Ga naar inhoud


Vu+Solo2 - configuratie van beide tuners totaal ontregeld na update


jozefleo

Aanbevolen berichten

Allen hartelijk dank voor jullie verdere inspanning.

Ik heb het bovenstaande gedaan voor tuner A en voor A B C en D :

als ik op Port A rechts klik en nog eens klik dan alterneert het tussen automatic en "niet aangesloten".

als ik "centraal" klik op port A dan verschijnt de onderstaande foto opnieuw :

opmerking : configuration mode is standaardgebruiker  ....speelt dit een rol ?

 

ik vraag me ook af hoe ik met de A/B van de Vu+ alfanumerieke tekst zou moeten inbrengen

 

PS Het valt me op dat , na de language selction, in de video uitgangs mode,  het beeld eventjes verdwijnt nadat ik met hdmi van 720 p naar 1080 p verderga,,.... waarna 1080 p dan  toch verschijnt ...

Bevestigt dit mischien hdmi problemen ?

Kan dit hardware-achtig bevestigd worden ?

Ik (woon in een klein waals dorpje) ga morgen eens naar de sateliet boer in het buurdorpje. Hij weet toch wat   Open Pli is ... mischien kan hij de knoop door kappen.

Wat is de opvolger van de Vu+Solo ? .... kost ongeveer hoeveel  ?? en ... belangrijk : wordt er nu al gesproken over internet via Sateliet ??? (wel in Duitsland hé).

Het internet is slakketraag hier, ben al tevreden met 7mbs...

 

Allen nogmaals oprchte dank

Roger

 

 

 

20220808_113819.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb vorige week nog even snel remote een Solo 2 geflasht die in DK staat. Fluitje van een cent. Voor mij dan. 

Wie weet is de hardware van TS wel naar de knoppen. Als hij een OpenPLi image niet kan configureren dan had hij beter nooit een Enigma ontvanger aangeschaft. De standaard setup na een flash is feitelijk een kwestie van goed lezen tijdens iedere stap. Dat TS de leeftijd van 72 heeft hoeft geen bezwaar te zijn. Ik loop ook tegen de 70 (en nee dat is niet mijn snelheid) maar in principe is het configureren van een box, mits je de helpteksten aandachtig leest, echt geen rocket science. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als hij niet gelijk mocht weten wat hij zou moeten kiezen, bijvoorbeeld de video modus, Dan kan hij altijd de standaardwaarde gebruiken of Ok drukken. Veelal werkt de image in de basis al goed.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor Uw reactie. Ik zat al op het net begin 1990, maar weet niets van flashen enz - ik heb staatseconomie gestudeerd .... ik weet enkel dat het betekent : in één blok de software over plaatsen ... klopt dat ?. Kunt U mischien  een link plaatsen naar de help files in dit verband ?

Dank op voorhand

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je een recente zenderlijst erin geplaatst

als je dat hebt gedaan ontvanger herstarten 

dan terug naar tuner instellingen en de lnb instellingen goed zetten 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...