Ga naar inhoud


Camera met browser niet bereikbaar, wel met app.


Con

Aanbevolen berichten

Met de app IPCAMviewer (Android) kan ik de camera bereiken, beelden zien en een beetje instellen.

(met IP Camera Viewer onder windows heb ik wel (slecht beeld)

Het betreft een extern IP adres met poortnummer.

 

Echter, in Google, Opera en Edge krijg ik de melding "deze site is niet bereikbaar".

 

Hoe kan dit?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Android gebruikt  een ander poortnummer als Windows.

Bijvoorbeeld Android 8000 en Windows 80

Gebruikte poortnummers hangen af van wat er op de camera server is ingesteld.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of de app voegt nog een stuk aan de URL toe - die je in de browser niet hebt.

@Con geeft immers aan dat hij adres + poort kent.

 

bv https://<ip.van.je.cam>:<poort>/webcam

 

mogelijk kan je dat wel achterhalen via wat netwerk sniffen 

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga morgen wel ff naar de buren om te sniffen.

Maar naar mijn idee is het poortnummer

Https 443

Http 90

Rtsp 554

Unp 8000

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poortnummer zal geconfigureerd zijn in de cam; aangezien die ook een soort webserver draait - anders kan je er geen verbinding mee maken (niet via app; niet via browser).

Mogelijk moet je de documentatie van het merk & model (of merken & modellen) camera nalezen om die info boven te halen.

 

Heb even een zoektocht gedaan naar de windows software die je vermeld had; die heeft al iets van 2200 verschillende ondersteunde modellen.

 

 

Maar meest voor de hand liggende is natuurlijk om de interne admin pagina eerst even te kunnen vinden per camera.

En dat zou normaal gewoon via http of https; IP van  de camera & poortnummer moeten lukken.

 

Nog even vraagje --> je zei "extern IP adres".

De camera's hangen bij je buur; je kan de windows/android app op een toestel van jezelf gebruiken en dan kan je wel met die camer's verbinden?

De buur zou normaal geen problemen mogen hebben, aangezien alles in zijn eigen netwerkje hangt.

Maar dat jij als externe bron toegang hebt met de app lijkt me toch ergens gek - tenzij er een soort authenticatie is (die ook doorheen de router etc gaat).

 

Jij zou in theorie immers niet zomaar op je buurman zijn privé netwerk kunnen 🙂

 

 

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat ik ook wel eens zie gebeuren, is dat de interne webserver van de camera hangt en niet meer reageert.

 

Even de spanning van de camera kan dan helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...