Ga naar inhoud


Vu+Solo2 - configuratie van beide tuners totaal ontregeld na update


jozefleo

Aanbevolen berichten

Een paar dagen geleden heb ik een update voor de Vu+Solo2 gedownload en sedertdien gaat er niets meer ... leuke update ....

Ik ben dan maar naar Factory settings gegaan in de hoop dat ik me zou herinneren hoe opnieuw te installeren, maar dat lukt me (72 jaar) niet.

Ik heb een Triple LNB quad op mijn disk en ontving zo astra 19, 23 en 28.

Ik ben in een scherm (zie foto) terecht gekomen dat me zou toelaten de tuners opnieuw te configureren en meen me te herinneren dat ik enkel tuner 1 of A gebruik ...

Ik dacht dat ik ergens A/B/C zou vinden, maar hoe dan ook alles wat er gebeurt dat ik altijd uitkom op" tuner not configured" en daar na het zwarte scherm "TUNER IDLE" ...

Weet iemand hoe ik hier uit kom en de Vu+Solo kan laten weten dat ik een drievoudige quad heb..... mischien herinner ik me van daar weer hoe het verder gaat...

 

PS op de foto staat tuner B, maar A reageert op dezelfde wijze.

Dank op voorhand  !

 

20220807_163741.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt vermoedelijk een flash gedaan en geen update.Is er niet gevraagd de oude parameters terug te zetten vanop een backup ? Je moet trouwens een stapje verder met een disecq ABCD ipv AB. Je hebt nl 3 sats en geen 2

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En niet vergeten deze configuratie tweemaal, dus voor beide tuners, ervan uitgaande dat je twee coaxkabels aangesloten hebt, uit te voeren. Dus tuner A DISEqC ABCD en dan ok.

B DISEqC ABCD en ook hier ok.

 

Uiteraard moet je beginnen met de betreffende tuner te activeren.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht de AutoDiseqc niet goed functioneren dan moet je beide tuners als volgt instellen. 
Diseqc ABCD

Poort A = Astra 19.2 KU band

Poort B = Astra 23.5

Poort C = Astra 28.2

Poort D = Niets aangesloten

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor beide reacties.

Ik denk niet dat ik een flash heb gedaan ... ik zou trouwens niet weten hoe ik dat moet doen ...

En ik heb geen  A, B C D  en trouwens geen A B C   gezien, enkel A,B  zoals je ziet op mijn foto.

 

En ik weet niet hoe ik de tuner moet activeren... kunnen jullie dat eens uitleggen.

Ik denk ook dat de  3 sats op tuner A stonden ... denk dat de installateur dit gedaan had.  dus geen gebruik van B, denk ik

 

Ik heb dan ook in instellingen/diverse instellingen  de voorkeurstuner 2 maal veranderd naar tuner A ipv auto...

maar dat zal niet zo blijven, want ik start telkens vauit factory settings omdat ik niet weet hoe ik anders in "tuner configuratie" moet komen.

 

Dus mischien eerst : hoe kom ik op een andere wijze, vanuit het Open Pli scherm, in "tuner configuration"   .  Dus zonder via factory settings te gaan.

Trouwens mischien moet ik eerst de  oude parameters terugzetten vanop een backup en van daar verder gaan ipv vanuit factory reset. maar ik vind nergens (ook niet in System) hoe ik een backup moet doen   Sorry voor de warboel en nog eens beiden dank

Link naar reactie
Delen op andere sites

image.png.de2484df8e724d61fbc9498b03d26438.png

ABCD gaat niet direct over de kabels die naar je tuners lopen, maar over de "poorten" intern in de LNB. Kanaal A = 19,2 Oost. B=23,5 Oost en C=28,2 Oost.

 

In je LNB zit een soort switch die het signaal van een van die 3 satellieten op 1 van de 4 aansluitingen van je LNB zet, die poortjes waar je fysiek de coax kabels aanschroeft. Als je bovenstaande configuratie aanhoudt dan zou het weer moeten werken.

 

Afhankelijk van hoeveel coax kabels je naar je ontvanger hebt lopen moet je diezelfde instellingen ook voor de respectievelijke tuners instellen. In de meeste images kun je aangeven dan Tuner B (C D E F G H enz enz.) qua instellingen identiek moet zijn aan Tuner A.

 

Wat bedoel je precies met activeren? Deze instellingen zouden meteen actief moeten zijn zodra je ze opslaat. Wellicht is je softcam ook eea "vergeten".

 

 

gr. Thijs

aangepast door Thijs-Rallye
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thys Rallye

bedankt voor Uw reactie.

Ik vertrek vanuit het scherm op je foto, en kan kiezen tussen automatisch of niet aangesloten, maar alls ik klik op A B C of D? dan krijg ik het scherm zoals in de bijlage aan dit bericht....

ik geraak hier maar niet door .. 

Kan er mischien een hardware probleem zijn ? De vu+Solo2 is de laatste tijd af en toe plots totaal uitgeschakeld zonder dat ik iets deed, maar ik kon hem steeds weer normaal aan de praat krijgen met hem OFF en ON te zetten ...

Nogmaals dank

 

20220808_113819.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm. Dit is een notoir gebeuren op de Solo2. Óf de HDMI is plots dood óf de tuner is plots dood/ontregeld… Je kunt nog proberen om het originele image te flashen en dan kijken of de boel zich magisch reset (omgevallen bitje of zo….). Werkt het ook daar niet meer dan wordt het tijd voor een nieuwe ontvanger….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Mimisiku zei:

Hmmm. Dit is een notoir gebeuren op de Solo2.

hmmmm, nog nooit gezien op mijn Vu+ SOLO2

auto diseqc ook nog nooit gebruikt voor mijn 4 satposities die een ieder satelliet gebruiker uit het blote hoofd kent

flash dan maar eens het VTI image, daar vallen geen bitjes om

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zit TS niet in het verkeerde menu?

Tuner A,B,C heeft niets te doen met Diseqc ABCD.

Volgens zijn scherm heeft hij Diseqc A geprogrammeerd op Astra 3, dat gaat niet werken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je in het Duitse forum eens een zoektocht beginnen… Daar staat het vol met juist deze problemen met de Solo2… Op zich niet wereldschokkend, de box is oud dus wat nieuws is niet erg….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanuit dit menu ga je op de regel bij 1 staan en klikt met de toets naar rechts totdat daar DiSEqC A/B/C/D komt te staan. 

image.png.b3decc7cb05b62515a5a9ad3a9248f6b.png

 

Daarna komt er dan bij 2 het lijstje met Poort A Poort B Poort C Poort D te staan. Daar vul je dan in wat ik in mijn eerdere post had gezet, Poort A = 19,2 Poort B = 23,5 Poort C=28,2 Poort D = Leeg.

 

Wat Mimisiku zegt kan natuurlijk ook aan de hand zijn, daar weet ik het fijne niet van over deze specifieke ontvanger.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...