2015, zie ik nu) Ach , we zijn weer 7 jaren verder....

 

               

aangepast door Ehes
Link naar reactie
Delen op andere sites


In de meeste receivers zit een default fabriek firmware opgenomen waar dergelijke satelliet posities en zenderlijsten zijn opgenomen.

Dat zou ook niet goed zijn als je het spectrum van de Clark belt satellieten niet zou kunnen afstemmen/ontvangen.

 

De volgorde van de zenders en/of bouqetten is natuurlijk een heel ander aspect in moderne ontvangers. Mooi is als je dat zelf kan inrichten met een handige tool op je pC. (bekende channel editors of voor enigma2 dreambox editor)

Hangt af van het merk en type hoe modern het apparaat is.

 

Usals voor rotor is meestal ook al voorzien in de firmware van die receivers.

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De lijsten van Hans werken volgens dat principe.

Je kunt daar uit meerdere lijsten kiezen en ze daarna nog naar wens bewerken zoals Tonskidutch al aangeeft.

aangepast door ceesv
Link verwijderd

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals hierboven al aangegeven kun je werken met boeketten die je zelf kunt samenstellen.

Ik zat zowat in dezelfde situatie als jij: na jaren van stilstand weer de sathobby opgepikt.

Het grote verschil met vroeger (analoog) vond ik de toch wel langere en hogere leercurve waarbij zeker ook je kennis op gebied van computer/netwerk een rol speelt.

Daar waar een receiver vroeger eigenlijk een standalone-apparaat was zijn er nu veel meer mogelijkheden om te sturen, analyseren, backuppen, etc... via Windows of Linux.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De hobby komt weer bovendrijven 🙂 . Ik had nog een oude M7-SAT801 canal digtaal ontvanger liggen. Aangesloten en werkt nog! Alleen FTA , abbo is allang beeindigd. Alleen het instellen van dat ding is een drama + geen channel editor voor te krijgen. Ik heb hier een draaibare schotel opstelling en dan is het wel zo fijn (geen onnodig gedraai)  dat je per satelliet een kanalen lijstje kan samenstellen. Dus vandaar de vraag of dat ala de Xtreme kan. PS. deze ontvanger had toen al een hoog hobby gehalte. Helaas achterhaald door de tijd (doet het nog wel 😄).........dus tijd voor een moderne ontvanger!   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vragen over welke receiver keuze en/of advies is ook op sat4all al vaker als topic voorgekomen.

Gewoon zoeken dus. En vergeet niet de beschikbaarheid van bepaalde modellen is dramatisch afgenomen wegens chip tekorten tijdens Corona en nu wederom wegens Oekraïne.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Ehes zei:

M7-SAT801

Geweldige ontvanger 1ste klas als je niks eisend bent ivm schotelontvangst !! 😉

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...